Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orka...
Att göra liknelser som "spelare" och "B-lag" kräver att de du jämför spelar i samma sport (Om vi ska fortsätta med liknelser ), men de gör inte det.

Man kan inte jämföra Talibaner från Afganistan med en SWAT-styrka från Usa, Antifascistisk ungdom mot Sverigedemokraterna eller knarksyndikat i centralamerika med världens största mc-klubb.

De spelar varken samma sport eller på samma plan, på många sätt.

De har olika mål, olika taktiker att uppnå dem samt inte sällan olika grader av intellekt.

Precis. Och ej samma "sport".
Vara störst/pissa längst i biker-miljön e mil i från den riktiga maffia världen.
Citera
2011-10-18, 13:16
Medlem
konsttjuvens avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6124918

" Misshandlad av Hells Angelsmän
LULEÅ. En man misshandlades i går svårt på sin arbetsplats av fyra män som finns i kretsen kring Hells Angels Luleåavdelning.
Männen sitter anhållna misstänkta för grov misshandel. "
Citera
2011-10-19, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-
Jag känner/har känt en del, sett en eller 2 andra genom olika tillfällen under åren som gått sedan HA startade i Sverige.

Läs igenom dina inlägg din tattar fitta och se hur du skryter i varenda inlägg om hur du känner folk, varför kommer du till tråden när du inte har något att tillägga och snackar en massa dynga din skojare.
Nu kommer du inte undan längre. Första bokstaven på de 5.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur går man med? Måste man ha en motorcykel? Är sugen.
Det är en fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
OK. Säg att jag skaffar en hoj. En Harley. Sen då? Knackar jag på deras klubblokal o frågar om de vill rekrytera mig? Vad ska jag bevisa?
Varför skulle de släppa in dig? Släpper du in okända?

Du måste ha nån känning där sedan innan, då kan det funka.
Citera
2011-10-19, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enprocent
varje gång man hamnar på kåken har man gjort bort sig el hur?
Så behöver det inte alls vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Har funderat på en sak som säkert nån har ett bra svar på.

Om jag förstått saken rätt är det svårt, för att inte säga närmast omöjligt, att gå via RAWC till HA? Varför vill man joina RAWC överhuvudtaget om man i bästa fall enbart får springa ärenden (och sitta av tid) åt de stora grabbarna? Får man nån belöning eller gör man det för ärans skull? Eller är RAWC mer av ett renodlat gatugäng i klass med OG, Albanligan o.s.v.?
Finns flera som vandrat ifrån RWC hela vägen upp. Så visst går det. Är man med i RWC tillräckligt länge så kan man få tillgodogöra sig den tiden som hängis.
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
En allmän fråga. Har prospects samma trygghet och omtanke från klubben om de fälls för brott som fullvärdiga?

Nästintill lika.
Citera
2011-10-19, 19:27
Medlem
Tjurskallens avatar
Alla i HA luleå har inte otur då det gäller rättsväsendet. vissa blir ju friade..
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6474710
Citera
2011-10-21, 16:49
Medlem
AFFA http://www.youtube.com/watch?v=-frdjPk3ezQ
Citera
2011-10-21, 19:26
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungsoda
AFFA http://www.youtube.com/watch?v=-frdjPk3ezQ

Är du kär i Sonny, eller ville du bara visa alla på forumet vem det är?
Citera
2011-10-22, 00:10
Medlem
Tycker det är mycket märkligt att inte kvinnor får vara med i dessa gäng. Tror det hade blivit mer struktur på det hela då. Mycket märkligt. Och nästan snudd på diskriminering. Finns det någon orsak till varför kvinnor inte får vara med?
Citera
2011-10-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Tycker det är mycket märkligt att inte kvinnor får vara med i dessa gäng. Tror det hade blivit mer struktur på det hela då. Mycket märkligt. Och nästan snudd på diskriminering. Finns det någon orsak till varför kvinnor inte får vara med?

Antingen är du helt blåst eller utan nån form av verklighetsförankring i denna subkultur?? Frågan är vilket du är bara?? ALLA världens fruntimmer o kärringar är helt fria att starta precis vad de vill i mc världen, kör på för guds skull! Kärringar med eller utan kuk, det är fritt val!! Men blanda inte in 1 % klubbarna i detta, de har valt sin väg, efter alla dessa år de har verkat, så det är på goda grunder de står, att INTE ha med några "Systrar" !!
Citera
2011-10-22, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi-pro
Antingen är du helt blåst eller utan nån form av verklighetsförankring i denna subkultur?? Frågan är vilket du är bara?? ALLA världens fruntimmer o kärringar är helt fria att starta precis vad de vill i mc världen, kör på för guds skull! Kärringar med eller utan kuk, det är fritt val!! Men blanda inte in 1 % klubbarna i detta, de har valt sin väg, efter alla dessa år de har verkat, så det är på goda grunder de står, att INTE ha med några "Systrar" !!

Och då undrar man ju genast varför, om dom har något emot kvinnor? Kvinna eller man - vad är skillnaden? Tror det skulle bli lite annorlunda med kvinnor. Lite mjukare på nåt sätt. Det blir så hårt med bara män. Det är lite tråkigt! Men det är väl så det är. Det kanske ändras framöver.
Citera
2011-10-22, 07:13
Medlem
BMC64s avatar
nu vet inte jag hur hojklubbar , funkar men jag har vart med i en knypplar förening i nästan hela mitt vuxna liv, en erfarenhet är att släpper man in käringar, med eller utan kuk, så blir det en massa
gnäll å skitprat direkt, men som sagt¨jag har ju bara vart med i en knyppel förening
Citera
2011-10-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
nu vet inte jag hur hojklubbar , funkar men jag har vart med i en knypplar förening i nästan hela mitt vuxna liv, en erfarenhet är att släpper man in käringar, med eller utan kuk, så blir det en massa
gnäll å skitprat direkt, men som sagt¨jag har ju bara vart med i en knyppel förening

Du har helt rätt!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in