Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
Macke85
Alltså är det endast Fallskärmsjägarna som är jägare på K3.
Inte Underättelsesoldaterna (Und) eller Luftburna soldaterna (LBB). Klargjort en gång för alla alltså

Jag skiter egentligen högaktningsfullt i vilka som är riktiga jägare och inte. Jag är och har alltid varit oerhört less på debatten om detta. Att folk orkar liksom..
En annan grej som retat mig lite under åren är hur vissa som gör något lite tuffare i det militära hela tiden utav de "riktiga" jägarna
och utav andra för den delen med, ofta blir beskyllda för att vara s.k. Jägar-Wannabes. Det grundar sig på en falsk uppfattning om att ALLA egentligen innerst inne vill vara jägare.
Så måste det också vara enligt jägarna för att deras självbild inte skall raseras totalt.. Det är dock totalt BS!!! Jag har träffat massor av människor i det militära som älskar att vara militärer och syssla med allt möjlig (även tufft och hårt fältliv), men som för den skull inte har ett dugg lust att vara jägare, eller ens bli förknippade med jägarna.. Även andra förband KAN faktiskt ha både yrkesstolthet och god förbandsanda. Men det fattar inte vissa 19 åringar som spenderat tio månader isolerade i Arvidsjaur.
"Riktiga" jägare för mig är de som bär jägarbågen. Men jag har för den skull ingenting emot att andra förband utav olika anledningar (
exempelvis tradition, eller för att någen helt enkelt bestämt så..) heter något med
jägare.