2009-11-16, 16:45
Medlem
ciones avatar
a

Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
haha nja, dom erbjuder en att avbeställa eller få en annan mobil i samma prisklass om man inte orkar vänta mer än 60 dagar, annars kan man fortsätta vänta, men är det inte några i denna tråden som väntat i 60 dagar men inte fått något mail? det var väl det jag undrade över

Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Hej,

Du har förhandsbokat en Nokia N900 hos oss på Katshing. Tyvärr har vi nu fått reda på att N900 inte kommer att komma till den svenska marknaden under 2009. Gissningsvis kommer den i slutet av januari 2010, men det är inget som är bekräftat. Den mobil som ligger allra närmast, och som nu finns i lager, är Nokia N97.

Skillnaden mellan dessa bägge mobiler är:
N900 är Linuxbaserad vilken N97 inte är. N900 har även en aningen större skärm än N97. Däremot är N97 lättare och lite tunnare i formatet. Läs mer om N97

Om du känner att du vill skifta produkt, hör gärna av dig direkt till mig på 0346-57011 eller på kundtjanst@katshing.se. Väljer du just N97, som är lite dyrare än N900, så sänker vi priset till samma nivå som N900.

/Emelie Andersson - Kundtjänst

Hälsningar
Katshing AB
www.katshing.se

Där.
Citera
2009-11-16, 16:58
Medlem
derbicoolings avatar
Fattar ingenting alltså har hört v.52 sedan säger katshing slutet av januari? men inget man kan göra bara vänta
Citera
2009-11-16, 17:48
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Fattar ingenting alltså har hört v.52 sedan säger katshing slutet av januari? men inget man kan göra bara vänta

Ja olika releasedatum gäller för olika tidsperioder. Detta skrevs för en tid sedan, och därför kanske det också var det som gällde då. Denna förvirring kan man tacka Nokia för eftersom de på ett dåligt sätt gett ut information.
Citera
2009-11-16, 17:50
Medlem
Dock borde dom faktiskt ha ett lager som kan flashas om här i Sverige till oss som beställt genom nokia shop....

Högst troligt.....

Annars
Citera
2009-11-16, 18:29
Medlem
Vibliriblands avatar
Sist jag kollade så gjordes Nokiatelefoner faktiskt i Finland.

Tro det eller ej

Men som sagt, börjar de skickas måndagen v.49 så kan man ha den i handen på fredagen kanske.
Citera
2009-11-16, 18:39
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Där.

Det där är ifrån Katshing och inte Nokia, det är så att Nokia inte sagt ett ord om förseningen utan man måste alltid få informationen ifrån tredjepart. Jag har beställt ifrån Nokia shop och inte ett ord ifrån dom i huvetaget
Citera
2009-11-16, 19:12
Medlem
derbicoolings avatar
En liten fråga tror ni dom kommer utveckla spotify till maemo 5 alltså N900?
Citera
2009-11-16, 19:31
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Det där är ifrån Katshing och inte Nokia, det är så att Nokia inte sagt ett ord om förseningen utan man måste alltid få informationen ifrån tredjepart. Jag har beställt ifrån Nokia shop och inte ett ord ifrån dom i huvetaget

Ja precis, det är sant. Jag har också beställt ifrån Nokia Shop SE. Sen hoppas vi självklart på Spotify till N900.
Citera
2009-11-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Sist jag kollade så gjordes Nokiatelefoner faktiskt i Finland.

Tro det eller ej

Men som sagt, börjar de skickas måndagen v.49 så kan man ha den i handen på fredagen kanske.

Fabriken som gör N900 ligger i Korea...
Citera
2009-11-16, 20:24
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Fabriken som gör N900 ligger i Korea...

Och enligt supporten på Nokia Se tar det ungefär ytterligare en vecka att få hem den. Däremot sa han inget om turordningen på förbeställningarna, kanske t.o.m kan ta längre tid. Känns som om man kan sluta bry sig om mobilen ett tag nu, för den kommer inte snabbare för att man göra det och börjar faktiskt tröttna på att spekulera när mobiljäveln kommer.
Citera
2009-11-17, 00:21
Medlem
Jag ringde dem igår och fick svar att de får in N900 någon gång runt mitt i december och att de e senaste release datum de fick igår morse. Vet ej hur pålitligt men det är ändå Nokias personal. Dessutom de finns redan spotify till linux och heter deSpotify och ska funka även till N900

Väntar på den och stor kåt på den
Har en 5800 men men
Citera
2009-11-17, 14:09
Medlem
derbicoolings avatar
Var nere på Telenor idag och kände på en N97 och var perfekta knappar är det lika stora på N900?

btw, Han sa att N900 kommer i januari och nästa vecka(?) skickas den till England tror jag han sa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in