Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-12, 01:24
Bannlyst
Vilken klubb är störs i världen?

Det var någon som nämnde något om att HA och Mongols delat på Californien?... Hur är det med HA i USA, är de fortfarande störst?
Citera
2008-08-12, 22:18
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Vilken klubb är störs i världen?

Det var någon som nämnde något om att HA och Mongols delat på Californien?... Hur är det med HA i USA, är de fortfarande störst?
Outlaws lär vara störst både i USA och i världen, ca 3500 medlemmar.

Nu pratar vi 1% alltså, inget dravel om HDCS eller GWRRA tack
Citera
2008-08-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Outlaws lär vara störst både i USA och i världen, ca 3500 medlemmar.

Nu pratar vi 1% alltså, inget dravel om HDCS eller GWRRA tack
snackar du om HA e överlägset störst i USA! dom växer snabbast också Worldwide!
Citera
2008-08-13, 01:50
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine__
snackar du om HA e överlägset störst i USA! dom växer snabbast också Worldwide!

Det dar skulle nog jag inte satta min lon på, HAMC ar den klubb som expanderar minst men da talar vi även om den klubb med mest kvalite utan tvekan. Skulle heller inte vara forvanad om BMC ar storre an OMC, bade till antal chapters samt fullpatched members. Men ser man till utbredning ar HAMC den storsta 1% klubben helt klart. I vissa lander som Canada o Holland rader det inte ens ngn konkurrens. Sa pa satt o vis kan man kanske saga att de ar storst.
Citera
2008-08-13, 07:37
Medlem
Wurztens avatar
Enligt en FBI-sida jag hittade förra året så är Outlaws 3500. BMC 2400 och HA 1800. Worldwide då. Men visst, de har haft fel förr men de har en jäkla massa chapters om man kollar hemsidan.

Pratar vi jämnt fördelad utbredning så det mycket riktigt HA som är störst med den måttstocken.
Citera
2008-08-13, 13:00
Medlem
World Wide expanderar HA fortast! inte som bandidos och outlaws har på sina hemsidor vilka som e proscets och så... HA har hur många prospects som helst som dem inte visar oss andra för äns dem e fullvärdiga.. det e skillnaden.

PS: ett HA chapter e tusen gånger mer kvalite än bandidos och outlaws! det har man sätt måpnga gånger genom åren HA chapter står fast kvar medans outlaws och bandidos kan försvinna helt plötsligt
Citera
2008-08-13, 15:33
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
World Wide expanderar HA fortast! inte som bandidos och outlaws har på sina hemsidor vilka som e proscets och så... HA har hur många prospects som helst som dem inte visar oss andra för äns dem e fullvärdiga.. det e skillnaden.

PS: ett HA chapter e tusen gånger mer kvalite än bandidos och outlaws! det har man sätt måpnga gånger genom åren HA chapter står fast kvar medans outlaws och bandidos kan försvinna helt plötsligt

Kan utan att veta om det exakt är så eller inte hålla med om att det ser iaf ut som HA chapters är mer stabila än övriga klubbar (iaf Sverige, hur det är utomlands vet jag ej).
Vad detta beror på (om det stämmer) vet jag inte heller, men kan tänka mig HA rekryterar annat folk. Verkar som om de som kommer till HA redan är bikers med erfarenhet av klubblivet/bikerklubb och på så sätt är mer insatta i vad som gäller.

Att rekrytera folk utanför bikersvängen till en bikerklubb och försöka göra dom bikers över en natt är inget jag tror på.

Se på Mongols i USA, när dom började rekrytera street gangsters..Många bikers i Mongols då som verkade tröttna.
Citera
2008-08-13, 16:53
Medlem
Brasknuckles avatar
Citat:

Nja, inte riktigt sant. Det kanske i många fall är lite lättare att komma in i BMC och AOA men att dom skulle ha bättre kvalitet är iallafall jag tveksam till. Ta till exempel en klubb i Bankok Thailand som "patchade upp" i HA för att sen Byta till BMC för att sen gå tillbaka till ursprunget som enskild klubb. Det är nog inget som HA direkt skryter med men även dom råkar ibland plocka upp klubbar av "Sämre kvalitet". Är man en världsorganisation så sker misstag och de händer hos alla dom stora.
Citera
2008-08-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Kan utan att veta om det exakt är så eller inte hålla med om att det ser iaf ut som HA chapters är mer stabila än övriga klubbar (iaf Sverige, hur det är utomlands vet jag ej).
Vad detta beror på (om det stämmer) vet jag inte heller, men kan tänka mig HA rekryterar annat folk. Verkar som om de som kommer till HA redan är bikers med erfarenhet av klubblivet/bikerklubb och på så sätt är mer insatta i vad som gäller.

Att rekrytera folk utanför bikersvängen till en bikerklubb och försöka göra dom bikers över en natt är inget jag tror på.

Se på Mongols i USA, när dom började rekrytera street gangsters..Många bikers i Mongols då som verkade tröttna.

Hells Angels gör bikers till kriminella medans Bandidos gör kriminella till bikers. Var en bra kommentar jag hörde nånstans nångång.
Citera
2008-08-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
Hells Angels gör bikers till kriminella medans Bandidos gör kriminella till bikers. Var en bra kommentar jag hörde nånstans nångång.
Då e ju frågan.. vilka är bäst och ha när det smäller? själv så tror jag att en kriminell duger bättre.
Citera
2008-08-14, 07:00
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Då e ju frågan.. vilka är bäst och ha när det smäller? själv så tror jag att en kriminell duger bättre.

Ja men om Bandidos gör kriminella till bikers gör det att dom inte längre räknas som kriminella? Eller är dom kriminella bikers? Och om nu HA gör bikers till kriminella bikers.... Ja slutresultatet verkar ju bli detsamma.
Citera
2008-08-14, 10:29
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Ja men om Bandidos gör kriminella till bikers gör det att dom inte längre räknas som kriminella? Eller är dom kriminella bikers? Och om nu HA gör bikers till kriminella bikers.... Ja slutresultatet verkar ju bli detsamma.

Slutresultatet blir nog som sagt detsamma. Med skillnanden att dom som plockas upp som redan är bikers, vet mer om själva bikerkulturen, motorcyklarna, dom vet mer helt enkelt om det som märket MC symboliserar på ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in