Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-15, 07:43
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Trams!

Ha/Bmc uppfyller med råge alla kriterier på att vara just "organiserad brottslighet"..

.

Vilka är dina "kriterier" som andra inte har?

Citat:
2010 där Lars Korsell, Brå-chef över enheten för forskning om ekonomisk och organiserad brottslighet, i en intervju för Sveriges Radio, Upplandsnytt, gör ett flertal intressanta uttalanden. Korsell uttalar i intervjun att förbud mot så kallade mc-västar i krogmiljö är ett exempel på när samhället gått för långt i sin brottsbekämpande verksamhet. Korsell finner det även problematiskt att polis och media pratar om mc-gängskriminalitet och markerar att Brå tar avstånd från förföljelserna mot mc-klubbarna med orden: “Vår bild är nog den att de här mc-gängen är inte kriminella organisationer eller egentligen kriminella utan att det finns personer i gänget som är involverade i kriminalitet”.
Citera
2012-03-15, 09:38
Medlem
Var det HA som attackerade OMC i Ronneby eller var det BMC?
Citera
2012-03-15, 09:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14525031.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14519654.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14518658.ab
Citera
2012-03-15, 16:44
Medlem
Softails avatar
Hells Angels-medlem misstänkt för 22 mord gripen i Panama

Michel Smith, medlem av Hells Angels i Quebec i Kanada, har gripits i Panama. Smith är efterlyst iKanada misstänkt, dels för mord på 22 personer, dels för smuggling av narkotika.

http://www.rcmp-grc.gc.ca/wanted-recherches/gang/smith-eng.htm

http://www.panama-guide.com/article.php/20110510180406726
Citera
2012-03-17, 17:47
Bannlyst
Vad hände med Niklas Karmhagen som skulle släppa sin bok- Rädslans Murar?
Den borde kommit för över ett år sedan??
Citera
2012-03-17, 22:50
Bannlyst
Jag måste fråga er angående bråket med El-zein, varför skjuter inte Hells Angels ner presidenten Mahmoud al-zein, skulle inte de skrämma dem?
Citera
2012-03-17, 22:54
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Trams!

Ha/Bmc uppfyller med råge alla kriterier på att vara just "organiserad brottslighet"..

.

Håller helt.med dog här, wheelgunner.
Hur många i sverige tror du känner dig oroade om någon från HA skulle driva in en skuld hos dom?
Tror du dom skulle tänka:

A: äh det är ju bara en förening för mc intresserade, någon av dom är kanske lite stökig, men i det stora hela är dom laglydiga gossar. Dom får inte en krona.
B: Shit, bäst att betala innan dom misshandlar mig och min fru.
Dom är ju livsfarliga!

Tja, vad tror ni?
Citera
2012-03-18, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Vad hände med Niklas Karmhagen som skulle släppa sin bok- Rädslans Murar?
Den borde kommit för över ett år sedan??

Kanske inte finns så stort intresse att köpa boken. Förlaget la nog ner idén.
Citera
2012-03-18, 12:23
Medlem
Skulle vilja veta lite mer om HA och RW i Norrköping och dess verksamhet. Är det någon som sitter på någon information som ni kan dela med er av? Hur många medlemmar har t.ex. RW i Norrköping? Hur starka är kopplingarna till BC/M16 i Linköping, för visst är det så att en tidigare HA medlem gått över till M16 eller har jag missuppfattat något?
Citera
2012-03-18, 14:29
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyttnick987
Skulle vilja veta lite mer om HA och RW i Norrköping och dess verksamhet. Är det någon som sitter på någon information som ni kan dela med er av? Hur många medlemmar har t.ex. RW i Norrköping? Hur starka är kopplingarna till BC/M16 i Linköping, för visst är det så att en tidigare HA medlem gått över till M16 eller har jag missuppfattat något?

M16s avdelning i Norrköping leds av en fd RWC. Vad jag har hört ska de ha rätt bra band med varandra. Tror inte RWC är så stora i Norrköping, flera killar har ju åkt in på ganska långa voltor de senaste åren, för grova narkotikabrott etc. Färre än 10 pers är de nog, men om jag ska vara ärlig så har jag inte så bra koll på vad som hänt det senaste året med HA i Norrköping.
Citera
2012-03-18, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
M16s avdelning i Norrköping leds av en fd RWC. Vad jag har hört ska de ha rätt bra band med varandra. Tror inte RWC är så stora i Norrköping, flera killar har ju åkt in på ganska långa voltor de senaste åren, för grova narkotikabrott etc. Färre än 10 pers är de nog, men om jag ska vara ärlig så har jag inte så bra koll på vad som hänt det senaste året med HA i Norrköping.

M16 existerar inte längre i Norrköping. Ledaren gick över till MB istället och alla småglin runt han fick lämna, resten av de tunga lirarna i M16 kan hittas här i Linköping/Motala. RWC i Nkpg består av 3-4 personer som håller sig underjord för det mesta, resten sitter av några långa volter. OMC härjar mycket i stan och alla våldsbrott är för det mesta kopplade till dem i staden.

MVH
Senast redigerad av dunderbacken 2012-03-18 kl. 18:08.
Citera
2012-03-19, 00:24
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderbacken
M16 existerar inte längre i Norrköping. Ledaren gick över till MB istället och alla småglin runt han fick lämna, resten av de tunga lirarna i M16 kan hittas här i Linköping/Motala. RWC i Nkpg består av 3-4 personer som håller sig underjord för det mesta, resten sitter av några långa volter. OMC härjar mycket i stan och alla våldsbrott är för det mesta kopplade till dem i staden.

MVH

Jo, fast Boutros bröderna är ju bara pinsamma, de härjar alltid runt och åker fast lite hela tiden. Hur många saker har de blivit dömda för sammanlagt, säkert över 50 åtalspunkter som de åkt fast för.
Finns Black Cobra i Norrköping eller är det också bara Linköping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in