Nu kör jag med Alimemazin jag oxå. Var nog 10år sedan man tog sömntabletter. Har för mig det var svårare att få utskrivet sömntabletter då. Fick ju propavan då innan man fick imovane.
Problemet är att få läkare förstå att man behöver det fast man är extremt frisk iövrigt. Men gå genom psyket fungerar bättre när man är en 40årig AAS brukare på 130kg.
Tycker dom fungerar mkt bra. Mitt problem är att jag får panik av att lägga mig ner ibland.
Tog 40mg för en timme sedan sen 40mg till nu. Tänkte jag skulle bita sönder dom för få snabbare effekt. Skulle jag inte gjort tungan domnade bort.
Jobbigt med 40årskris vill ju bevisa att man kan bli lika stor nu som när man var 30år. Men då gäller det att gå upp 10kg till. Tål inte oral AAS längre så blev rejält med testo samt deca.
Märker när jag skriver det här att jag är bra påverkad nu. Stavfel och helt fel ord ibland.
Det är AD droppar för att vuxna ska få växtvärk igen enligt mig. Tur man har en bra läkare som ger en Imo eller stilisar. För på psyk verkar dom tro att Theralen fungerar som 98% sprit enligt mig. Men vet vissa som sover som barn på det.
Sover betydligt bättre på en låg dos quetiapin än Theralen och Propavan om man måste använda neuroleptika för sömnen. Mindre biverkningar och efterseghet med.
Slutade med opiater och benzo för snart 3 veckor sedan, kunde inte sova så har använt Imovane senaste veckan i doser mellan 3,75-15mg(nedtrappning), försökte i natt att sova utan Imovane, var helt omöjligt att somna. Bara snurrar i huvudet, som ett "tryck" och pulsen ökar så jag somnar inte. Slutade med att jag tog en halv imovane och somnade i princip direkt, då var klockan nästan 6 på morgonen. Provade även Atarax, det var helt verkningslöst.
Theralen vet jag sedan tidigare att man sover som en björn på, ingen direkt skön sömn och man mår hemskt har jag för mig, men sover gör man och det är ju det jag vill. Tänkte om jag kör Theralen i några dagar tills detta släpper, då det ju inte är beroendeframkallande.
Jag är dock lite rädd för att det är ett antipsykotisk läkemedel? Vad innebär det? Blir man störd i huvudet eller något? Har för mig när tog Theralen förr vid väldigt få enstaka tillfällen tog jag 1 ml, och det var nästan för starkt. Klarar jag mig på hälften för sömnen kanske?
Jag tar 3 ml Theralen och 75 mg Propavan och har så gjort sedan 2010. Fungerar väldigt bra för mig. Har inte märkt att effekten skulle avta med tiden.
Tar jag inte Theralen vaknar jag väldigt många gånger varje natt. Och sömnen däremellan är någon form av mellanting mellan att vara vaken och sova. Får konstiga drömmar.
Tar 6x tabletter på 5mg per natt. 10 mg om jag har ångest under dagen. Bästa någonsin, minus den förbannade bakfyllan dagen efter. Några tips på hur man blir av med den? Att sänka dosen är inget alternativ, kan inte sova då
Denna medicinen får mig att sova som en stock! Tyvärr ökar toleransen illa kvickt och måste dubbla dosen kvällen därpå...
Så använder mig av den så lite som möjligt. Tar den alltid efter ett långt tjackrace och sover minst 10h+ varje gång! =)
Sen att man känner sig som en zombie nästa dag får man bara ta. Det positiva överväger de negativa effekterna tycker jag.
Blir för seg av theralen. För torr i munnen och zombifierad samt att sömnen blir väldigt orolig, förmodligen pga de antipsykotiska egenskaperna. Även på tio droppar. Min kropp tål inte det, känns giftigt på något sätt. Tycker att lergigan är bättre, doxylamin likaså (dock så har detta ej några antipsykotiska egenskaper utan är bara en antihistamin).
Senast redigerad av heyhey1 2017-11-17 kl. 01:18.
Använder nu 40 mg Alimemazin pulver ca 30-60 min innan sovdags . Jag sover som en gud. Men blir riktigt dåsig dagen efter tyvärr. Jag föredrar faktiskt pulver framför tabletter då det känns som de slår snabbare.
Man har ju lust att ligga kvar i sängen hela dagen. Har kikat lite på en medicin som heter Doxylamin som verkar intressant. Är det någon här som prövat den och kan jämföra med Theralen?
Theralen ska väll inte vara beroendeframkallande?
Kan någon tala om för mig varför jag mår dåligt efter att ha slutat med den, tog den varje dag i 8 månader.
Lite förhöjd ångest, illamående samt att hjärtat slår dubbelslag eller något.
Vet någon vad detta beror på o ungefär hur länge det ska pågå? Tog sista natten i lördags så varit utan i 5 dagar.