2009-10-08, 10:13
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Du kan "dubbeltrycka" på blåa pilknappen, så används alla blåa tecken utan att du behöver trycka på några andra knappar.

Härligt, då var ju inte det några problem. Bara frågan hur det utnyttjas i spel då.

Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Stämmer det 118100 säger till mig att:
"Nokia N900 kommer inte att säljas av operatörer eftersom Nokia inte vill begränsa det nya operativsystemet"

Det låter bara helt konstigt

Här på Katshing har du möjligheten att välja mellan Tele2, Telia, Telenor och Halebop om du vill teckna abonemaning. Då säljs telefonen som vanligt lite billigare, men att du istället betalar en summa i månaden.

Jag har hört att det däremot är en rejäl skillnad i USA, eftersom att det inte finns så många operatörer alls som utnyttjar 3G. Dom ligger rejält efter, och den operatören som har ett halvdant 3G-nät kan inte ta in N900'an eftersom att de satsar så mycket på iPhonen och inte vill förstöra arbetet med Apple. N900 är iallafall främst riktad mot den europeiska marknaden, och iallafall i USA, så säljs den som en minidator för att få kunderna att acceptera det höga priset.

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=20841
Citera
2009-10-08, 12:33
Medlem
ciones avatar
Ah okej, visste inte att USA låg så långt efter i utvecklingen. Är dessutom lite surt för Nokias del att det största telebolaget vill samarbeta mest med Apple. Men här i Europa lär de ju tjäna en hacka på N900:an!
Citera
2009-10-08, 12:39
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ah okej, visste inte att USA låg så långt efter i utvecklingen. Är dessutom lite surt för Nokias del att det största telebolaget vill samarbeta mest med Apple. Men här i Europa lär de ju tjäna en hacka på N900:an!

Jo, det tror jag.

Hittade föresten det här:
Just spoke with Nokia rep( Upper management) n900 being prepped for shipping to distrubuters. Distributers may fufill orders upon reciept. Target date of Official release on store shelves is October 19th.... Already preorder mine .
Citera
2009-10-08, 12:42
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Jo, det tror jag.

Hittade föresten det här:
Just spoke with Nokia rep( Upper management) n900 being prepped for shipping to distrubuters. Distributers may fufill orders upon reciept. Target date of Official release on store shelves is October 19th.... Already preorder mine .

Det låter helt jävla fantastiskt! Ska man förboka en nu då? Vart ifrån i så fall?
Btw, kan man förboka, köpa via företaget och på så sätt slippa momsen? Alltså dra bort momsen när man gör ett "förbokat köp"?
Citera
2009-10-08, 14:01
Medlem
Vibliriblands avatar
Det de menar med att den inte kommer att säljas av operatörer är att Nokia inte kommer tillåta att operatörerna låser telefonen.

Så 3 kommer nog aldrig sälja den, iom att de alltid låser sina telefoner.

Du kommer dock kunna köpa den ihop med alla andra abonemang.

Fast du kommer förstås att kunna använda den ihop med ett 3 abonemang.

Och som kommentar till ovanstående.
Det blir inte bara billigare att köpa telefoner ihop med abonemang för att du får en avgift på fakturar, utan du får den också billigare direkt.
Får du inte telefonen rabatterad ihop ett abonemang så köp den inte från den sidan/butiken.

Just a heads up
Citera
2009-10-08, 15:19
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
De kanske inte vill göra som de gjorde med Iphone, bara låsa luren till Telia. Eller något sånt?
Mycket troligt. Nokia har nu valt att gå på vad användarna vill ha och skita i operatörerna. Exempelvis finns Skype i telefonen och det är något som operatörerna ogillar skarpt. En anti-iPhone helt enkelt!
Citera
2009-10-09, 07:21
Medlem
Enligt press och informationsansvarig på 3 kommer de att sälja N900 nu i oktober. Han angav dock inget datum...
Citera
2009-10-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Enligt press och informationsansvarig på 3 kommer de att sälja N900 nu i oktober. Han angav dock inget datum...

Kan hoppas det stämmer, då slipper man byta operatör
Citera
2009-10-09, 14:59
Medlem
ciones avatar
Vore nice som fan ifall denna mobil kommer ut i Okt.
Citera
2009-10-09, 15:43
Medlem
Stormfires avatar
Som det ser ut nu blir det garanterat svårt att få tag i en N900 om man inte förbeställer den. Bara på Katshing är det över 50 personer som har förbeställt, så se till så att ni är redo.
Citera
2009-10-09, 18:00
Medlem
56 när jag fråga de för ett tag sen =)

Nog dags att jag förbeställer min med. Det verkar som om katsching kommer hade de bästa priserna
Citera
2009-10-10, 00:47
Medlem
FantaBurks avatar
Någon som är lite mer insatt i hur det kommer vara med apps och teman etc.? Kommer man t.ex kunna modify det mesta själv när det gäller utseende? (ikoner, teman, wallpapers etc.) Och kommer det komma några bra program/spel liknande som iphones appstore har? Kommer lätt köpa n900, men funderar om man ska ta en ipod touch även?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in