2009-11-21, 23:53
Medlem
derbicoolings avatar
Joo, tänkte på det när du nämnde VLC men känns inte optimalt köra img filer då de är så stora.

Någon som vet om det är skönt att se film på en sån här mobil skärm?. Aldrig ägt varje sig mobil eller mp3 som har haft någorlunda stor skärm.
Citera
2009-11-22, 01:44
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Joo, tänkte på det när du nämnde VLC men känns inte optimalt köra img filer då de är så stora.

Någon som vet om det är skönt att se film på en sån här mobil skärm?. Aldrig ägt varje sig mobil eller mp3 som har haft någorlunda stor skärm.

Det funkar, går ju inte att gämföra med en dator/tv skärm, men helt klart ok.

Riktigt skönt om man sitter på bussen/tåget eller har tråkigt på jobbet eller skolan och bara kunna trycka igång en film och glo lite. Till det ändamålet funkar den storleken utmärkt.

Jag avråder dig dock "mysiga hemmakvällar framför n900:an"
Citera
2009-11-22, 02:23
Medlem
derbicoolings avatar
"mysiga hemmakvällar framför n900:an" HAHA

Har varit en Ericsson dyrkare så länge jag haft mobiler. Minns T68 där man kunde köpa en kamera och liksom plugga in, Och nu sitter man här med en C905 ( Alla mina Ericsson telefoner har krånglat men köper ändå nya SE hela tiden).

Kommer kännas konstigt med en Nokia
Citera
2009-11-22, 02:52
Medlem
raddicals avatar
Citat:
"mysiga hemmakvällar framför n900:an" HAHA

Har varit en Ericsson dyrkare så länge jag haft mobiler. Minns T68 där man kunde köpa en kamera och liksom plugga in, Och nu sitter man här med en C905 ( Alla mina Ericsson telefoner har krånglat men köper ändå nya SE hela tiden).

Kommer kännas konstigt med en Nokia

hahaha, du måste vara en kopia av mig.

Jag har endast haft Se telefoner, har dock varit lite besviken på dom i mellanåt, men ändå har jag fortsatt köpa dom.

Sneglar nu på en Acer liquid, som jag förmodligen kommer köpa direkt då den kommer ut i handeln, hade gärna haft en n900, tyvär är den liiiite för dyr för en student
Citera
2009-11-22, 03:02
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
hahaha, du måste vara en kopia av mig.

Jag har endast haft Se telefoner, har dock varit lite besviken på dom i mellanåt, men ändå har jag fortsatt köpa dom.

Sneglar nu på en Acer liquid, som jag förmodligen kommer köpa direkt då den kommer ut i handeln, hade gärna haft en n900, tyvär är den liiiite för dyr för en student

Samma här alltid besviken på deras telefoner. Köpte en G900i när den kom den var helt värdelös ALLT laggade och konstiga färger, japp direkt in på lagning fick tillbaks den i samma skick 3500 i sjön där jippie.

Sedan hade jag en gammal W880i tills jag köpte min C905 som också fick skickas in på lagning för trasig högtalare. Men det är det man är så van i menyerna på SE men min pappa var likadan gillade med SE sen köpte han en N95 och var fast i det finska träsket.

Nog är den dyr men satan vad den verkar grym väntar tills den kommer till en butik så jag får klämma på den och se att den verkligen är så bra som jag uppfattat just nu.

Acer liquid tycker jag inte är så snygg ;/ men säkert bra med android i.

Lång historia om både min pappas och mitt liv som är rätt off topic
Citera
2009-11-22, 04:17
Medlem
antezzzs avatar
följer ju med TV kablar så går att använda telefonen som DVD om man så vill, man blir den coolaste snubben på festen och kan spela upp skogsturken på storbilds TVn
Citera
2009-11-22, 11:27
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Samma här alltid besviken på deras telefoner. Köpte en G900i när den kom den var helt värdelös ALLT laggade och konstiga färger, japp direkt in på lagning fick tillbaks den i samma skick 3500 i sjön där jippie.

Sedan hade jag en gammal W880i tills jag köpte min C905 som också fick skickas in på lagning för trasig högtalare. Men det är det man är så van i menyerna på SE men min pappa var likadan gillade med SE sen köpte han en N95 och var fast i det finska träsket.

Nog är den dyr men satan vad den verkar grym väntar tills den kommer till en butik så jag får klämma på den och se att den verkligen är så bra som jag uppfattat just nu.

Acer liquid tycker jag inte är så snygg ;/ men säkert bra med android i.

Lång historia om både min pappas och mitt liv som är rätt off topic

Haha! Jag känner igen mig, dock har jag inte haft några hårdvaru problem, ÄN! Mer mjukvaru skit ^^ men det ska väll förhoppningsvis ändra sig.

Hoppsan, lite för mkt Off topic här nu.

Har nokia gått ut med ett pris än ?

Blir allt mer sugen på n900:an nu, denna tråden kommer att ruinera mig
Citera
2009-11-22, 11:37
Medlem
derbicoolings avatar
Priset borde väll vara det som anges här

http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&culture=sv-SE
Citera
2009-11-22, 11:53
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Priset borde väll vara det som anges här

http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&culture=sv-SE

6k

haha det här är fan inte roligt, dock så är den ju duktigt mycket billigare än x10:an.

Är det någon speciellt opperatör som kommer ha ensamrätt på den till en början ? som telia hade med Jagphonen?
Citera
2009-11-22, 11:58
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
6k

haha det här är fan inte roligt, dock så är den ju duktigt mycket billigare än x10:an.

Är det någon speciellt opperatör som kommer ha ensamrätt på den till en början ? som telia hade med Jagphonen?
Det låter osannolikt, eftersom att hela grejen med N900:n är att den är en internet tablet med telefonegenskaper. Att den dessutom har ett semifritt OS skulle ju göra en sådan begränsning löjlig - källkoden är öppen så det borde vara hur enkelt som helst att fria en sådan telefon. Därtill går det ju att köpa den från nokia-shop som bara säljer olåsta lurar.
Däremot talar herr Ströms handlingar (och vissa uttalanden från 3) för att 3 eventuellt skulle få ensamrätt till en början. Vad som faktiskt kommer hända vet ännu ingen.
Citera
2009-11-22, 12:13
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det låter osannolikt, eftersom att hela grejen med N900:n är att den är en internet tablet med telefonegenskaper. Att den dessutom har ett semifritt OS skulle ju göra en sådan begränsning löjlig - källkoden är öppen så det borde vara hur enkelt som helst att fria en sådan telefon. Därtill går det ju att köpa den från nokia-shop som bara säljer olåsta lurar.
Däremot talar herr Ströms handlingar (och vissa uttalanden från 3) för att 3 eventuellt skulle få ensamrätt till en början. Vad som faktiskt kommer hända vet ännu ingen.

Japp, du har en poäng där. Och en upplåsning till telefonen skulle förmodligen komma ganska asap. Kanske är så att tre kommer sälja den till något lägre pris än nokiashop gör?

Annars ser jag ingen poäng i det hela. Hade varit intressant att få reda på vem som kommer att sälja den.
Citera
2009-11-22, 12:27
Medlem
Om inte annat så verkar ju iaf 3-låsta N900 vara lite billigare... http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2774115;c:36176
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in