2011-03-01, 13:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Är man inte van vid antihistaminer kan höga doser av Theralen säkert vara som en slägga i huvudet. När jag för ett par år sedan återupptog mitt Theralen-bruk, räckte 20 mg för att det skulle vara stört omöjligt för mig att hålla mig vaken.

Jo visserligen, tog 4 ml igår, kunde inte sova i alla fall.
Citera
2011-03-01, 19:27
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jo visserligen, tog 4 ml igår, kunde inte sova i alla fall.
Har du något att förstärka effekten med? Om den inmundigade mängden Theralen inte räcker för att få mig att somna, brukar jag lägga till lite Stesolid.
Citera
2011-03-01, 20:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Har du något att förstärka effekten med? Om den inmundigade mängden Theralen inte räcker för att få mig att somna, brukar jag lägga till lite Stesolid.

Gjorde det inte just den gången, utan ville få ner toleransen lite så tänkte köra bara Theralen o se efter och det var mindre lyckat.
Citera
2011-03-02, 11:18
Medlem
Xalterads avatar
Tog ett helrör i mondags, senare på kvällen krampade jag!
Någon annan som krampa på theralen?
Citera
2011-03-04, 03:09
Medlem
x0ms avatar
Är helt ny på theralen, fick det för några dagar sen mot mina sömnproblem.
Drog 1 rör, och sov som en stock. Nice.

Så jag joinar klubben!
Citera
2011-03-06, 13:52
Medlem
Walvaters avatar
Hur man kan gilla Theralen övergår mitt förstånd.

För det första somnar man inte av det; man blir bara extremt trött och ligger i sängen som ett jävla missfoster utan att somna.

För det andra så smakar det som extremt koncentrerad pepparmyntsolja, och man kan inte äta något annat på flera timmar och känna smak av det, om man inte genomgår väldiga procedurer av munsköljning.

För det tredje så blir baksmällan enorm. Som en hård bakfylla, typ.

Ibland använder jag dock Theralen. När jag inte har sovit på åtminstone en natt (eller fler) så brukar jag ta 120 mg, och då somnar jag.
Citera
2011-04-02, 08:58
Medlem
Sr_71s avatar
Tycker dom verkar bra. Tog 15 mg igår kväll och sov som en död i 9 timmar. Men som sagt var allt är inte som det borde dan efter. Blir lite av en zombie känns det som. Går inte att jämföra med imovane som inte ger någon bakiseffekt dagen efter!
Citera
2011-04-02, 10:50
Bannlyst
Jag tycker inte theralen funkar ett skit mot sömn, Jag brukar ta 100mg nozinn + 2ml theralen men det är skumt... Fungerar bara ibland och ibland inte.

Mvh
Citera
2011-04-12, 00:18
Medlem
elgecys avatar
Hur vanligt är det att dagligen äta theralen för sömnen? Jag lider av sömnproblem och får med glädje från läkarens sida theralen utskrivet. Han påstår att man för all dels skull kan käka theralen varje kväll livet ut, (med viss toleranshöjning såklart.) Kan, kan man säkert, men det är väl inte något hälsopreparat man stoppar i sig, och kan väl knappast vara bra att käka dagligen allt för länge? Tankar om detta, tack..
Citera
2011-04-12, 00:24
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Hur man kan gilla Theralen övergår mitt förstånd.

För det första somnar man inte av det; man blir bara extremt trött och ligger i sängen som ett jävla missfoster utan att somna.

För det andra så smakar det som extremt koncentrerad pepparmyntsolja, och man kan inte äta något annat på flera timmar och känna smak av det, om man inte genomgår väldiga procedurer av munsköljning.

För det tredje så blir baksmällan enorm. Som en hård bakfylla, typ.

Ibland använder jag dock Theralen. När jag inte har sovit på åtminstone en natt (eller fler) så brukar jag ta 120 mg, och då somnar jag.

För att Theralen på majoriteten av människor faktiskt verkar aningen sövande, och då samtidigt utan att behöva vara beroendeframkallande (som tex. benso) eller märkbart toleranshöjande.

Att just du inte kan somna på Theralen, är som med så mycket annan medicin individuellt. Läkemedel kan fungera väldigt olika beroende på person.
Citera
2011-04-12, 00:40
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
För att Theralen på majoriteten av människor faktiskt verkar aningen sövande, och då samtidigt utan att behöva vara beroendeframkallande (som tex. benso) eller märkbart toleranshöjande.

Att just du inte kan somna på Theralen, är som med så mycket annan medicin individuellt. Läkemedel kan fungera väldigt olika beroende på person.
Ja, uppenbarligen somnar folk på det. Förstår bara inte hur och varför.
Citera
2011-04-14, 12:12
Medlem
XertiQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s

Hur känns baksmällan?

dåsig i huve, den äckliga smaken & allmänt illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in