Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-09, 14:14
Bannlyst
En polis på en KUT i landet har sagt till mig att de har informatörer placerade i samtliga stora 1%-klubbars inre kretsar, även Hells Angels. Enligt polisen så handlar det inte om pengar utan de flesta av dessa lockas av spänningen med att vara "under cover"-agenter. Och man får ju lite den känslan när man läser om Peter Rätz och andra.
Jag vet inte. Tror ni det är rimligt att polisen kan infiltrera en så tight organisation som HA, eller är det önsketänkande?
Citera
2011-02-09, 15:12
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Sluta länka till mcrazzia nu. Det räcker!

Ang Hells Angels stödklubbar i Norge

Länk 1: innehåller länkar till 29 artiklar & video om Hells Angels stödklubbar i Norge

Länk 2: innehåller länkar till 28 artiklar & video varav några är från dagens datum varav några ytterligare i samma ämnet som kommit till sen jag länkade. Bla om

Advarer menn mot kvinnelige MC-agenter

Sex og narkotika er noen av midlene kriminelle mc-klubber bruker for å feste grepet på sentrale personer i politiet, skatteetaten og bankvesenet. Tycker det är relevant
Senast redigerad av guldankan 2011-02-09 kl. 15:14.
Citera
2011-02-09, 16:09
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
En polis på en KUT i landet har sagt till mig att.....
Antingen så tappade polisens föräldrar honom framför vagnen när han var liten, eller så tappade dina föräldrar dig. Eller så hittar du på, vilket kanske är mer troligt.
Tror inte att någon som ser allvaret går och läcker sådana uppgifter.
Citera
2011-02-09, 16:11
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
att bruka fysiskt våld , hot , och utpressning mot en kvinna brukar ju vara brott som man normalt sett slängs ut som medlem i 1% klubbar.,men Olle får visst fortsätta sköta HAMC i E-tuna.

mvh.T
Å va ska di göra om di ä e kvinntimmer som intä betalar då?
Citera
2011-02-09, 17:23
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Å va ska di göra om di ä e kvinntimmer som intä betalar då?

Tjaaa...för vissa lågt stående individer är ju alternativet att hota och slå...att det är kvinnor verkar inte spela ngn roll...menar du att man får pluspoäng för det....i dina kretsar?
Citera
2011-02-09, 17:42
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
En polis på en KUT i landet har sagt till mig att de har informatörer placerade i samtliga stora 1%-klubbars inre kretsar, även Hells Angels. Enligt polisen så handlar det inte om pengar utan de flesta av dessa lockas av spänningen med att vara "under cover"-agenter. Och man får ju lite den känslan när man läser om Peter Rätz och andra.
Jag vet inte. Tror ni det är rimligt att polisen kan infiltrera en så tight organisation som HA, eller är det önsketänkande?
Det har ju bevisats tidigare i USA går att både få en polis eller ATF-agent att avancera till medlem i både HA och Mongols. Tony Tait lyckades var en kille som drevs just spänningen och han avancerade tills han stod den absoluta toppen i HA nära. Så visst går det även om organisationen är tight. Om sedan Polisen i Sverige har rätt resurser att så långt är en annan sak.
Citera
2011-02-09, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Det har ju bevisats tidigare i USA går att både få en polis eller ATF-agent att avancera till medlem i både HA och Mongols. Tony Tait lyckades var en kille som drevs just spänningen och han avancerade tills han stod den absoluta toppen i HA nära. Så visst går det även om organisationen är tight. Om sedan Polisen i Sverige har rätt resurser att så långt är en annan sak.
Sverige är mindre och det borde vara enklare att kolla upp personer som kommer till klubbarna, inte minst genom olika nätverk. Kan man tycka.
Citera
2011-02-09, 20:05
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Ang Hells Angels stödklubbar i Norge

Länk 1: innehåller länkar till 29 artiklar & video om Hells Angels stödklubbar i Norge

Länk 2: innehåller länkar till 28 artiklar & video varav några är från dagens datum varav några ytterligare i samma ämnet som kommit till sen jag länkade. Bla om

Advarer menn mot kvinnelige MC-agenter

Sex og narkotika er noen av midlene kriminelle mc-klubber bruker for å feste grepet på sentrale personer i politiet, skatteetaten og bankvesenet. Tycker det är relevant

Du har rätt att länka till vilket material/sida du vill men att pråma en blogg så ofta och mycket irriterar.
Citera
2011-02-09, 22:10
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:

Jay Dobyns med några ATF kollegor lyckades bli prospects i HA. ATF tyckte dock att utredningen var för dyr i förhållande till vad den gav så därför avslutades den. När han infilterade HA tatuerade han bägge armarna för att han själv ville det. Sedan skickade han räkningen till ATF med motiveringen att det var för att passa in i rollen bättre Rekomenderar hans bok, "En mot hundra-Jag infiltrerade Hells Angels".
Senast redigerad av Semestervikarie 2011-02-09 kl. 22:12.
Citera
2011-02-09, 22:30
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Jay Dobyns med några ATF kollegor lyckades bli prospects i HA. ATF tyckte dock att utredningen var för dyr i förhållande till vad den gav så därför avslutades den. När han infilterade HA tatuerade han bägge armarna för att han själv ville det. Sedan skickade han räkningen till ATF med motiveringen att det var för att passa in i rollen bättre Rekomenderar hans bok, "En mot hundra-Jag infiltrerade Hells Angels".

Jag har ocksa last den boken. Dom poliser som vagar ge sig in i ett sant uppdrag som Jay gjorde ar nog inte sa manga
Citera
2011-02-10, 09:59
Medlem
Skulle vilja diskutera detta inlägg lite:
https://www.flashback.org/sp28796946

http://www.youtube.com/watch?v=_JMoh__1024
Fan vad pinsamt de va att se Hells Angels åka runt dom där merc'orna som nå springpojkar med arabisk musik i bakgrunden, "känns inte direkt HA's stil" speciellt då man vet att dom egentligen innerst inne skulle vilja att dom dog (de är vad jag tror & bara teorier).
Och om dom erbjudit 250k € för att arabiska mongols ska kliva över till dom (vilket nog man ska ta med en nypa salt) ja då är dom fan verkligen på fallrepet.
Men det är nog inte det lättaste att kriga med en sån familj just eftersom det är en familj, dessutom är dom totalt ociviliserade & inavlade så jag skulle förstå om dom undvek konflikt med dom om dom va en "vanlig mc klubb" med eftersom dom är på allt & alla i övrigt borde dom väll ta den här konflikten oxå? eller "väljer dom sina offer" kanske därför dom har vart så snabba och banka upp ett chapter i Turkiet?

Ska tillägga att allt detta jag skrivit här grundar jag endast på inlägget jag länkade till & de där youtube klippet så jag påstår inte att det är så här utan undrar om det är såhär pinsamt? Så inge fjantiga du vet ingenting & ta reda på fakta grabben, grejer tack.
Citera
2011-02-10, 15:43
Medlem
guldankans avatar
NORWAY

Medlemmene av MC-klubben Hog Riders sier de føler seg forfulgt av politiet. Det gir politiet dem rett i. Publisert: 10.feb.2011
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lei-av-aa-vaere-politiets-hoggestabbe-1249622.html

Tjenesteforsømmelse å ikke overvåke Hog
- Hog Riders må gjerne føle seg forfulgt, men vi må gjøre jobben vår, sier Tore Salvesen. Publisert: 10.feb.2011
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/-Tjenesteforsoemmelse-aa-ikke-overvaake-Hog-1249637.html

Stille hos helvetes-englene
Politiet og politikere ropte ut advarslene. Politimesteren varslet hyppige kontroller av Hells Angels i Øvre Eiker. Men etter at klubben etablerte seg ble det stille. Publisert torsdag 10. februar
http://dt.no/nyheter/stille-hos-helvetes-englene-1.6019695

Høgre-politikar i Ålesund er redd for dei kriminelle MC-miljøa.
Han vil sikre seg mot at dei får fotfeste i fylket. Publisert torsdag 10. februar
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7500836

- Vil gjøre alt for å ødelegge for Hells Angels
Lensmennene Trond Olsen i Hadsel og Bjørn Johansen i Sortland reagerer knallhardt på nyheten om at Hells Angels har fått supportklubb i Vesterålen. Publisert: 10.02.2011
http://www.vol.no/nyheter/article429202.ece

Er du interessert i å høre mer om hvorfor lensmennene Trond Olsen og Bjørn Johansen reagerer så sterkt på tilknytningen mellom Hells Angels og Power Pipes MC Stokmarknes. Publisert: 10.02.2011 Hør lydklipp her:
http://www.vol.no/nyheter/article429257.ece

Bättre så?

Håll tillgodo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in