2010-05-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Haha, om du använder "ljudlöst" och testar mediaspelaren så ser du att den har ljud också, men som jag sa så har många klagat på det och jag tror Nokia fixar det i 1.2.

Får hoppas det...
Citera
2010-05-16, 16:32
Medlem
det jag saknar eller inte hittar är alternativet hur man går online på sina konton (msn, gtalk etc.) på ett smidigt sätt från homescreen.
Citera
2010-05-16, 16:51
Medlem
MatMammas avatar
Jag var och klämde på en n900 idag som var igång på Mediamarkt, kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Dock var de demoex och många har säkert pillat på den och skit. Dock var den riktigt seg och animeringarna mellan de olika homescreensen flöt inte alls bra Och sen hängde den sig ibland. Någon som har upplevt samma problem med sin n900 eller var detta bara för att de var demoex? Flyter animeringarna bra eller hackar de?
Citera
2010-05-16, 16:58
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Jag var och klämde på en n900 idag som var igång på Mediamarkt, kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Dock var de demoex och många har säkert pillat på den och skit. Dock var den riktigt seg och animeringarna mellan de olika homescreensen flöt inte alls bra Och sen hängde den sig ibland. Någon som har upplevt samma problem med sin n900 eller var detta bara för att de var demoex? Flyter animeringarna bra eller hackar de?

Animeringarna flyter riktigt bra, tycker jag. Och framförallt kan man med ett litet program ställa in exakt hur pass mycket animering man vill ha. Jag har satt ner värdena rejält då jag bara tycker att animeringar är kul första dagen. Dock ska man veta att man köper en liten dator, och att den behöver en omstart då och då. Jag är inte helt säker på att Mediamarkt gör just det...
Citera
2010-05-16, 17:02
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Animeringarna flyter riktigt bra, tycker jag. Och framförallt kan man med ett litet program ställa in exakt hur pass mycket animering man vill ha. Jag har satt ner värdena rejält då jag bara tycker att animeringar är kul första dagen. Dock ska man veta att man köper en liten dator, och att den behöver en omstart då och då. Jag är inte helt säker på att Mediamarkt gör just det...

okok, men de var säkert bara för att de var demoexet också.

Förresten hur exakt är pekskärmen egentligen, eller jag har ganska tjocka (korvfingrar) så att de blir lätt fel på min nuvarande mobil med touch. Den på mediamrkt var nog inte så bra kalibrerad i och för sig. Dock tyckte jag att de var lite svårt med den översta menyn att komma åt de. Jag har inga naglar att komma med heller. Blir de mycket stylus för min del, eller någon i samma sits som inte alls upplever de så??
Citera
2010-05-16, 17:09
Medlem
Struttens avatar
Citat:
okok, men de var säkert bara för att de var demoexet också.

Förresten hur exakt är pekskärmen egentligen, eller jag har ganska tjocka (korvfingrar) så att de blir lätt fel på min nuvarande mobil med touch. Den på mediamrkt var nog inte så bra kalibrerad i och för sig. Dock tyckte jag att de var lite svårt med den översta menyn att komma åt de. Jag har inga naglar att komma med heller. Blir de mycket stylus för min del, eller någon i samma sits som inte alls upplever de så??

Jag har nog ganska exakt samma situation skulle jag tro. I vanliga program lider jag aldrig av korvfingrarna, men när jag surfar gör jag det antingen inzoomat med fingrarna eller utzoomat med stylusen. Värre än så är det inte för mig iallafall.

Jag skulle vilja säga att exaktheten i skärmen är typ 8,5 av 10. Den bästa jag varit med om, men ibland missar den en liten aning. (till saken hör ju att jag ännu inte varit med om en 10/10)
Citera
2010-05-16, 17:12
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Jag har nog ganska exakt samma situation skulle jag tro. I vanliga program lider jag aldrig av korvfingrarna, men när jag surfar gör jag det antingen inzoomat med fingrarna eller utzoomat med stylusen. Värre än så är det inte för mig iallafall.

Jag skulle vilja säga att exaktheten i skärmen är typ 8,5 av 10. Den bästa jag varit med om, men ibland missar den en liten aning. (till saken hör ju att jag ännu inte varit med om en 10/10)

De låter bra Jag tror jag köper en n900 På tal om skärmen, så känns de nästan bättre att man får trycka 2 gånger ibland än som på iphone som reagerar så fort man rör skiten. Helt plötsligt har man skrivit hela alfabetet utan att man ville de

Var ska man köpa den förresten, var köpte ni den? Funderar på katshing någon som vet något om de stället? Har de funkat bra eller dåligt? Funderar på att köpa full body shield också lika bra att skydda den så bra så möjligt
Citera
2010-05-16, 21:44
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
De låter bra Jag tror jag köper en n900 På tal om skärmen, så känns de nästan bättre att man får trycka 2 gånger ibland än som på iphone som reagerar så fort man rör skiten. Helt plötsligt har man skrivit hela alfabetet utan att man ville de

Var ska man köpa den förresten, var köpte ni den? Funderar på katshing någon som vet något om de stället? Har de funkat bra eller dåligt? Funderar på att köpa full body shield också lika bra att skydda den så bra så möjligt

Jag köpte den på Mediamarkt, den satt rätt högt (5995:-) men pratade med han så fick den sänkt, blev 399:- med abonnemang. Dom har pris-garanti och är aldrig omöjliga, jag föredrar att ha en fysisk affär om något krånglar och har bara bra erfarenheter av Mediamarkt så fick bli dom. Har också beställt full-body-shield från katshing, känns säkrast. Vill inte repa skönheten.
Citera
2010-05-16, 23:05
Medlem
Belsebs avatar
Måste bara säga att jag är helt kär i Knots2 också, synd att jag har begränsning på datamängd bara så får nöja mig med det hemma med wlan.
Citera
2010-05-17, 02:03
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
det jag saknar eller inte hittar är alternativet hur man går online på sina konton (msn, gtalk etc.) på ett smidigt sätt från homescreen.

Jag går via statusbar så jag kommer åt den överallt på 2 tryck och snabbt, vet inte om det är stock eller för att jag har några statusbar apps.

Citat:
Dock ska man veta att man köper en liten dator, och att den behöver en omstart då och då.

Behöver du starta om din då och då? Enda gångerna jag startar om den är när jag pillat på något som kräver omstart sen. Aldrig varit med om att den blivit seg och då kan man vara igång veckor i sträck och vara helt perfekt. I början efter jag köpte den så hade jag den nog i gång i nån månad innan jag började modda den.
Senast redigerad av antezzz 2010-05-17 kl. 02:21.
Citera
2010-05-17, 20:32
Medlem
MatMammas avatar
Verkar som jag får min n900 imorgon vore trevligt om ni kunde skriva några program som man verkligen behöver Samt hittade en sida förut om bara maemogrejer om program, http://maemo.org/ är de bara att tanka därifrån från n900 direkt eller måste jag hålla på med datorn och föra över de så? Spotify ligger de i en annan mapp än de som följer med normalt? Där man hämtar apps givetvis. Vilken ska jag lägga till i så fall?

En annan fråga som bara slog mig såhär är funkar grejen högst upp på flashabck i nokian? Där man kan välja alla olika ämnen och även inställningar.
Senast redigerad av MatMamma 2010-05-17 kl. 20:52.
Citera
2010-05-17, 23:01
Medlem
Citat:
Spotify ligger de i en annan mapp än de som följer med normalt? Där man hämtar apps givetvis. Vilken ska jag lägga till i så fall?

Yaspot som ska vara den klient som fungerar bäst är broken just nu tyvärr, går inte att använda alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in