2010-01-17, 19:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritofhate
Det är ganska lätt att få ut. Men det är inget man tar för att ha roligt i alla fall, så ingen mening att ta av det på dagarna.

Jag vill inte knarka och vara bäng på dagarna; jag vill bara bli av med den här förbannade ångesten som vägrar släppa.

Kanske Atarax under dagarna, och Theralen till natten? Jag vet inte. Ska snacka med min läkare. Pallar inte ha ångest längre.
Citera
2010-01-17, 20:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Är det lätt att få Theralen på recept? Är det bara att be om det?

Jag har tidigare fått Imovane och Stilnoct, men nu vill jag ha något icke beroendeframkallande som jag kan ta varje kväll.

Fungerar Theralen att ta av under dagarna också, eller blir man för sänkt av det?
Bara säg att Du vill ha Theralen. Ja, inte vill man somna under dagen så det är inget att rekommendera att ta dagtid.

Z-analoger är rent livsfarliga f.ö. Gick tillbaka med ett paket Imovane till apoteket och sade att de skall förstöra skiten.
Citera
2010-01-17, 20:54
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Bara säg att Du vill ha Theralen. Ja, inte vill man somna under dagen så det är inget att rekommendera att ta dagtid.

Z-analoger är rent livsfarliga f.ö. Gick tillbaka med ett paket Imovane till apoteket och sade att de skall förstöra skiten.

Din förrädare! Sånt missbruk.
Citera
2010-01-17, 21:00
Medlem
Någon här som tagit theralen till natten (t.ex.) en längre period, dvs längre än 2 år iaf? Jag undrar om ens hjärna blir påverkad vid längre bruk (strukturella förändringar).
Citera
2010-01-17, 21:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Någon här som tagit theralen till natten (t.ex.) en längre period, dvs längre än 2 år iaf? Jag undrar om ens hjärna blir påverkad vid längre bruk (strukturella förändringar).
Ja, jag har tagit Theralen i 7 år. Men klart att de knappast fungerar lika bra som i början. De första 3 åren så slocknade jag snabbt på 1 ml.
Citera
2010-01-17, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, jag har tagit Theralen i 7 år. Men klart att de knappast fungerar lika bra som i början. De första 3 åren så slocknade jag snabbt på 1 ml.
Jag har också utvecklat viss tolerans mot Theralen. Minns inte exakt hur länge jag haft det, kanske 5-6 år. Innan hade jag Propavan. Först var jag iaf. ordinerad 1 ml, men nu behöver jag 2-3 ml för att sova gott.

Citat:
Men nej, jag tror inte min hjärna försämrats. Iof. har jag andra mediciner o har fått ECT, så jag har klart förändrats. Men jag tror inte det beror på Theralenet.
Senast redigerad av Psychopatic 2010-01-17 kl. 21:08.
Citera
2010-01-18, 15:53
Medlem
Yeah, första inlägget! Jag har fått några Theralen kapslar av en vän. Dom är rätt små, lite mindre än 1cm långa. Någon som vet hur många milligram dom ligger på? Mvh
Citera
2010-01-18, 15:59
Bannlyst
Citat:

Tagit propavan och Theralen i combo med imovane/FM1 i 5-6år nu.
Hur skulle man själv uppleva eller få reda på strukturella förändringar i hjärnan
tänkte du?

mvh
Citera
2010-01-18, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ephedra
Yeah, första inlägget! Jag har fått några Theralen kapslar av en vän. Dom är rätt små, lite mindre än 1cm långa. Någon som vet hur många milligram dom ligger på? Mvh

5mg så dom är fett svaga. Jag har flytande och tar minst 40-60mg 2 timmar
innan sängdags. Man Får inget rus överhuvudtaget av Theralen.

mvh
Citera
2010-01-18, 18:49
Medlem
Sleazers avatar
jag hatar theralen av en anledning : det funkar inte för mig! hade ju varit jävligt skönt om det funkade men neeeej såklart gör det inte det, varken för ångest eller sömn -.-

det enda det hjälper(kom jag på nu) är klåda i mina ärr, det lindras
Citera
2010-01-18, 18:57
Medlem
adagios avatar
Är det ångestdräpande eller bara däckar man??
Citera
2010-01-18, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Är det ångestdräpande eller bara däckar man??

Inget av det skulle jag vilja påstå.... Man blir möjligtvis trött/seg.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in