Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur vanligt är det att dagligen äta theralen för sömnen? Jag lider av sömnproblem och får med glädje från läkarens sida theralen utskrivet. Han påstår att man för all dels skull kan käka theralen varje kväll livet ut, (med viss toleranshöjning såklart.) Kan, kan man säkert, men det är väl inte något hälsopreparat man stoppar i sig, och kan väl knappast vara bra att käka dagligen allt för länge? Tankar om detta, tack..
Grejen med Theralen är att det inte är vanebildande och i princip omöjligt att överdosera. Jag har själv, via sjukvårdsupplysningen, blivit rekommenderad att ta 3-4 ml vid en fylla som inte var bra. Ofarligt att blanda med alkohol alltså.
Theralen används ofta vid avgiftning som ett universalmedel och de nekar i princip aldrig en dos.
Vad gäller det här med fanclub så kan jag säga att jag ofta får hjälp att somna när jag har druckit, och märkligt nog så får jag ingen baksmälla efter fyllan. Funkar väldigt bra för mig.
Kan också säga att jag har fått det utskrivet i säkert 15 år mot oro/ångest vilket det ibland funkar för men inte alltid.