Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-06, 18:01
Medlem
Någon som vet vad HA har för sig i Uppsala ? mycket krogar har jag hört, även ett rykte cirkulerade att de hade gått in i K-branschen.
Citera
2012-12-06, 19:00
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Det sades innan i tråden om jag inte minns fel att den ena avdelningen i Gbg hade som policy att det inte fick säljas droger och någon gick så långt och påstod att det var en av orsakerna att Gbg delades upp i två olika avdelningar.

mega sa väl så i boken iaf

Det är inte så konstigt att Amsterdam har det gott ställt eftersom de kan tjäna enormt med pengar, helt lagligt, på Excalibur och att hyra ut fönsterplatser. Det är ju möjligheter som helt saknas i Sverige
Citera
2012-12-06, 19:06
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
mega sa väl så i boken iaf

Det är inte så konstigt att Amsterdam har det gott ställt eftersom de kan tjäna enormt med pengar, helt lagligt, på Excalibur och att hyra ut fönsterplatser. Det är ju möjligheter som helt saknas i Sverige

Tror jag läste det här för jag har inte läst Megas novell och kommer inte så göra heller. Är jag inte helt ute och cyklar så tror jag faktiskt att HA medlemmars största inkomst är inom bygg och bemannings sidan...
Bötningar, utpressningar liknande är i princip bara smågäng som sysslar med idag. Vissa har ju svårt att fatta att det inte är att Gola om man som företagare blir utpressad utan det är helt normalt att gå till snuten. Så dom småpengar men ev får ut är inte värt priset av att kanske kunna åka dit, lika dant med drogerna det är höga straff och garanterat större resurser som spanar.
Citera
2012-12-06, 19:27
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Tror jag läste det här för jag har inte läst Megas novell och kommer inte så göra heller. Är jag inte helt ute och cyklar så tror jag faktiskt att HA medlemmars största inkomst är inom bygg och bemannings sidan...
Bötningar, utpressningar liknande är i princip bara smågäng som sysslar med idag. Vissa har ju svårt att fatta att det inte är att Gola om man som företagare blir utpressad utan det är helt normalt att gå till snuten. Så dom småpengar men ev får ut är inte värt priset av att kanske kunna åka dit, lika dant med drogerna det är höga straff och garanterat större resurser som spanar.

Läs den du. Den har ett visst underhållningsvärde iaf. Finns ju på PB så du behöver inte betala och berika skojaren Weirup

Helt rätt. Totalt meningslöst att försöka pressa småföretagare, de är redan så pressade av det stora gänget Skatteverket att det inte lönar sig. Det kanske går att få ut några tusingar ett tag men sedan så måste företagaren gå till snuten om inte barnen skall svälta
Citera
2012-12-06, 19:31
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Läs den du. Den har ett visst underhållningsvärde iaf. Finns ju på PB så du behöver inte betala och berika skojaren Weirup

Helt rätt. Totalt meningslöst att försöka pressa småföretagare, de är redan så pressade av det stora gänget Skatteverket att det inte lönar sig. Det kanske går att få ut några tusingar ett tag men sedan så måste företagaren gå till snuten om inte barnen skall svälta

Jasså den är underhållande, ja vi får se om jag kan motivera mej. Sen som du säger Skatteverket är inte att leka med och som min gamla sponsor sa en gång i tiden "man kan inte lugga en skallig" med andra ord ganska logiskt att det inte finns stålar att hämta som är värda tiden på kåken.
Citera
2012-12-06, 21:49
Medlem
NewBodhums avatar
Kan man se den här filmen någonstans?

http://www.expressen.se/gt/har-filmar-hon-hells-angels-pistolhot/
Citera
2012-12-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewBodhum
Kan man se den här filmen någonstans?

http://www.expressen.se/gt/har-filmar-hon-hells-angels-pistolhot/
Det tror jag inte, Men efter domen så borde det väll gå att se den på något sätt? Lr har jag fel?
Citera
2012-12-07, 01:40
Medlem
I Danmark har en av dom mest kända och mest framträdande ha-medlemmar hoppat över till Bandidos

Brian Sandberg (guccirockeren) har hoppat över till bmc
Citera
2012-12-07, 01:45
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatbacon
I Danmark har en av dom mest kända och mest framträdande ha-medlemmar hoppat över till Bandidos

Brian Sandberg (guccirockeren) har hoppat över till bmc

Det togs upp 5 sidor tillbaka...https://www.flashback.org/t989231p971
Citera
2012-12-07, 02:00
Medlem
Citat:
Det togs upp 5 sidor tillbaka...https://www.flashback.org/t989231p971

Ok såg inte det..

Fan det är roligt med danska HA folk dom alltid ska förneka att dom är kriminella .. Brian som står i media nu och säger "jag gick ut för att jag plötsligt hittade utav att dom andra i klubben begick mycket kriminalitet" haha mannen är djupt kriminel själv och varit med i 16 år lol...

Så nu har han gått till en annan klubb Lol ja för bmc folk begår ju inte kriminalitet haha

Tänk att dom ens pallar förneka det
Citera
2012-12-07, 02:06
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatbacon
Ok såg inte det..

Fan det är roligt med danska HA folk dom alltid ska förneka att dom är kriminella .. Brian som står i media nu och säger "jag gick ut för att jag plötsligt hittade utav att dom andra i klubben begick mycket kriminalitet" haha mannen är djupt kriminel själv och varit med i 16 år lol...

Så nu har han gått till en annan klubb Lol ja för bmc folk begår ju inte kriminalitet haha

Tänk att dom ens pallar förneka det

Ja i det fallet är det ju inte så mycket att hymla om, men han har ju varit med i BMC förr så det går nog så fint så.
Fast jag spekulerar i att han kommer möta Clark snart....han har ju gjort sej ett par ovänner genom åren och nu har han ju satt eld på snöret i bägge ändar.
Citera
2012-12-07, 11:35
Medlem
0-0-0-0s avatar
Men Clark ha ju gjort samma bytte vilket inte sår i dansk media. Har klara ju sig trotts allt i bra många år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in