2009-10-07, 08:50
Medlem
skulle inte lägga mer än någon procent i sanningshalten ang komplett och inwarhouse lev dagar.
När jag väntade på min 5800/XM var dom tidigt ute med tidigt lev datum, sedan flyttades det fram och fram och fram. Slutade med en avbeställning och att jag kunde köpa den på enligt nokias utsatta lev datum på mediamarkt.

+ Nokia hävdar V44 , Metro skriver 26 Okt.
Citera
2009-10-07, 12:53
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
skulle inte lägga mer än någon procent i sanningshalten ang komplett och inwarhouse lev dagar.
När jag väntade på min 5800/XM var dom tidigt ute med tidigt lev datum, sedan flyttades det fram och fram och fram. Slutade med en avbeställning och att jag kunde köpa den på enligt nokias utsatta lev datum på mediamarkt.

+ Nokia hävdar V44 , Metro skriver 26 Okt.

Även om Metro bara citerar Nokia så lägger jag ingen som helst tilltro till något de säger, alltid köpta recensioner och previews. Riktig skittidning.

V.44 låter logiskt, om Nokia säger det. Så V.45 borde alla kunna få tag på en rackare
Citera
2009-10-07, 15:55
Medlem
towbs avatar
Jag får väl se mig själv som back in the game på den här luren när satio försenats. Har två förhandsbeställningar på n900 en hos Nokia och en hos Katshing. Måste avbeställa en. Dyrare från nokia men kanske större chans att få den direkt? Tvärt om hos katshing alltså. Någon som vet hur många dom kan tänkas få in?
Citera
2009-10-07, 20:00
Medlem
Stormfires avatar
Här är artikeln från tidningen Mobil som kom ut för någon dag sedan. Skumt ihop-plock som visar att jag behöver en bättre mobil-kamera, men det går att läsa.

http://img267.imageshack.us/img267/3016/del1.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/9311/del2.jpg
Citera
2009-10-07, 20:05
Medlem
Sifters avatar
Jag oroar mig något över piltangenterna på det svenska tangentbordet. Det verkar lite omständligt att behöva använda funktionstangenten varje gång man vill trycka pil upp eller ner. Kan inte detta förstöra en hel del?
Citera
2009-10-07, 20:19
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Jag oroar mig något över piltangenterna på det svenska tangentbordet. Det verkar lite omständligt att behöva använda funktionstangenten varje gång man vill trycka pil upp eller ner. Kan inte detta förstöra en hel del?

Hade aldrig tänkt på det. Tror du man kan hålla in en slags alt-knapp, så att man då kan hålla inne den hela tiden och trycka ner/upp. Vore riktigt jobbigt om man måste trycka på alt-knapp, trycka ner, alt, trycka ner, osv. Men tror egentligen att man kommer använda touch-screenen rätt så mycket, så borde vara okej. Hoppas iallafall det går att välja vilka knapar man ska använda i spel, osv.

Tänkte på det där med digital kompass, många säger att det inte finns, men i bl a mobil-tidningen och av nokia själva i den här intervjun sägs det att den finns: http://tv.mediaprovider.se/?id=1252065242875

Digital Kompass vore ju grymt. Finns den?
Citera
2009-10-08, 00:35
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Här är artikeln från tidningen Mobil som kom ut för någon dag sedan. Skumt ihop-plock som visar att jag behöver en bättre mobil-kamera, men det går att läsa.

http://img267.imageshack.us/img267/3016/del1.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/9311/del2.jpg
Tackar så mycket för det. Funderar på att införskaffa luren men har även jag lite knåp med att bestämma just hur det ska gå till. På amazon i USA kostar den blott $582 (~4kSEK!) men går för närvarande bara ut till amerikanska kunder och är dessutom sannolikt väsentligt annorlunda (åäö-knappar till exempel). Är Katshing bra på att få ut prylar snabbt när de väl levereras?
Citera
2009-10-08, 01:34
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Tackar så mycket för det. Funderar på att införskaffa luren men har även jag lite knåp med att bestämma just hur det ska gå till. På amazon i USA kostar den blott $582 (~4kSEK!) men går för närvarande bara ut till amerikanska kunder och är dessutom sannolikt väsentligt annorlunda (åäö-knappar till exempel). Är Katshing bra på att få ut prylar snabbt när de väl levereras?
Sen ska man alltid tänka på avgifter för att få hit den med allt vad det innebär. Och så loosear du ju ÅÄÖ på kuppen. Fast å andra sidan blir det inga problem att trycka i själv. Men dom kommer ju fortfarande saknas från tangentbordet.
Citera
2009-10-08, 01:42
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Du kan "dubbeltrycka" på blåa pilknappen, så används alla blåa tecken utan att du behöver trycka på några andra knappar.
Citera
2009-10-08, 02:48
Medlem
MastaZs avatar
Den var nice, ännu en "iphone dödare" antar jag
Citera
2009-10-08, 08:38
Medlem
Sista_Bossens avatar
Stämmer det 118100 säger till mig att:
"Nokia N900 kommer inte att säljas av operatörer eftersom Nokia inte vill begränsa det nya operativsystemet"

Det låter bara helt konstigt
Citera
2009-10-08, 08:49
Medlem
ciones avatar
De kanske inte vill göra som de gjorde med Iphone, bara låsa luren till Telia. Eller något sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in