Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Som mycket annat så framställdes detta felaktigt i Kalla Fakta. Tyskland har inte fått HA stämplade som kriminell organistaion, Vissa delstater har stängt enskilda avdelningar. Samtliga fall är uppe i federala domstolar så vi får väl se var det slutar.

De var dem rätt tydliga med att det inte gällde Ha som organisation utan just olika avdelningar i Tyskland
Citera
2012-12-06, 13:12
Medlem
maatews avatar
Är det någon som vet hur man kommer i kontakt med HA?
Hade velat hänga och sedan kanske få bli prospekt och sedan vidare.
Vart hänger dom? Själv bor jag i Gbg så det är ju staden där jag vill in.

Med vänlig hälsning.
Citera
2012-12-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maatew

Med vänlig hälsning.

Ett gott råd i all välmening.....
Vet du inte ens hur du får kontakt med dem så tror jag inte att du är i rätt kretsar för att ens platsa in där tyvärr
Citera
2012-12-06, 13:37
Medlem
maatews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Ett gott råd i all välmening.....
Vet du inte ens hur du får kontakt med dem så tror jag inte att du är i rätt kretsar för att ens platsa in där tyvärr

Har varit på en del hemma fester där jag har stött på
medlemmar men har aldrig haft chansen att gå fram och prata med dem.

Och nu några år senare så blir det inte mycket hemma fester utan mer krogen
och där stöter man inte på dem.

Sen till kompis krätsen, så är någon död och någon sitter inne
och folk som backstabbat ens rygg och umgås ej med dom längre.

Jag kan ju inte direkt knacka på klubbhuset som värsta pajjasen.
Citera
2012-12-06, 13:40
Medlem
Citat:
Har varit på en del hemma fester där jag har stött på
medlemmar men har aldrig haft chansen att gå fram och prata med dem.

Och nu några år senare så blir det inte mycket hemma fester utan mer krogen
och där stöter man inte på dem.

Sen till kompis krätsen, så är någon död och någon sitter inne
och folk som backstabbat ens rygg och umgås ej med dom längre.

Jag kan ju inte direkt knacka på klubbhuset som värsta pajjasen.

Jo det går alldeles utmärkt bara att knacka på och presentera dig och ditt ärende, har deinte tid just då så lämna ditt nummer så hör de av sig, finns folk som gått med i HA på just detta sätt faktiskt, lycka till!
Citera
2012-12-06, 13:53
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:

Med vänlig hälsning.

Om du åker MC så vore det konstigt om du inte redan fått kontakt. Om du inte åker MC... Tja, gå någon annanstans
Citera
2012-12-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Om du åker MC så vore det konstigt om du inte redan fått kontakt. Om du inte åker MC... Tja, gå någon annanstans

Om du åker mc så borde du har kommit i kontakt flertal ggr??!! Om du inte kör mc, varför vilja vara med i en mc-klubb???
Citera
2012-12-06, 14:02
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
De var dem rätt tydliga med att det inte gällde Ha som organisation utan just olika avdelningar i Tyskland

De sa det mycket riktigt under just reportaget ifrån Tyskland men i övrigt under programmet och i den efterföljande debatten så var "HA förbjudna i andra europeiska länder" Vilket alltså inte är fallet.
Citera
2012-12-06, 14:26
Medlem
phlays avatar
Citat:

Med vänlig hälsning.

Om inte HA tar i mot dig så kan du alltid höra med Outlaws, testa skriv till nån på facebook så borde det orda sig.
Citera
2012-12-06, 14:50
Medlem
Citat:
och folk som backstabbat ens rygg och umgås ej med dom längre..

så du tycker inte om backstabbers men vill joina ett mc-gäng.. hahaha det är fan det värsta backstabbercirkus
Citera
2012-12-06, 17:26
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ni som har lite koll. Jag har nu följt TV 10 Outlaw Bikers. Enligt dokumentären så omsatte (omsätter) HA 700 miljoner per år på knarket i Kananda, I Danmark säljer dom knark för ca 700 000 kr per dag i Christiania. Dom menade på att dom tar kontroll över hamnstäder och kontrollerar i stort all knarkförsäljning. Samma med HA i Amsterdam. Omsätter otroliga pengar.

Men, HA i Sverige? Göteborg är ju en hamnstad. Varför verkar inte HA i Sverige tjäna några stora pengar typ som sina internationella vänner/klubbar?

Laddade ner Megas bok på nätet och han sa ju att han tjänade i snitt ca 5000 kr i veckan på brott. Att dom försökte sig på knark men det blev liksom inga pengar. Jag menar, vad slåss MC klubbarna om - ifall det bara är småsmulor och de flesta i Sverige har ett hederligt jobb?

Jag har lite dålig koll här, får det inte att gå ihop. Så tar tacksamt emot info från er som är insatta i bikersvängen och HA i synnerhet.

Göteborg är delat mellan flera stora aktörer som inte tål att bli trampade på tårna, varken av BMC eller HA.
Dessa består av olika etniska grupperingar där alla har sin grej..
Citera
2012-12-06, 17:38
Medlem
DallasSkullss avatar
johnthedickholmes

Vissa avdelningar/ Charter befattar sig kanske inte med droger på den nivån och kanske bara tillåter en viss del för husbehov så att säga.
Det sades innan i tråden om jag inte minns fel att den ena avdelningen i Gbg hade som policy att det inte fick säljas droger och någon gick så långt och påstod att det var en av orsakerna att Gbg delades upp i två olika avdelningar.

Det skall finnas att hitta i tråden vem som kom med detta påstående, dock har jag hört i andra sammanhang att klubbar röstat om någon fick sälja så det kan jag ta för troligt.

Edit: Jag är inte med i klubben så självklart är detta inget jag påstår är så, jag kan inte tala för en klubb jag inte är medlem i.
Senast redigerad av DallasSkulls 2012-12-06 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in