2010-03-22, 17:55
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
Tänkte uppdatera Maemo nu, men det står att det är otillräckligt minne på målplatsen!

Jag har 1.33GB respektiva 25GB ledigt! Det bör väl räcka?
Du lurade mig där, trodde 1.2 kommit.
Citera
2010-03-22, 17:58
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Du lurade mig där, trodde 1.2 kommit.
Hahaha, ja det trodde jag också. Var tvungen att greppa luren och kolla på en gång. Jävla skit
Citera
2010-03-22, 18:26
Medlem
antezzzs avatar
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=577393

1.2 SDK har dock kommit, så dröjer inte länge innan uppdateringen kliver in. Skulle gissa på ett par dagar.
Citera
2010-03-22, 18:29
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=577393

1.2 SDK har dock kommit, så dröjer inte länge innan uppdateringen kliver in. Skulle gissa på ett par dagar.

Jag är egentligen helt nöjd med min n900, en det räcker att titta in på maemo.org någon gång om dagen för att jag också ska svepas med i hetsen på nästa uppdatering och besked om meego. Egentligen bryr jag mig inte, men dras av någon anledning med i masspsykosen...
Citera
2010-03-22, 19:01
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag är egentligen helt nöjd med min n900, en det räcker att titta in på maemo.org någon gång om dagen för att jag också ska svepas med i hetsen på nästa uppdatering och besked om meego. Egentligen bryr jag mig inte, men dras av någon anledning med i masspsykosen...

MeeGo bryr jag mig inte så mycket om Maemo fungerar fint. Dock ser jag fram emot 1.2 då det kommer en massa bra uppdateringar som QT, flash? HTML bakgrunder och en massa annat som jag glömt.
Citera
2010-03-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
indexeraren har nog crashat, sök i forumet på maemo.org, så hittar du nog lösningen på ditt problem...

Har försökt med tracker-processes -r och lite andra saker. Men det står att åtgärden misslyckades när den försöker indexera igen....fail!
Senast redigerad av xenozalle 2010-03-22 kl. 21:25.
Citera
2010-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Har försökt med tracker-processes -r och lite andra saker. Men det står att åtgärden misslyckades när den försöker indexera igen....fail!

Fan jag tror inte jag har en trackerfil....flasha om som gäller då kanske?
Citera
2010-03-23, 13:32
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
https://www.flashback.org/sp21500839

Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Som sagt rootfs ligger bara på 256 mb om jag kommer ihåg rätt. En uppdatering tar ca 42 mb för tillfället. Så det brukar räcka med att inaktivera extra app mapparna. Om du inte har plats efter det får du avinstallera ett par extra-devel progarm som tar upp en massa plats.

Du kan skriva "df -h" i terminalen och scrolla upp för att se hur många MB som är ledig i rootfs.

Tackar!

För övrigt verkar 1.2 bli super!

Citat:
# Virtual keyboard has been redone.
# Menu is now rearrangable, and there is no more "More..."
# Clear device is back in Settings.
# The gap in the menus and status bar have been removed (top gap) - Edit: Might be SDK specific since the status bar isn't exactly the same as on the device.
# Browser now has a back button, history view is accessible using the gesture.
# Enable rotation is now an option in Settings (Browser).
# Volume buttons can be set to change volume only in browser.
# User Guide accessible in the browser from a main menu shortcut.
# Media player has a play button icon instead of the moving bars (bottom right area)
# Ovi Store link in "Change background" and "Themes" area.
# Browser seems much much snappier, scrolling is quick and rendering is uber quick! Not sure if this is related to the much faster processor but the gecko engine was updated.
# File manager has a share option for all files.
# Video call option can now be enabled in contacts, SMSs to landlines can be disabled, voicemail number can be set.
Citera
2010-03-23, 13:55
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
Tackar!

För övrigt verkar 1.2 bli super!

http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=174&start=10

Alla buggfixes, Jag bli roligt med en riktig back-button till microB samt att den uppdateras med nästan ett halvår. Så den borde ju va snabbare och gosigare. Sen min favorit uppdatering, "living backgrounds" villket ska vara HTML desktops. Som webbutvecklare ska det bli roligt och se vad man kan skrapa ihop.
Citera
2010-03-23, 15:08
Medlem
Sista_Bossens avatar
Jag flashade om min mobil genom PC Suite, och nu har mitt virtuella tangentbord blivit omöjligt att få fram.
Någon som vet vad jag missar?
Citera
2010-03-23, 15:34
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Jag flashade om min mobil genom PC Suite, och nu har mitt virtuella tangentbord blivit omöjligt att få fram.
Någon som vet vad jag missar?

Varför igenom PC suite? Har du aktiverat tagentbordet då?

Lättast och bäst är att använda Maemo flasher som är gjord för att flasha maemo devices. PC suite och OVI skitet är inte optimerat för N900. Många som flashar / uppdaterar med de programmen och får alltid fel och grinar över att N900 är skit. Bara för de inte gjorde de riktigt.
Citera
2010-03-24, 01:30
Medlem
bluetramps avatar
Totalt oteknisk, så jag ställer en fråga till mer kunnig person:

Då jag har dålig syn, hur ändrar jag så att websidorna kommer upp i större format ?

Kan inte läsa texten nu på en del sidor.

tack för hjälpen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in