Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Tycker det är mycket märkligt att inte kvinnor får vara med i dessa gäng. Tror det hade blivit mer struktur på det hela då. Mycket märkligt. Och nästan snudd på diskriminering. Finns det någon orsak till varför kvinnor inte får vara med?
Orsak? Ja det finns tillräckligt med drama i klubbarna utan att man behöver tillföra ytterligare dramaqueens. Är det något kärringar kan så är det att skapa konflikter.
Citera
2011-10-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEVERBONKARN
Orsak? Ja det finns tillräckligt med drama i klubbarna utan att man behöver tillföra ytterligare dramaqueens. Är det något kärringar kan så är det att skapa konflikter.

Nu är inte alla kvinnor så. Finns många kvinnor som inte är som tjejer överlag med skitsnack osv utan mer är som män. Något kvinnor skulle tillföra tror jag är en mjukhet. Att man inte ska vara så hårda mot varandra. Utan att man istället kan t ex prata med varandra och vara mjukare mot varandra. Jag tror att det skulle bli en succé t ex med en kvinnlig president som styr över männen i klubben. Nu vet jag inte hur det fungerar om dom har årsmöten och liknande men nästa gång på dagordningen kan väl den här frågan tas upp?
Citera
2011-10-22, 13:18
Medlem
Citat:
Nu är inte alla kvinnor så. Finns många kvinnor som inte är som tjejer överlag med skitsnack osv utan mer är som män. Något kvinnor skulle tillföra tror jag är en mjukhet. Att man inte ska vara så hårda mot varandra. Utan att man istället kan t ex prata med varandra och vara mjukare mot varandra. Jag tror att det skulle bli en succé t ex med en kvinnlig president som styr över männen i klubben. Nu vet jag inte hur det fungerar om dom har årsmöten och liknande men nästa gång på dagordningen kan väl den här frågan tas upp?
Mjukhet skulle bara försvaga HA, dom lever på att folk är rädda för dom. Men för all del, skicka ett e-mail till dom och framför din åsikt till dom.
Citera
2011-10-22, 13:21
Medlem
Citat:

Det enda en kvinna passar till i en 1%, klubb är att laga mat och göra kaffe till grabbarna, och råkar tjejen vara snygg, så kan dom duga till lite nakendans och sex som avslappning till grabbarna.
Citera
2011-10-22, 13:33
Medlem
Hur blir ett företag med bara män? Inte speciellt bra eller hur? Man behöver alltid blandningen män och kvinnor. I alla grupper och i alla företag. Vad det än gäller. Kvinnor och män har inte samma egenskaper och man alltid behöver blandningen för att ett företag eller en grupp ska bli framgångsrika. Testosteronet kan bli för högt helt enkelt.. En kvinna skulle kunna mjuka upp det här rejält känner jag!

Kan man på något sätt skicka in förslag till dom? Tar dom emot förslag och post? Jag vill gärna framföra mitt förslag om kvinnor.
Citera
2011-10-22, 13:49
Medlem
Har faktiskt gjort en hel powerpoint-presentation för att visa det här, vad en kvinna kan tillföra. Nu har jag inga som helst kontakter i den "branschen". Men jag undrar om man kan skicka den här presentationen till dom på nåt sätt? Kanske nån som läser här?

Det är en "affärsidé" som jag har. Känner att det här är en succé! Jag tror att det behöver mjukas upp något. Bli lite mer folkkärt. Det vinner man på. T ex så har jag konkreta förslag på hur en kvinnlig ledare kan styra upp det här med: Mjukhet och värme.
Citera
2011-10-22, 13:58
Medlem
Citat:
Har faktiskt gjort en hel powerpoint-presentation för att visa det här, vad en kvinna kan tillföra. Nu har jag inga som helst kontakter i den "branschen". Men jag undrar om man kan skicka den här presentationen till dom på nåt sätt? Kanske nån som läser här?

Det är en "affärsidé" som jag har. Känner att det här är en succé! Jag tror att det behöver mjukas upp något. Bli lite mer folkkärt. Det vinner man på. T ex så har jag konkreta förslag på hur en kvinnlig ledare kan styra upp det här med: Mjukhet och värme.
Du skämtar med all ditt "peace, love & understanding" eller hur?
Citera
2011-10-22, 14:03
Medlem
Verkar det inte som att alla avdelningar har en period på ett år eller två just när dom startats
då det är fullt med knas runt nya medlemmar, red and white crew osv?..

Tänker då på Luleå,E-tuna med amfetaminhärvan samt norrköping som haft en massa knas med
allt möjligt..
Citera
2011-10-22, 14:12
Medlem
LojtnantWerners avatar
kvinnliga medlemmar eller ledare? ser framför mig hur det kommer sluta:
-"Bosse får inte följa med på festen på lördag för han snacka skit om Jeppe"
Citera
2011-10-23, 11:08
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Generella diskussioner om MC-gäng hör inte hemma i denna tråd.
Finns det intresse för att diskutera hur farliga MC-gäng är, eller framstår som, är det helt OK att skapa en tråd om detta.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2011-10-23 kl. 11:48.
Citera
2011-10-24, 15:53
Medlem
svenskmexikans avatar
Uffffff!!!

Ingen vidare bra samarbetspartner det här fifan.

http://www.skanskan.se/article/20111018/MALMO/710189815/1004/-/ha-man-atalas-for-kvinnovald

Åklagaren gör gällande att 43-åringen ofta slagit kvinnan med knytnävsslag, någon gång med tillhygge. Han skall även ha kopplat strupgrepp på henne. Som följd av misshandeln har kvinnan svimmat av vid ett par illfällen.
Vid ett tillfälle sade mannen att han skulle skära ut kvinnans ofödda barn ur hennes mage. En annan gång hotade han slänga barnet, som då var nyfött, i väggen. Åtalet omfattar också grov fridskränkning mot sambons barn. I åtalet skriver åklagaren att mannen slagit på barnet med knytnävarna och hotat slå ihjäl barnet vid minst åtta tillfällen. Bland annat skall mannen ha sagt att han skulle kasta ut barnet från balkongen.

Man får hoppas de statuerar ett exempel med det här svinet. Den här apan är ju visserligen inte HA-Medlem, men vad faen i helvete?

Hur förklarar ni det här alla ni som suger HA-kuk här på forumet?

Saludos
Citera
2011-10-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Uffffff!!!

Ingen vidare bra samarbetspartner det här fifan.

http://www.skanskan.se/article/20111018/MALMO/710189815/1004/-/ha-man-atalas-for-kvinnovald

Åklagaren gör gällande att 43-åringen ofta slagit kvinnan med knytnävsslag, någon gång med tillhygge. Han skall även ha kopplat strupgrepp på henne. Som följd av misshandeln har kvinnan svimmat av vid ett par illfällen.
Vid ett tillfälle sade mannen att han skulle skära ut kvinnans ofödda barn ur hennes mage. En annan gång hotade han slänga barnet, som då var nyfött, i väggen. Åtalet omfattar också grov fridskränkning mot sambons barn. I åtalet skriver åklagaren att mannen slagit på barnet med knytnävarna och hotat slå ihjäl barnet vid minst åtta tillfällen. Bland annat skall mannen ha sagt att han skulle kasta ut barnet från balkongen.

Man får hoppas de statuerar ett exempel med det här svinet. Den här apan är ju visserligen inte HA-Medlem, men vad faen i helvete?

Hur förklarar ni det här alla ni som suger HA-kuk här på forumet?

Saludos

Vad jag kan läsa i den första meningen till artikeln, så står det "en före detta livvakt...." Eller du ville inte ha med just den menigen i ditt anförande?

Så hur får du det till att de är samarbetspartners numera?

Så med tanke på vad jag skrivit, vad är det då för exempel som ska statueras, enl dig?
Senast redigerad av Maxi-pro 2011-10-24 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in