Citat:
Ursprungligen postat av
Cornflakesfasoner
Hej.
Fick utskrivet av läkare idag pga min sambo som har fastnat i ett cola race. Han har hållt på av och på i nån månader. Och så klart ska hans vänner ringa han varje gång.
Så. Efter gårdagens utspel (dök upp 22.00, hög som ett hus och ytterligare i fickan) somnade han kl 07 i morse. Kl 14 väckte jag honom, gav honom 25 mg attarax och 1 ml theralen samt frukost.
Han sover fortfarande!!!!!!! Tvingade upp honom kl 18 för att ge han mat. Kunde knappt äta ordentligt (såg ut som en mentapatient).
Tydligen är 1 ml för stor dos?
Tanken är att det ska ge honom ett lugn på kvällarna så det inte kittlar i fingrarna (LÄS NÄSAN). Fick utskrivet 0,5-1 ml 2-3 gånger om dagen?!
Iofs kan man inte ta droger när man sover, men jag lär ju ha mer socialt utbyte på bårhuset än här hemma känns det som?
Har tagit Theralen till och från. I början (första dagarna) blir man fan som en jävla zombie. Svårt att förklara, men det känns som att hjärnan laggar på något sätt. Men efter några dagar så vänjer man sig och så känns det relativt normalt iaf.
Beroende på hur känslig man är och kanske vad man tar för andra läkemedel så kan det ju variera. Men generellt så behöver man ganska liten dos. Jag kör tabletter nu och 10mg fungerar hyfsat på mig iaf.