2009-11-10, 17:16
Medlem
CrazyMGMTs avatar
Faan vad jag ångrar att jag inte beställde min lur från nokia shop då de där erbjudandet var uppe på tapeten. Har istället kvar beställningen hos katshing.

Skulle inte alls förvåna mig om det är så att de som beställt från nokia shopen kommer få sina telefoner, trots tjabblet med 3, de är ju trotsallt olåsta. jag personligen valde att förlänga mitt abonnemang med telia samtidigt som jag beställde luren. Kan det inte vara så, tror ni att det klas snackade om är de telefoner som köps tillsammans med ett abonnemang, från andra återförsäljare än nokia shop.
Citera
2009-11-10, 17:20
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
leverar dom telefonen direkt till dörren? isåfall sweet, har expressleverans

Ja UPS gör väl sånt, dock vill jag hellre ta ut det på närmaste utlämningsställe än att gå post hemma bara för att de inte ska skicka tillbaka telefonen.
Citera
2009-11-10, 17:22
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMGMT
Faan vad jag ångrar att jag inte beställde min lur från nokia shop då de där erbjudandet var uppe på tapeten. Har istället kvar beställningen hos katshing.

Skulle inte alls förvåna mig om det är så att de som beställt från nokia shopen kommer få sina telefoner, trots tjabblet med 3, de är ju trotsallt olåsta. jag personligen valde att förlänga mitt abonnemang med telia samtidigt som jag beställde luren. Kan det inte vara så, tror ni att det klas snackade om är de telefoner som köps tillsammans med ett abonnemang, från andra återförsäljare än nokia shop.

Alla n900 är ju olåsta

Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja UPS gör väl sånt, dock vill jag hellre ta ut det på närmaste utlämningsställe än att gå post hemma bara för att de inte ska skicka tillbaka telefonen.

Jo det är ju sant, men dom SMSar väl när dom är på väg eller något har jag för mig?
Citera
2009-11-10, 17:23
Medlem
shivans avatar
Citat:
Antingen ljuger dem eller så är de inkompetenta. Ja, eller så ljuger du.

Verkar ju inte som att de börjat skicka ut?

Inget av alternativen är okej.

Edit: Okej, ringde nyss och han bekräftade att de börjat skicka ut
telefonerna idag. De kommer inte att vänta med releasen pga 3. Med lite tur
kommer jag att få mobilen på fredag, annars nästa vecka. Sedan snackade
han något om UPS som skall leverera och att jag måste vara hemma när de
kommer osv osv, gav lite tips, så det känns ju som om mobilen är på väg.
Tror inte att de ljuger sina kunder så rakt upp i ansiktet.

Låter bra ju!

Men vilken skeppning är det du snackar om som har börjat idag?
Jag vet att telefonerna skickades ut från fabriken till återförsäljare (inkl nokia shop se) idag. Eller pratar du om skeppningen från nokia shop hem till oss?
Citera
2009-11-10, 17:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Låter bra ju!

Men vilken skeppning är det du snackar om som har börjat idag?
Jag vet att telefonerna skickades ut från fabriken till återförsäljare (inkl nokia shop se) idag. Eller pratar du om skeppningen från nokia shop hem till oss?

Måste vara ifrån fabrikerna till försäljarna då ingen av oss har fått mail
Citera
2009-11-10, 17:44
Medlem
CrazyMGMTs avatar
[quote=antezzz]Alla n900 är ju olåsta

Ja visst är det så. men det jag menar är att jag ändå är rädd att andra återföräljare kommer få mobilerna från nokia sverige senare än vad nokia shopen sänder till de kunder som har beställt från Nokia shop. Och att nokia Sverige sedan väntar in 3, innan de skeppar iväg telefonerna till andra återförsäljare som säljer mobilen tillsammans med en operatör.
Citera
2009-11-10, 19:06
Medlem
ciones avatar
Jag ställde frågan "har ni börjat skeppa iväg mobiler till kunder nu då?" Så
svarade han något luddigt om idag är releasedatumet och att min mobil bör bara
hemma till på fredag, alternativt nästa vecka.

Tror dock att det är tillverkare - > återförsäljare som påbörjats idag.
Citera
2009-11-10, 19:09
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Jag ställde frågan "har ni börjat skeppa iväg mobiler till kunder nu då?" Så
svarade han något luddigt om idag är releasedatumet och att min mobil bör bara
hemma till på fredag, alternativt nästa vecka.

Tror dock att det är tillverkare - > återförsäljare som påbörjats idag.

Du får hojta i tråden när du får mail ifrån Nokia (?) att dom skickar till dig
Citera
2009-11-10, 19:11
Medlem
Vibliriblands avatar
De finns inte inne på en av sveriges största leverantörer än iaf.

De som leverarar till en massa olika butikskedjor.

Men de kan ju få in den i morgon och ändå hinna med att få ut den i butikerna innan fredag.

Får hoppas på det bästa.
Citera
2009-11-10, 19:18
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
De finns inte inne på en av sveriges största leverantörer än iaf.

De som leverarar till en massa olika butikskedjor.

Men de kan ju få in den i morgon och ändå hinna med att få ut den i butikerna innan fredag.

Får hoppas på det bästa.

Ja precis, jag tror inte att jag har mobilen på fredag om jag ska vara ärlig.
Citera
2009-11-10, 19:33
Medlem
MaemoSverige

Jag väntar också.. har beställningen på NokiaStore och hoppas och ber att den kommer på fredag. Är gräsänkling i helgen och skulle isåfall ha en ypperlig sysselsättning.

Vill rekommendera www.maemosverige.org en kanonsida för alla oss som ser fram emot N900.
Citera
2009-11-11, 02:18
Medlem
shivans avatar
Jag är minst sagt besviken. Vill så gärna veta vad de på Nokia tänker just nu.
Vad kan det handla om? Rädsla för dålig publicitet? Om det är dålig publicitet de fruktar så borde de faktiskt lansera mobilen. Mobilen är inte avsedd för 12 åringar, och Nokia har redan klart och tydligt sagt att mobilen inte fungerar med 3 simkort fram till v49; om någon kund klagar så är det helt enkelt en mindre intelligent kund. Något som vi redan uteslutit eftersom otekniska människor inte spenderar 6000 kr på en linux mobil.

Det är just därför jag finner det väldigt onödigt att alla andra ska behöva vänta på en ny firmware, när de kan klara sig i dagsläget.

Jag hoppas att du läser det här Klas. För jag har bestämt mig att avbeställa min order om lanseringen skjuts upp; och du vet lika väl som jag, att jag inte blir den enda som väljer att avbeställa.
Ni förlorar era riktiga kunder, som mobilen var avsedd för, för att nöja ett par kunder hos operatören 3.

Valde att skriva här för att jag tvekar på att Klas läser igenom alla mail han har fått idag.

Till alla andra: Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in