2009-09-01, 03:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är inte Theralen ungefär jämförbar med Propavan? ..
Någon som testat båda?

De tillhör samma grupp läkemedel och fungerar på snarlikt sätt som jag har förstått det.

Har endast testat theralen en gång men då upplevde jag i princip samma effekt som av propavan.
Det hjälper mig inte att somna det minsta, men när jag väl somnar så sover jag längre.

Vad jag har hört av bekanta och läst mig till t.ex. här på forumet så verkar det som att ganska många får en bättre effekt av theralen än av propavan, men även att "bakruset" gör att det ändå för många är oanvändbart.
Citera
2009-09-01, 07:24
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Någon som testat båda?

Propavan ger mig hemska myrkrypningar, har stora sömnproblem så skall idag få flytande theralen utskrivet alldrig använt det mot insomnia så får ser ifall det funkar.
Citera
2009-09-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Hej Carl-Ann!

Hur mycket i mg tar du för att slippa illamående? Brukar använda postafen när jag tar sub för att slippa det illamåendet som inte allt för ofta infinner sig, men att gardera sig är aldrig fel. Hur funkar theralen i jämförelse till postafen? Har ett gäng tabletter hemma och om de funkar som postafen gör (i låg dos, pallar inte med baksmällan) så kan det ju vara värt.

Mvh

Håller med TS i det han tyckte att det var en mångsidig medicin, jag har själv använt dom små rosa pillrena till mitt sub illamående, och det räcker med 5-10mg, alltså 1-2piller mot illamående, dessutom så slutar det klia så in i h-lvete, och sen gjorde den lätt för mig att somna också
Helt klart en bra medicin
Senast redigerad av krif 2009-09-01 kl. 08:16.
Citera
2009-09-01, 09:52
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krif
Håller med TS i det han tyckte att det var en mångsidig medicin, jag har själv använt dom små rosa pillrena till mitt sub illamående, och det räcker med 5-10mg, alltså 1-2piller mot illamående, dessutom så slutar det klia så in i h-lvete, och sen gjorde den lätt för mig att somna också
Helt klart en bra medicin

Tackar för svaret! Blir två rosa direkt!
Citera
2009-09-01, 09:56
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Tog den andra halvan oxå, ihop med 5mg Stesolid. Har gått ungefär en timma nu, och jag känner mig skönt lugn (utan att vara flöddrad), klart bättre än enbart Stesolid, ett djupare lugn på nåt sätt, svårt att förklara.

Ska testa några fler gånger, men det verkar som om att jag kommer att gå med i klubben

Körde precis 20mg stesolid och 1.5rör theralen, återkommer sedan!
Citera
2009-09-01, 10:03
Medlem
K?RVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Skall jag göra, letar också efter en ny substans att lugna nerverna när jag börjar känna av panikångest eller för att motverla socialfobi. Funkar detta i i mindre mängd för dylika syften?

haha ä du rädd för folk kanske du ska slut knarka då bli man ju nojji å törs inte ens kaxa på fyllan de ä ju livet som gör livet värt å lev
Citera
2009-09-01, 10:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
men att kombinera 0.25ml med några xanor är en ypperlig booster för nersmältandet av nerverna............
Yes.

Förr tyckte jag som vissa har nämnt att jag fick så jävla mycket mardrömmar, men nu har jag tagit 4 kapslar, motsvarande 2ml till natten i flera mån. Tycker det hjälper finfint.

Går även att använda mot tandvärk!
Citera
2009-09-01, 10:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Någon som testat båda?
Jo dom är ju riktigt lika varann.
Citera
2009-09-01, 12:51
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Tackar för svaret! Blir två rosa direkt!
Tjena NotBobHarris!

Hur tycker Du det fungerar om det gör det? Tycker själv att 0,5ml tar bort illamåendet.
Citera
2009-09-01, 12:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Jag håller inte med. Theralen tar lång tid att verka -_-'
Sen blir man äckligt bakis av det.

Det enda positiva är mintsmaken alternativt de rosa pillren.

THE END
Det enda negativa är mintsmaken. En "brännande" känsla i munnen som håller i sig en halvtimme/timme. Tjockt i halsen med slem också.
Citera
2009-09-01, 15:48
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Någon som testat båda?

Har använt Propavan av och till för att få min "vanliga" sömnmedicin, 1 tablett flunitrazepam 1 mg, att verka längre, men Theralen var helt klart överlägsen.

De är ju båda gamla antihistaminer-neuroleptika vars biverkningar man utnyttjar mot ångest osv., samma tillverkare till och med. Lergigan är ju en liknande medicin. Kan säga att "less is more" med den här typen av preparat, har ganska jobbiga biverkningar vid för hög dos.
Citera
2009-09-01, 20:07
Medlem
Fox Mulders avatar
Jag brukar dra 4-5 rör på en cigg som jag sedan röker...man blir helt förstörd på de. Hjälper bra mot allt utom trötthet skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in