Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-13, 11:17
Medlem
[quote=Olleliljeros]Ett lagligt vapen blir olagligt i samma ögonblick som en person som inte har befogenhet att hantera det gör det. Att hota poliser med en hagelbössa är inte heller lagligt. Att Möller blir frikänd för det här är ju inte brist på bevis utan för att det finns krafter bakom som vill att han ska bli frikänd, eller hur? Bevisen skulle ju annars vara solklara med 2 poliser som vittnen, gripen på platsen och hittad hagelbössa. Det här går ju inte att blunda för, eller hur?[/QUOTE

börjar motvillit se likeheterna mellan mongols prez och möller.
vanliga svensson som är skickliga i media (media kåta) startar upp en internationell mc klubb gör pengar på klubben och verkar vara onåbara av polisen medans andra åker fast.
Citera
2012-03-13, 12:37
Medlem
Ptolemaioss avatar
T.M. har för mycket att förlora för att samarbeta med polisen. Det finns garanterat informatörer inom polisväsendet som läcker information, vilket skulle betyda att han "försvinner" som t.ex. Jan "Clark" Jensen. Oavsett hur högt upp i en organisation någon är, är de aldrig immuna.

Finns inga likheter med J.B... Lite offtopic, tror knappast J.B. är informatör han heller, han är bara en vilsen själ som vill vara tuff precis som dom stora grabbarna. Han är nog ett lika stort skämt hos polismyndigheten som här på Flashback.
Citera
2012-03-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
T.M. har för mycket att förlora för att samarbeta med polisen. Det finns garanterat informatörer inom polisväsendet som läcker information, vilket skulle betyda att han "försvinner" som t.ex. Jan "Clark" Jensen. Oavsett hur högt upp i en organisation någon är, är de aldrig immuna.

Finns inga likheter med J.B... Lite offtopic, tror knappast J.B. är informatör han heller, han är bara en vilsen själ som vill vara tuff precis som dom stora grabbarna. Han är nog ett lika stort skämt hos polismyndigheten som här på Flashback.

Förklara gärna:
1, hur Möller kunde bli frikänd för hot med hagelbössa mot 2 poliser?
2, varför är förundersökningen hemligstämplad?
3, varför har/hade Möller skyddad identitet?
4, Varför skyddar polis ledningen och Thomas Bodström Möller? ( det var Bodström som benådade Peter Rätz)
5, varför har Möller fått så bra media under alla år?
6, varför hade Möller och tom fru Möller vapen affärer med den vapen handlare som försåg polisens informatörer med vapen?
Citera
2012-03-13, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olleliljeros
Förklara gärna:
4, Varför skyddar polis ledningen och Thomas Bodström Möller? ( det var Bodström som benådade Peter Rätz)
6, varför hade Möller och tom fru Möller vapen affärer med den vapen handlare som försåg polisens informatörer med vapen?

Väldigt intressanta frågor, visste inte att det log till så. Kan nån HA-supporter svara på dessa frågor?
Citera
2012-03-13, 14:14
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Förklara gärna:

Citat:
Ursprungligen postat av dunderbacken
Väldigt intressanta frågor, visste inte att det log till så. Kan nån HA-supporter svara på dessa frågor?
Inte för att jag är någon HA-supporter men jag kan i alla fall berätta att alla förundersökningar är hemliga tills det eventuellt väcks åtal. Om åtal inte väcks förblir de hemliga.
Citera
2012-03-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ett lagligt vapen blir olagligt i samma ögonblick som en person som inte har befogenhet att hantera det gör det. Att hota poliser med en hagelbössa är inte heller lagligt. Att Möller blir frikänd för det här är ju inte brist på bevis utan för att det finns krafter bakom som vill att han ska bli frikänd, eller hur? Bevisen skulle ju annars vara solklara med 2 poliser som vittnen, gripen på platsen och hittad hagelbössa. Det här går ju inte att blunda för, eller hur?

nä det kan man ju knappast blunda för, men det va väl vad aftonhoran skrev, frågan hur det va enligt utredningen, är ju inte så att våra kära tidningar har alla rätt så ofta ju.

men nått är där säkert nånstans, e ju lite konstigt. Dom har väl inte klarat att få till det för att sätta in han , finns ju kryphål för saker o ting .
Ex går man in på privat mark o man känner sig hotad o rädd för sitt liv får man ju bruka mer våld än nöden kräver enligt lag, för att freda sig, o kommer 2 okända män in privatklädda o inte i uniform el legitimerar sig så kan man ju känna sig hotad. men som sagt jag vet ju inte hur detta har gått till eller något utan detta kan mer va funderingar på saker o ting...
Citera
2012-03-13, 16:11
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Förklara gärna:

1. Gissar eftersom jag inte är jurist och precis som alla andra här inte vet. Om t.ex. vapnet var oladdat och han inte uttalade något hot, finns det grund för åtal? Polisen har med all säkerhet spaning på honom, ska man då avbryta denna spaning för något som inte ens går till åtal?

3. Angående skyddad identitet. Det är väldigt många kriminella som har skyddad identitet då det föreligger en hotbild mot dom.

4. Exakt hur skyddar dom honom menar du? Skyddar dom alla som blir frikända från brott?

6. Han har nog försett många med vapen, både de med och utan licens.

5. För att han själv gått ut till media. Se på Dano Acar, han har också försökt fast inte lyckats lika bra. Annat exempel är nu avlidne presidenten för "muppgänget" (One life) som ställde upp i TV4:s serie, "Svensk Maffia", dock med katastrofalt resultat.

Jag är varken insatt eller supporter, men med konspirationsteorierna som finns på forumet här, är snart alla polisinformatörer. Som jag sa tidigare, hade han sammarbetat med polisen hade han med all säkerhet försvunnit. Ingen är immun och han är ett så pass känt namn att "de" aldrig låtit honom komma undan om så vore fallet.
Citera
2012-03-13, 17:24
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
1. Gissar eftersom jag inte är jurist och precis som alla andra här inte vet. Om t.ex. vapnet var oladdat och han inte uttalade något hot, finns det grund för åtal? Polisen har med all säkerhet spaning på honom, ska man då avbryta denna spaning för något som inte ens går till åtal?

3. Angående skyddad identitet. Det är väldigt många kriminella som har skyddad identitet då det föreligger en hotbild mot dom.

4. Exakt hur skyddar dom honom menar du? Skyddar dom alla som blir frikända från brott?

5. För att han själv gått ut till media. Se på Dano Acar, han har också försökt fast inte lyckats lika bra. Annat exempel är nu avlidne presidenten för "muppgänget" (One life) som ställde upp i TV4:s serie, "Svensk Maffia", dock med katastrofalt resultat.

Jag är varken insatt eller supporter, men med konspirationsteorierna som finns på forumet här, är snart alla polisinformatörer. Som jag sa tidigare, hade han sammarbetat med polisen hade han med all säkerhet försvunnit. Ingen är immun och han är ett så pass känt namn att "de" aldrig låtit honom komma undan om så vore fallet.
Så är det. Att knyta band med TM lönar sig knappast. Se hur det gick för t.ex. Staffan Erfors på Kvällsposten/Expressen. Och nyligen var det väl en av Danmarks högsta politiker som fick avgå p.g.a. (helt oskyldiga) kontakter med HA. Att Bodström skulle riskera sitt namn eller sin karriär för en bagatell som T.M. är nog otänkbart.
Citera
2012-03-13, 18:22
Medlem
Citat:

Du skrivet att väldigt många kriminella har skyddad identitet. Jag känner till 2 som varit i MC- miljön och det är Thomas Möller och Peter Rätz, känner du till fler?
Citera
2012-03-13, 18:45
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Du skrivet att väldigt många kriminella har skyddad identitet. Jag känner till 2 som varit i MC- miljön och det är Thomas Möller och Peter Rätz, känner du till fler?

Garanterar att det finns fler. Möller fick troligtvis det med bakgrund till skandinaviska MC-kriget på 90-talet. Alla som är utsatta för en hotbild kan ansöka om det, så länge man kan bevisa hotbilden verkligen finns. Det är inget som är exklusivt för polisinformatörer, utan kan vara "Greta på macken" som en gång bott med en våldsam sambo eller "Anna" som gjort en könsomvandling och tidigare hette "Anders" som inte vill att människor ska kunna kolla dennes personnummer (Näst sista siffran avslöjar ju födelsekönet).

Bara för att både T.M. och P.R. har skyddad identitet betyder inte att de fått den av samma orsak, eller att de båda bytt kön (Nu startar jag väll en ny konspirationsteori).
Citera
2012-03-13, 19:15
Medlem
Citat:

Finns ett par, till med hjälp av Bodström o polis UT. Har själv varit och sett rättegångarna.
Citera
2012-03-13, 19:47
Medlem
Citat:
Förklara gärna:

SVAR:
1. För att han inte hotade 2 poliser med en hagelbrakare. Fattar du inte det? det var något som polis-fittorna skruvade till. i tidningen..
2. Vet ej. e den? tror jag inte. TM blev friad och det skrev tidningarna om, och dom fick mest troligt sin info från F-U.
3. Fattar du inte det? Ett tips, han var inte en av de mest populäraste i Sverige under 1990-talet..Han fick inga julkort från Kattarp direkt...
4. Knappast.
5. Har han inte. Kolla TV3 med Robban, inte direkt bra media. Tidningar skriver en massa skit om TM ochså, sist var det ju något med en efterfest, det enda TM gjorde var att vara på plats, resten var tidnings-skit. TM e faktiskt både smart och har en stor bekantskapskrets, inte konstigt heller att han dyker upp som gubben i lådan. Och han har ju inte blivit dömd för mycket -e man lugn så e man.
6. Vet ej. Men TM e kändis. Och precis som alla andra passar han på vid tillfällen. Om du bara visste hur många ideer och förslag folk kommer med....Men golare, TM, nej nej. Fattar inte ens var tanken kommer ifrån. Finns ju x antal mord som e olösta som har HA doft osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in