Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-31, 14:54
Medlem
L.A.M.Fs avatar
bästa sömnmedlet som finns, sparkar arsle med alla FM1r och z-analoger...det går inte att hålla sig vaken! Alpra tipsade en gång om att blanda ett fjärdisrör med xanor för att få den där muskelavslappnande känslan och det funkar skitbra! Inte ta för fmkt dock, man är ju borta halva dagen efter då..........
Citera
2009-08-31, 15:00
Medlem
bästisweedens avatar
Min läkare uppmanade mig att använda Theralen för att kunna sova, då jag av en del skäl HATAR de olika sömntabletter de försökt kasta på mig. (Ett tillfälle gick jag upp från sängen, satte mig vid datorn, skickade massa dumma mail till folk, och skrev väldigt konstiga inlägg på FB... listan kan göras lång.)

Hur som helst, Theralen gav mig enorma olustkänslor i form av att benen inte kunde ligga stilla, dom nästan somnade och kliade och höll på, omöjligt att sova med hjälp av dom, men som någon skrev så är det ju individuellt.

Någon mer som fick jobbiga ben?
Citera
2009-08-31, 15:37
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Aha! Testa ett rör nästa gång. 1 ml.

Skall jag göra, letar också efter en ny substans att lugna nerverna när jag börjar känna av panikångest eller för att motverla socialfobi. Funkar detta i i mindre mängd för dylika syften?
Citera
2009-08-31, 15:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Skall jag göra, letar också efter en ny substans att lugna nerverna när jag börjar känna av panikångest eller för att motverla socialfobi. Funkar detta i i mindre mängd för dylika syften?
Nej, inte för mig. Mot Panikångest samt social fobi hjälper endast bensodiazepiner för mig.
Citera
2009-08-31, 16:12
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nej, inte för mig. Mot Panikångest samt social fobi hjälper endast bensodiazepiner för mig.

men att kombinera 0.25ml med några xanor är en ypperlig booster för nersmältandet av nerverna............
Citera
2009-08-31, 16:31
Medlem
Psykotons avatar
Tar 3 Stesolid 5mg / dag, men det har varit mycket nu, så jag fick precis en burk Theralen av min allmänläkare, 2 st vid behov, som "tillägg" till stesoliden, alltså läkarspråk för booster Det är en låg dos verkar det som, när man jämför med dropparna.

Ska testa nu, får se om jag går med i fan-cluben lr kastar burken åt helvete

Lite OT, men jag tar 6 Temgesic 0,4 /dag mot smärtor, det bör inte vara nåt problem att ta lågdos-Theralen till dem va?
Citera
2009-08-31, 16:34
Bannlyst
benen blir ju helt som spagetti utav skiten dagen efter, seg och jävlig!
fy fan för theralen...
Citera
2009-08-31, 16:42
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
benen blir ju helt som spagetti utav skiten dagen efter, seg och jävlig!
fy fan för theralen...

pröva med att inte ta så mycket. ett annat tips, äter du det inte varje dag så ta pyttelite varje kväll så vänjer sig kroppen till dom nätterna du verkligen behöver.
Citera
2009-08-31, 16:49
Avslutad
Jag går med i fancluben! Jag tycker att Theralen är perfekt att sova på. Har utskrivet 2 ml/kväll, en rätt så hög dos alltså, men jag sover gott på det. Iof. tar jag Iktorivil, Haldol & Efexor också.
Citera
2009-08-31, 16:50
Medlem
Bgubbes avatar
Tar theralen mot sömnen, skulle inte tro att det funkar mot ångest/oro osv om man inte vill gå runt som en zombie med jobbig nästäppa.
Citera
2009-08-31, 16:52
Medlem
Psykotons avatar
Började lite försiktigt med en halv 5mg tablett, till min eftermiddags-Treo Comp och Stesolid. Skulle ta 2 st enl. etiketten, men alla verkar ju hata den här medicinen så jag fegstartar.

Har varit helt uppe i varv med panikångest och hela köret i flera dagar nu, skulle vara trevligt med nåt som lägger locket på litegrann...
Citera
2009-08-31, 17:07
Medlem
lingontutas avatar
Nej, jag delar inte TS glädje över substansen i fråga. Har haft Theralen i omgångar och det resulterar mest i att jag inte får lättare att somna, när jag väl somnar sover jag för länge. Sen är jag seg som fan hela dagen efter. De sömnstimulerande preparat som inte är benso-besläktade som fungerar för mig är främst Mirtazapin 7.5-15mg och Propavan om den krossas/tuggas. Krossar jag inte Propavan så blir resultatet detsamma som med Theralen, även om jag tar den över en timme innan jag går och lägger mig. Bästa insomningsmedicinen jag testat är Halcion, dock har jag inte testat Flunitrazepam. Ett problem med Halcion för mig är att jag måste ha ett tillägg då det går ur kroppen vansinnigt fort. Om jag inte tagit Imovane eller Mirtazapin tillsammans med Halcion så vaknar jag av att Halcionen slutar verka, även om jag är trött. En väldigt udda känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in