2009-11-11, 11:27
Medlem
precis pratat med nokia. och dom hänvisar till artikeln i mobil. vilket igentligen innebar att dom inte viste. det första beskedet dom fick igår var att den skulle lev. sedan kom artikeln. någon annan som sett eller hört något annat?
Citera
2009-11-11, 13:20
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
precis pratat med nokia. och dom hänvisar till artikeln i mobil. vilket igentligen innebar att dom inte viste. det första beskedet dom fick igår var att den skulle lev. sedan kom artikeln. någon annan som sett eller hört något annat?

Jag ringde nyligen igen för att kolla om det stämde. Kvinnan jag pratade med
frågade om jag läst det där med 3:s simkort på mobil.se och sa att de inte fått
några som helst uppgifter om detta. De väntar nu på att få in telefonerna ifrån
leverantörerna och sedan skickas telefonerna i turordning till kunder, dvs. de
som beställde först kommer och få hem sin telefon först. Men det kunde ta
några dagar innan de kunde skicka ut telefonerna ifrån Nokia shop. Hoppas detta stillar
någons hunger åtminstone.

Det känns som om det är detta som gäller faktiskt. Tror inte vi kommer behöva vänta så väldigt länge till.
Citera
2009-11-11, 13:50
Medlem
smsade klas i dag:

Hej klas, en undrande kund här... Kommer n900 att lev till
nokia shop nu denna eller nästa vecka eftersom det inte berör 3 abonenter? mvh xxx

svar:

Hej, återkommer om det. PS - förstår att det är jobbigt att vänta. Mvh Klas

blev väldigt possetivt överaskad av ett svar ska tillägas. :-)
Citera
2009-11-11, 13:54
Medlem
antezzzs avatar
haha, man känner sig som en kvinna med hormonproblem man blir arg och glad av alla olika svaren men det är bara tiden som kan avslöja det rätta, men jag hoppas på att man får det snart (helst nästa vecka ) men vi kan fortsätta terra dom för att få se svaren!
Senast redigerad av antezzz 2009-11-11 kl. 13:57.
Citera
2009-11-11, 17:31
Medlem
The wait is over. The Nokia N900 hits the stores.

Så löd rubriken på det "nyhetsmail" jag nyss fick av nokia. Jag hade anmält mig att få mail när releasen var officiell.

"Starting today, our high-performance mobile computer is shipping to premium retailers worldwide. You can order it immediately from your local
Nokia Online store"

Så jag antar att det äntligen verkar bli dags. Detta är dock någorlunda redan konstaterat här på forumet. Nu återstår frågan hur lång tid tills mobilerna når resp. leverantör, samt när den i nästa led når mig

Hoppas katshing pressar på och får ut den snabbt.
Citera
2009-11-11, 17:50
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Så löd rubriken på det "nyhetsmail" jag nyss fick av nokia. Jag hade anmält mig att få mail när releasen var officiell.

"Starting today, our high-performance mobile computer is shipping to premium retailers worldwide. You can order it immediately from your local
Nokia Online store"

Så jag antar att det äntligen verkar bli dags. Detta är dock någorlunda redan konstaterat här på forumet. Nu återstår frågan hur lång tid tills mobilerna når resp. leverantör, samt när den i nästa led når mig

Hoppas katshing pressar på och får ut den snabbt.

jo att den shippas worldwide nu vet vi, men frågan är om det gäller sverige med, mailet är väl inte ifrån nokia sverige? då hade det väl stått på svenska?
Citera
2009-11-11, 18:18
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
jo att den shippas worldwide nu vet vi, men frågan är om det gäller sverige med, mailet är väl inte ifrån nokia sverige? då hade det väl stått på svenska?

Mm självklart har du förstått rätt. Något jag stör mig på däremot är:

"OBS! Produkten skickas till kunder som har förbeställt direkt när den finns på lager, i den turordning som beställningar kommit in. Prel. leveransdatum (nytt datum kommer) ."

Varför uppdaterar de inte på Nokia shop Sverige?

Edit: Har varit denna status HUR länge som helst nu.
Citera
2009-11-11, 18:31
Medlem
derbicoolings avatar
Om man köper denna alltså beställer från nokia shop kan man sen dra till Telia typ och teckna ett abonnemang? Vill ha så att man kan vara online 24/7 alltså fri surf!, känns som denna mobil inte är så rolig utan internet.
Citera
2009-11-11, 18:38
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Om man köper denna alltså beställer från nokia shop kan man sen dra till Telia typ och teckna ett abonnemang? Vill ha så att man kan vara online 24/7 alltså fri surf!, känns som denna mobil inte är så rolig utan internet.

Det är ju en internet tablet, varför skulle man ha den om man inte har tänkt att använda internet ? Köp en PSP istället
Citera
2009-11-11, 18:40
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Det är ju en internet tablet, varför skulle man ha den om man inte har tänkt att använda internet ? Köp en PSP istället

Vill ju ha den med internet därför jag funderar på att skaffa abonnemang med fri surf?

Ser inte att jag skrev något fel i mitt förra inlägg men självklart vill jag ju ha internet,
Citera
2009-11-11, 18:43
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione

Mm självklart har du förstått rätt. Något jag stör mig på däremot är:

"OBS! Produkten skickas till kunder som har förbeställt direkt när den finns på lager, i den turordning som beställningar kommit in. Prel. leveransdatum (nytt datum kommer) ."

Varför uppdaterar de inte på Nokia shop Sverige?

Edit: Har varit denna status HUR länge som helst nu.

yep, jag har tittat på dom andra Nokia store sidorna, finland, norge o.s.v har "köp" och inte "förbeställ"

Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling

självklart kommer du kunna använda villket SIM kort o.s.v du vill
Citera
2009-11-11, 18:45
Medlem
derbicoolings avatar
Okej riktigt nice satan nu blev man sjukt sugen på denna mobil....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in