Citat:
Ursprungligen postat av Olleliljeros
Förklara gärna:
1, hur Möller kunde bli frikänd för hot med hagelbössa mot 2 poliser?
2, varför är förundersökningen hemligstämplad?
3, varför har/hade Möller skyddad identitet?
4, Varför skyddar polis ledningen och Thomas Bodström Möller? ( det var Bodström som benådade Peter Rätz)
5, varför har Möller fått så bra media under alla år?
6, varför hade Möller och tom fru Möller vapen affärer med den vapen handlare som försåg polisens informatörer med vapen?
1. Gissar eftersom jag inte är jurist och precis som alla andra här inte vet. Om t.ex. vapnet var oladdat och han inte uttalade något hot, finns det grund för åtal? Polisen har med all säkerhet spaning på honom, ska man då avbryta denna spaning för något som inte ens går till åtal?
3. Angående skyddad identitet. Det är väldigt många kriminella som har skyddad identitet då det föreligger en hotbild mot dom.
4. Exakt hur skyddar dom honom menar du? Skyddar dom alla som blir frikända från brott?
6. Han har nog försett många med vapen, både de med och utan licens.
5. För att han själv gått ut till media. Se på Dano Acar, han har också försökt fast inte lyckats lika bra. Annat exempel är nu avlidne presidenten för "muppgänget" (One life) som ställde upp i TV4:s serie, "Svensk Maffia", dock med katastrofalt resultat.
Jag är varken insatt eller supporter, men med konspirationsteorierna som finns på forumet här, är snart alla polisinformatörer. Som jag sa tidigare, hade han sammarbetat med polisen hade han med all säkerhet försvunnit. Ingen är immun och han är ett så pass känt namn att "de" aldrig låtit honom komma undan om så vore fallet.