2011-04-14, 16:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur vanligt är det att dagligen äta theralen för sömnen? Jag lider av sömnproblem och får med glädje från läkarens sida theralen utskrivet. Han påstår att man för all dels skull kan käka theralen varje kväll livet ut, (med viss toleranshöjning såklart.) Kan, kan man säkert, men det är väl inte något hälsopreparat man stoppar i sig, och kan väl knappast vara bra att käka dagligen allt för länge? Tankar om detta, tack..
Grejen med Theralen är att det inte är vanebildande och i princip omöjligt att överdosera. Jag har själv, via sjukvårdsupplysningen, blivit rekommenderad att ta 3-4 ml vid en fylla som inte var bra. Ofarligt att blanda med alkohol alltså.

Theralen används ofta vid avgiftning som ett universalmedel och de nekar i princip aldrig en dos.

Vad gäller det här med fanclub så kan jag säga att jag ofta får hjälp att somna när jag har druckit, och märkligt nog så får jag ingen baksmälla efter fyllan. Funkar väldigt bra för mig.

Kan också säga att jag har fått det utskrivet i säkert 15 år mot oro/ångest vilket det ibland funkar för men inte alltid.
Citera
2011-04-15, 01:50
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Grejen med Theralen är att det inte är vanebildande och i princip omöjligt att överdosera. Jag har själv, via sjukvårdsupplysningen, blivit rekommenderad att ta 3-4 ml vid en fylla som inte var bra. Ofarligt att blanda med alkohol alltså.

Theralen används ofta vid avgiftning som ett universalmedel och de nekar i princip aldrig en dos.

Vad gäller det här med fanclub så kan jag säga att jag ofta får hjälp att somna när jag har druckit, och märkligt nog så får jag ingen baksmälla efter fyllan. Funkar väldigt bra för mig.

Kan också säga att jag har fått det utskrivet i säkert 15 år mot oro/ångest vilket det ibland funkar för men inte alltid.

Tack för bra svar! Jag får också theralen utskrivet, eller för att vara specifik alimemazin 20 mg. Har precis fått det, men har efter lite efterforskning såklart förstått att det här är en substans som inte är särskilt svår att få på rullande band-recept.

Jag lider som sagt av svårartade sömnproblem. men jag vill absolut inte använda någon benso varje kväll vid sänggående, så då är det nice att kunna stoppa i sig massvis med theralen och somna på det. Har även zopiklon/imovane på rullande band-recept, men de har slutat verka på mig för länge sedan..
Citera
2011-04-15, 02:51
Medlem
Astenikers avatar
elgecy, jag befinner mig i ungefär samma sits som du. Z-preparaten fungerar inte så bra och jag vill inte överskrida maxdosen. Däremot ska jag nu höja dosen Theralen. Jag har haft de ökända rosa 5-milligrammarna, men övergår nu till flytande, för att slippa häva i mig en halv burk tabletter varje gång jag ska sova på Theralen.

Fråga
Nu ska jag alltså ta rör med flytande Theralen till kvällen. Blir upptaget mycket snabbare i vätskeform än de rosa tabletter jag haft? Tabletterna tog jag 3 timmar innan sänggåendet, för att bli tillräckligt trött. Om nu rören tas upp snabbare kanske jag ska ta dem senare?
Senast redigerad av Asteniker 2011-04-16 kl. 11:46.
Citera
2011-04-21, 13:48
Medlem
ogmattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
elgecy, jag befinner mig i ungefär samma sits som du. Z-preparaten fungerar inte så bra och jag vill inte överskrida maxdosen. Däremot ska jag nu höja dosen Theralen. Jag har haft de ökända rosa 5-milligrammarna, men övergår nu till flytande, för att slippa häva i mig en halv burk tabletter varje gång jag ska sova på Theralen.

Fråga
Nu ska jag alltså ta rör med flytande Theralen till kvällen. Blir upptaget mycket snabbare i vätskeform än de rosa tabletter jag haft? Tabletterna tog jag 3 timmar innan sänggåendet, för att bli tillräckligt trött. Om nu rören tas upp snabbare kanske jag ska ta dem senare?

Svar

Jag tar min Theralen 1 timme innan jag ska sova och efter ca 30-40min börjar jag gäspa men full effekt känner jag efter en timme då är jag riktigt seg synd bara man ska bli så seg när man ska gå upp på morgonen..
Citera
2011-04-21, 17:01
Medlem
Astenikers avatar
När livet leker, man är uppåt och tillvaron känns allmänt bra, har jag upptäckt att Theralen inte gör mig så seg och dåsig på morgonen. Då är den en ganska hyfsad sömnmedicin faktiskt.
Citera
2011-04-29, 11:59
Medlem
MissMyerss avatar
Hej! Jag har en fråga, jag tog theralen för ungefär 3,5-4 år sen. Vad jag kommer ihåg det blev jag rätt snabbt imun mot dom. (Tror jag tog 4 st 5mg)
Tror ni att jag fortfarande är imun, eller kan det ha gått över?
Tog dom alltså för sömnsvårigheter.

Tack på förhand.
Citera
2011-04-29, 21:30
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMyers
Hej! Jag har en fråga, jag tog theralen för ungefär 3,5-4 år sen. Vad jag kommer ihåg det blev jag rätt snabbt imun mot dom. (Tror jag tog 4 st 5mg)
Tror ni att jag fortfarande är imun, eller kan det ha gått över?
Tog dom alltså för sömnsvårigheter.

Tack på förhand.

Du är inte tolerant mot det fortfarande om det är så pass längesedan du tog theralen.
Citera
2011-04-29, 21:38
Medlem
MissMyerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Du är inte tolerant mot det fortfarande om det är så pass längesedan du tog theralen.

Tackar! Får ta och hämta ut imorgon.
Citera
2011-05-05, 01:05
Avslutad
Man är ju en stor dyrkare av Theralen...
http://oi52.tinypic.com/2zo9o5k.jpg
Citera
2011-05-05, 04:22
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Man är ju en stor dyrkare av Theralen...
http://oi52.tinypic.com/2zo9o5k.jpg

Under hur lång tid har du samlat på dig alla dom där?
Citera
2011-05-05, 08:56
Bannlyst
Tycker ni 2 ml theralen hjälper mot just ångest? (Lätt ångest)
Citera
2011-05-05, 16:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaOrmar
Tycker ni 2 ml theralen hjälper mot just ångest? (Lätt ångest)

Nej men funkar säkert för vissa personer som inte är vana vid benso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in