2008-04-24, 17:37
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Är väl inte så konstigt.
Så funkar det i alla kretsar.
Kompispriser existerar inte bara bland bikers
Säger väl sig själv att man ger sina polare bättre vilkor och pris.

Har även sett att dessa människor har valt sina egna villkor och prisar hos småföretag.
(inte i Sverige dock)
Citera
2008-04-24, 17:41
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1177
Om det är businesspengar låter vi vara osagt, det är ju trots allt bara en MC klubb;-)

Ang firma så tror jag att HA-finnen på Wildbike bygger mycket åt grabbarna fast går vi vanliga dödliga dit då blir det tokdyrt *känga*!

Nej det ska man låta vara osagt, har inte den blekaste var stålarna kommer ifrån..det var nog mest ett försök till ironi
Helt klart finns kompispriser inte bara inom bikersvängen!
Citera
2008-04-24, 18:43
Bannlyst
Ni som vet allt: Såg Möller med en Nomadsväst en gång, eller föresten, ev stod det bara Nomads på framsidan? Osäker. Finns, fanns det ett Nomas chappter i Sverige? Möller är ju fortfarande med i HA Malmoe.

Nästa dumma fråga: Vilken makt har The mother chapter i ett land, ja i Sverige då, talas det inte ofta om att alla HA klubbar är i stort självbestämmande?

Toppstyrning?

Nästa fråga:

Vad avgör i vilken takt HA expanderar i Sverige.

Är det avhängt på Bandidos expantion?
Hitta rätta virket? Tillfälligheter?

Har någon man från gatan, menar nu, har någon gått in i HA Malmoe utan att först varit med i en annan HA avdelning?

Gissa att jag tröttar ut folk IRL med min fullständiga tokfixering vid MC kultur Får medvetet ställa 4-5 vanliga frågor om väder och vind och hur frugan mår och Bilen går bra? för att sen vid rätt tillfälle smyga in en slamkrypare. (lite sant, lite ironi)

*
Citera
2008-04-24, 21:58
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Har någon man från gatan, menar nu, har någon gått in i HA Malmoe utan att först varit med i en annan HA avdelning?
Ja. Övriga frågor har nog få här insyn nog för att svara på. Tittar man på USA så är det ju ett helt annat chapter än Berdoo som varit styrande genom åren.

Och jag har också sett TM med nomad-patchen. Han är kanske "fri agent" med mindre förpliktelser mot ett enskilt chapter numera ? Han är ju sveriges Sonny Barger på många sätt.
Citera
2008-04-25, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CriminalClass
och ändå ser du inte golningen? är det ingen golning just för att du hade en personlig relation till den mördade och golare hjälpte till att ta fast de skyldiga? hade det varit en golning om du inte haft en personlig relation till offret?

Ar det genom sms dom har fått fram vilka bilar A.L kollat upp eller hade han antecknat det och sen lämnat det till polisen??
Citera
2008-04-25, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ni som vet allt: Såg Möller med en Nomadsväst en gång, eller föresten, ev stod det bara Nomads på framsidan? Osäker. Finns, fanns det ett Nomas chappter i Sverige? Möller är ju fortfarande med i HA Malmoe.

Nästa dumma fråga: Vilken makt har The mother chapter i ett land, ja i Sverige då, talas det inte ofta om att alla HA klubbar är i stort självbestämmande?

Toppstyrning?

Nästa fråga:

Vad avgör i vilken takt HA expanderar i Sverige.

Är det avhängt på Bandidos expantion?
Hitta rätta virket? Tillfälligheter?

Gissa att jag tröttar ut folk IRL med min fullständiga tokfixering vid MC kultur Får medvetet ställa 4-5 vanliga frågor om väder och vind och hur frugan mår och Bilen går bra? för att sen vid rätt tillfälle smyga in en slamkrypare. (lite sant, lite ironi)

*
The mother chapter, i Sverige Malmö, räknas som den viktigaste avdelningen i landet. Deras ord väger lite tyngre i en del interna frågor, om det går så långt som att bli toppstyrt tror jag inte. De här killarna är ganska känsliga för att bli klappade på huvudet och det skulle bli svårt att hålla ihop organisationen i så fall.
HA skulle ha expanderat i vilket fall som helst, men kanske känner de sig hotade av Bandidos kraftiga expansion den senaste tiden. De kanske ökar takten på grund av detta.
Skillnaden är att HA verkar vara mer intresserade av de hårdaste av hårda bikers medan Bandidos är intresserade av de värsta rövarna (läs: öppna dörrar pundare, freaks och psykfall) de kan få tag på.
Citera
2008-04-25, 12:21
Medlem
avarices avatar
Citat:
Åtskilliga är de exempel när prominenta medlemmar från HA efter tex Bad Standing hoppat in i Bandidos. Se Clark BMC Helsingborg, Dan Lynge, mm.

Finns det något exempel på det motsatta? Att någon från Bandidos fått gå in i Hell's Angels?

*
många ur första svenska bandidos (som innan dess hette rebels MC) gick över till bandidos när man inte kom överens med mickael ljunggren som var första bandidos bossen. några namn har jag tyvärr inte
Citera
2008-04-25, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avarice
många ur första svenska bandidos (som innan dess hette rebels MC) gick över till bandidos när man inte kom överens med mickael ljunggren som var första bandidos bossen. några namn har jag tyvärr inte

( nej som innan det hete Morbis eller något.) Rebels = HA hbg
Citera
2008-04-25, 16:13
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avarice

Inte många rätt där, vad yrar du om?

Gick över till Bandidos när man inte kom överens med Bandidos bossen?
Gick dom över från en till samma, eller vad menar du?

Rebels har du redan fått påpekande för, så det nämner jag inte.

Sedan finns det de som hävdar att Ljunggren sköts just för att man inte kom överens internt. Men det är en annan sak som jag inte har en aning om.
Citera
2008-04-25, 19:34
Medlem
Morbid Mc var väl första BMc-chaptern i Sverige?
Vad som hände Ljunggren, vet vi än idag inte...
Citera
2008-04-25, 19:39
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Morbid Mc var väl första BMc-chaptern i Sverige?
Vad som hände Ljunggren, vet vi än idag inte...
Jäpp, Morbids MC.
Citera
2008-04-26, 00:13
Medlem
Nytt red devils chapter, Southland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in