Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-13, 20:18
Bannlyst
Skyddad identitet försvårar för folk/myndigheter att få information om dig.Vissa myndigheter får inte samköra sina uppgifter med varandra.Tror dock att vissa myndigh. får göra det idag!Men att kalla nån för informatör för att de har skyddad identitet är bara dumt.
Citera
2012-03-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Så är det. Att knyta band med TM lönar sig knappast. Se hur det gick för t.ex. Staffan Erfors på Kvällsposten/Expressen. Och nyligen var det väl en av Danmarks högsta politiker som fick avgå p.g.a. (helt oskyldiga) kontakter med HA. Att Bodström skulle riskera sitt namn eller sin karriär för en bagatell som T.M. är nog otänkbart.

Hur menar du nu, Bodströms namn eller karriär riskerades väl inte när han tex benådade Peter Rätz?
Citera
2012-03-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
1. Gissar eftersom jag inte är jurist och precis som alla andra här inte vet. Om t.ex. vapnet var oladdat och han inte uttalade något hot, finns det grund för åtal? Polisen har med all säkerhet spaning på honom, ska man då avbryta denna spaning för något som inte ens går till åtal?

3. Angående skyddad identitet. Det är väldigt många kriminella som har skyddad identitet då det föreligger en hotbild mot dom.

4. Exakt hur skyddar dom honom menar du? Skyddar dom alla som blir frikända från brott?

6. Han har nog försett många med vapen, både de med och utan licens.

5. För att han själv gått ut till media. Se på Dano Acar, han har också försökt fast inte lyckats lika bra. Annat exempel är nu avlidne presidenten för "muppgänget" (One life) som ställde upp i TV4:s serie, "Svensk Maffia", dock med katastrofalt resultat.

Jag är varken insatt eller supporter, men med konspirationsteorierna som finns på forumet här, är snart alla polisinformatörer. Som jag sa tidigare, hade han sammarbetat med polisen hade han med all säkerhet försvunnit. Ingen är immun och han är ett så pass känt namn att "de" aldrig låtit honom komma undan om så vore fallet.

Bodström skyddar väl Möller om du läser texten nedan, varför lägger sig över
huvudtaget Justitiedepartementet och Bodström i ?

"Sven-Erik ( den vapenhandlare som försåg polisens informatörer med vapen ) har sålt mycket vapen till Thomas Möller, han har flera brev och vykort från Möller” berättade Simonsen vidare till dom häpna poliserna. Lajla Simonsen informerade poliserna bl.a. om att särbon Sven-Erik Ahlberg sålt vapen till Thomas Möller och att Ahlberg använt sig utav sin son Jimmi Ahlberg och dottern Elisabeth Ahlberg för att leverera vapen. Poliserna förstod att denna information måste ges till åklagare och vidare till polisledningen för att kontrollera ifall man kunde gå vidare. Svaret från justitiedepartementet (THOMAS BODSTRÖM) och från polisledningen var ett klart och tydligt nej"
Citera
2012-03-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanes
nä det kan man ju knappast blunda för, men det va väl vad aftonhoran skrev, frågan hur det va enligt utredningen, är ju inte så att våra kära tidningar har alla rätt så ofta ju.

men nått är där säkert nånstans, e ju lite konstigt. Dom har väl inte klarat att få till det för att sätta in han , finns ju kryphål för saker o ting .
Ex går man in på privat mark o man känner sig hotad o rädd för sitt liv får man ju bruka mer våld än nöden kräver enligt lag, för att freda sig, o kommer 2 okända män in privatklädda o inte i uniform el legitimerar sig så kan man ju känna sig hotad. men som sagt jag vet ju inte hur detta har gått till eller något utan detta kan mer va funderingar på saker o ting...

Lajla pratar, mc-ledare går fri!
Elva dagar efter att Lajla berättat om mc-ledarens koppling till Ahlberg (den vapenhandlare som försåg polisens infiltratörer med vapen ) släpps mc-ledaren fri och får ersättning av JK med 11000kr för tiden i häktet. Dom två poliser som hotats med bössan som Ahlberg sålt till mc-ledarens fru hade plötsligt fått dåligt minne och kunde inte längre komma ihåg om det var mc-ledaren som hotat dom eller annan person. Det var 10 meter mellan civil-polisernas bil där dom satt när dom blev hotade med hagelbössan och mc-ledarens hus, dit han sprang för att gömma sig efter att poliserna legitimerat sig för honom. Lajla gick fri för sin inblandning i sambons vapenleveranser. Hon åtalades heller inte för att ha smugglat in två spanska 9mm:s pistoler av märket Llama till Sverige 2001. Växjö/Älmhult-polisen och chefsåklagare C. Johansson vill inte att Lajla skall prata mer om mc-gäng, infiltratörer och annat känsligt.
Citera
2012-03-14, 09:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleliljeros
Hur menar du nu, Bodströms namn eller karriär riskerades väl inte när han tex benådade Peter Rätz?
Kan du inte skilja mellan å ena sidan en benådning, som är ett beslut som inte fattas av justitieministern utan av regeringen i dess helhet, och å andra sidan att knyta band med och informellt beskydda en ledare för ett ökänt MC-gäng så bör du kanske ägna dig åt andra diskussioner.
Citera
2012-03-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olleliljeros
Du skrivet att väldigt många kriminella har skyddad identitet. Jag känner till 2 som varit i MC- miljön och det är Thomas Möller och Peter Rätz, känner du till fler?

Thomas Möller är ju fortfarande i mc svängen & skulle Peter Rätz sätta sin fot i mc svvängen så skulle han försvunnit väldigt snabbt!!!
Citera
2012-03-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kan du inte skilja mellan å ena sidan en benådning, som är ett beslut som inte fattas av justitieministern utan av regeringen i dess helhet, och å andra sidan att knyta band med och informellt beskydda en ledare för ett ökänt MC-gäng så bör du kanske ägna dig åt andra diskussioner.

Benådningen av Peter Rätz är undertecknad av Bodström. Sen är det ju du som inte kan skilja på civila kontakter med personer och kontakter med personer i sitt jobb. Både det här med Möller och Rätz har han ju gjort i sitt jobb. Du jämför med civila kontakter med nån journalist och nån politiker i Danmark som fick avgå.

Försök håll isär begreppen istället för att spela smart
Citera
2012-03-14, 11:50
Medlem
200kgs avatar
'Klassas' Hells Angels verkligen som organiserad brottslighet? Som jag har förstått är det en "vanlig" MC-klubb, där det däremot förekommer brottslighet inom vissa kretsar.
Citera
2012-03-14, 17:29
Medlem
Polis som köper vapen på samma ställe som Mc gäng?

Då är det något som INTE står rätt till!!

Får denna person fortfarande sälja vapen?
Citera
2012-03-15, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsmymoney
Det -värkar- som om vi fortfarande sitter i skolan? buhuu du missade en bokstav eller 2. Thi HiHii

Nejdå. det är du som är dyslektiker eller onykter..

Alla MC-gäng räknas som organiserad brottslighet. Detsamma med andra gängbildningar och framförallt HA och BMC som är etablerade på många platser kvalar in under benämningen "organiserad brottslighet"

Kriminella Kalle och hans pundarkompisar som stjäl löst och fast lite beroende på hur dampanfallen slår till, är däremot inte organiserad brottslighet även om dom snor allt dom hinner..

.
Citera
2012-03-15, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Nejdå. det är du som är dyslektiker eller onykter..

Alla MC-gäng räknas som organiserad brottslighet. Detsamma med andra gängbildningar och framförallt HA och BMC som är etablerade på många platser kvalar in under benämningen "organiserad brottslighet"

Kriminella Kalle och hans pundarkompisar som stjäl löst och fast lite beroende på hur dampanfallen slår till, är däremot inte organiserad brottslighet även om dom snor allt dom hinner..

.

NEJ.
varken HA eller BMC klassas som organiserad brottslighet.
Varken i Sverige, USA eller Europa.
Skaffa fakta innan du skriver. I vart fall skippa att skriv rena lögner.

Referens till det jag skriver: brå PLUS den svenska Polisen.

Och NEJ, mc-KLUBBAR räknas INTE till organiserad brottslighet. Nu tog jag mig en frihet att skriva MC-KLUBBAR. PGA att du som exempel skrev HA/BMC utgår jag från att i ditt skrivande e MC-Klubb och MC-gäng same same.
Citera
2012-03-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampus666
NEJ.
varken HA eller BMC klassas som organiserad brottslighet.
Varken i Sverige, USA eller Europa.
Skaffa fakta innan du skriver. I vart fall skippa att skriv rena lögner.

Referens till det jag skriver: brå PLUS den svenska Polisen.

Och NEJ, mc-KLUBBAR räknas INTE till organiserad brottslighet. Nu tog jag mig en frihet att skriva MC-KLUBBAR. PGA att du som exempel skrev HA/BMC utgår jag från att i ditt skrivande e MC-Klubb och MC-gäng same same.

Trams!

Ha/Bmc uppfyller med råge alla kriterier på att vara just "organiserad brottslighet"..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in