2009-09-01, 20:34
Bannlyst
Trodde fan inte de fans folk som gillade denna skiten..
Citera
2009-09-01, 20:43
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Jag brukar dra 4-5 rör på en cigg som jag sedan röker...man blir helt förstörd på de. Hjälper bra mot allt utom trötthet skulle jag säga.

Droppar du 5 rör på ciggen, lär den inte gå att tända ens?
Citera
2009-09-01, 20:43
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Körde precis 20mg stesolid och 1.5rör theralen, återkommer sedan!

Somnade fint Så fungerar bra i kombo med stesolid!
Citera
2009-09-01, 22:53
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Droppar du 5 rör på ciggen, lär den inte gå att tända ens?

Har faktiskt gjort samma sak när jag var yngre (och mycket dummare..), men har för mig att vi droppade på ciggen tills den blev blöt utanpå, lät den torka och rökte den. Funkar, men inget jag rekommenderar. Fan, 5 rör måste ju räcka till ett helt paket
Citera
2009-09-01, 23:20
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Theralen är den enda ickenarkotiska medicinen som hjälper mot lätt ångest/oro för mig. Hjälper även mot klåda och illamående, och som ett tillägg med en annan medicin för att kunna somna. Mysigt att ligga i sängen med det i kroppen. De negativa tankarna stängs av på något sätt.

Bensodiazepiner mot medel/svår ångest/oro och varva det med Theralen när man har en relativt bra dag. Någon som håller med?

Nja, delvis men bättre än atarax alla gånger.Även lergigan.
Jag sover bättre på theralen när jag haft det tidigare. Men inge bra att ta på dagtid enligt mig.

Tycker den kan funka helt ok att sova på,ett bra alternativ till ex imovane och stilnoct.
Segheten dan efter är dock inte så kul. Men den ger väl med sig om man använder det en längre period eller inte tar för mkt.
Theralentabletterna är ju betydligt sämre än dropparna i alla fall. Stor skillnad där.
Citera
2009-09-02, 01:01
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Har faktiskt gjort samma sak när jag var yngre (och mycket dummare..), men har för mig att vi droppade på ciggen tills den blev blöt utanpå, lät den torka och rökte den. Funkar, men inget jag rekommenderar. Fan, 5 rör måste ju räcka till ett helt paket

Måste erkänna att även jag har droppat Theralen på en cigg och låtit det torka för att sedan röka. Smakade skit!
Citera
2009-09-02, 02:19
Medlem
Somnar gör jag, sover länge dessutom. Men någon oro etc blir jag inte av med.
Citera
2009-09-02, 12:36
Medlem
knivhippies avatar
Haha, Carl, du han först!

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Går även att använda mot tandvärk!

Jajjemän! när jag förut hade en helt trasig tand och inga pengar att gå till tandläkaren bedövade jag tanden effektivt med ett par droppar av detta flytande guld!!

som jag förstått det funkar denna medicin väldigt olika på folk. Samma som med Atatrax är detta en antihistamin vad jag förstått, vilket inte alla blir trötta av...

Sen vet jag att de flesta blir förbannat sega dagen efter. Det tror jag nog alla är i början! När man använt det ett tag brukar det gå över!!!

mild ångest/oro = 0,25 ml - 0,5 ml
sömnsvårigheter = 0,75 ml - 1,5 ml

Men dett är som sagt väldigt individuellt... Kommer ihåg en gång i vintras när jag mådde skitpiss. Då tog jag 0,25 och vips kunde jag gå och vara social med mina vänner! Riktig toppenmedicin då det är det ända jag inte kan punda på samtidigt som det faktiskt fungerar!!!

Leve Theralénet!!!
Citera
2009-09-02, 12:48
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
Haha, Carl, du han först!

Jajjemän! när jag förut hade en helt trasig tand och inga pengar att gå till tandläkaren bedövade jag tanden effektivt med ett par droppar av detta flytande guld!!

som jag förstått det funkar denna medicin väldigt olika på folk. Samma som med Atatrax är detta en antihistamin vad jag förstått, vilket inte alla blir trötta av...

Sen vet jag att de flesta blir förbannat sega dagen efter. Det tror jag nog alla är i början! När man använt det ett tag brukar det gå över!!!

mild ångest/oro = 0,25 ml - 0,5 ml
sömnsvårigheter = 0,75 ml - 1,5 ml

Men dett är som sagt väldigt individuellt... Kommer ihåg en gång i vintras när jag mådde skitpiss. Då tog jag 0,25 och vips kunde jag gå och vara social med mina vänner! Riktig toppenmedicin då det är det ända jag inte kan punda på samtidigt som det faktiskt fungerar!!!

Leve Theralénet!!!

Vad jag har hört är att det är en av de få barbiturater som finns kvar. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2009-09-02, 13:03
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Vad jag har hört är att det är en av de få barbiturater som finns kvar. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Antihistaminer är väl just antihistaminer och barbiturater är barbiturater...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Barbiturater
Citat:
Barbiturater kallas en äldre typ av läkemedel mot ångest, sömnproblem och epilepsi som upptäcktes i början på 1900-talet.
http://www.sjukvardsradgivningen.se/...tegoryID=23532
Citat:
Theralen är en så kallad antihistamin och har både lugnande, sömngivande och antiallergisk effekt.
Citera
2009-09-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K?RV
haha ä du rädd för folk kanske du ska slut knarka då bli man ju nojji å törs inte ens kaxa på fyllan de ä ju livet som gör livet värt å lev

Wow, ett av årets sämsta inlägg, och själv klart ska det komma från en i Piteå.

1. Theralen är inget knark, det är inte narkotikaklassat heller. Du måste dock ha ett rececpt för att få ut det från apoteket.
2. Man blir långt ifrån orolig utav alla droger, det beror ju på vilken drog det är och hur man är som person. Men visst, det finns ju själv klart både droger som man blir orolig av och personer som inte ska ta droger (alkohol inräknat).
3. Det kanske är du som bör förändra ditt liv om du tycker att supa och dryga med andra människor är det som gör livet värt att leva.
4. Du skall nog inte heller tala om rädsla, då du, till och med i samma inlägg, skrev att du drygar med folk när du dricker, vilket gör så att det låter som att du behöver alkohol i kroppen för att våga göra något sådant.
5. Jag förstår om det kan vara svårt för dig att använda stor bokstav i början av en mening (bokstaven "H" i ditt fall), använda komman (,) och punkter (.), men försök iallafall - det är inte svårare än det ser ut.

On topic:
Jag tycker om Theralen, somnar oftast på det och sover bra, iallafall de senaste månaderna (har dock slutat med Theralen och liknande mediciner sen ett tag tillbaka). Men i början då jag tog Theralen var det ett helvete, vaknande hela tiden, genom svettig av alla konstiga drömmar jag fick. Under ca 2 veckor hade jag det så; sov mindre än vanligt och som "bonus" på det hela blev jag väldigt seg dagen efter pågrund av dess bieffekter.

Nackdelen med Theralen för mig är absolut segheten dagen efter, och ibland så kanske en svag huvudvärk också. Men har som sagt slutat med Theralen, Propavan, m.m, då jag känner att det inte ger mig så speciellt mycket längre. Jag må sova mycket bättre och längre med mediciner i kroppen (vilket är otroligt skönt i sig), men fungerar bättre dagen därpå med mindre, mycket, mindre sömn eftersom jag slipper segeheten då.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är inte Theralen ungefär jämförbar med Propavan? ..
Någon som testat båda?

Ja, det är den väll. Använde själv båda samtidigt, en dag Theralen, nästa dag Propavan och så vidare (för att slippa öka toleransnivån så mycket). Gillade nog Propavan snäppet bättre, vart mindre seg utav dem. Men i början var inte Propavan någon dans på rosor heller. Fick otroliga myrkrypningar på benen, det förstörde också min sömn ännu mer än vad det hjälpte till en början, men efter någon vecka så försvann det helt.

Edit: rättade till ett par fel i texten.

Waluigi
Senast redigerad av Waluigi 2009-09-02 kl. 14:17.
Citera
2009-09-02, 16:48
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton

Ok, tack för hjälpen. 5 test på barnkläder idg fyy fns vs tråkigt :/ K i viket

fel som hellst, Om nån är sjuk dvs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in