Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-26, 00:27
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Nytt red devils chapter, Southland
Var ?
Citera
2008-04-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Var ?
Vette fan, men på deras sida står det iaf...
Citera
2008-04-26, 20:43
Medlem
avarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse666
( nej som innan det hete Morbis eller något.) Rebels = HA hbg
ja just ja, så var det, men ljungren var med i Rebels innan morbids bildades.

Citat:
Ursprungligen postat av softail
Inte många rätt där, vad yrar du om?

Gick över till Bandidos när man inte kom överens med Bandidos bossen?
Gick dom över från en till samma, eller vad menar du?

Rebels har du redan fått påpekande för, så det nämner jag inte.

Sedan finns det de som hävdar att Ljunggren sköts just för att man inte kom överens internt. Men det är en annan sak som jag inte har en aning om.]
det blev ett litet fel i skrivandet, jag menade så klart att man gick till Hells angels, inte Bandidos. självklart finns det de som hävdar att han sköts av interna skäl, det finns ju en del spekulationer i och med att man aldrig lyckats reda ut vem som låg bakom mordet.
Citera
2008-04-26, 21:25
Medlem
En grej som jag funderat på, som florerar bland HA och deras anhängare...
Man vill inte uttala namnet Bandidos.
Man kallar dessa för Hattarna, eller nåt annat.

Allvarligt talat. Vad handlar denna sandlåda om ?
Tror man att det onda försvinner om man låtsas som att det inte finns ?

Även i de här trådarna kan man tydligt urskilja vilka som är anhängare till HA, bara genom ordvalet "Hattarna". Pinsamt.

Finns något liknande bland Bandidosfolket ?
Kallas HA för polkagrisarna, eller Viking Line, eller nåt annat ?

Helt seriöst. Jag förstår inte retoriken.
Citera
2008-04-27, 04:43
Medlem
Vad tävlar dessa nya mc-gäng om? Vilka som kör fortast? Varför väljer man MC-gäng A istället för MC-gäng B ? Jag förstår fotbollsfirmorna bättre iom att de faktiskt tävlar i en sport plus att de har någon form av geografisk grund och historia. Men varför väljer Sven från Säffle att MC- gäng A från USA är det absolut bästa trots att deras motståndare MC-gäng B från USA har ungefär lika mycket gemensamt med Sven som MC-gänget -A har?
Senast redigerad av Lee Ving 2008-04-27 kl. 05:02.
Citera
2008-04-27, 09:00
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Vad tävlar dessa nya mc-gäng om? Vilka som kör fortast? Varför väljer man MC-gäng A istället för MC-gäng B ? Jag förstår fotbollsfirmorna bättre iom att de faktiskt tävlar i en sport plus att de har någon form av geografisk grund och historia. Men varför väljer Sven från Säffle att MC- gäng A från USA är det absolut bästa trots att deras motståndare MC-gäng B från USA har ungefär lika mycket gemensamt med Sven som MC-gänget -A har?

Jag kan tänka mig att det är ungefär som så att de flesta anser HA vara den främsta av de världsomspännande mc-klubbarna, och där vill man helst vara med. Om man nu inte platsar där av olka anledningar, så får man satsa på något av de "sämre" alternativen. Missnöjd med att man hamnat i B-laget vill man givetvis visa att man är bättre än A-laget

Sedan finns det givetvis även andra orsaker, som vilket gäng som finns på orten där man bor, gamla bekanta som redan tillhör något gäng och kanske etniskt ursprung.

Sedan är det inte precis så att din kompis Sven väljer mellan två Amerikabaserade gäng. Han väljer väl då mellan två svenska gäng som har rötterna i USA. Du tror väl inte att du köper en amerikansk hamburgare på Mc Donalds.
Citera
2008-04-27, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
En grej som jag funderat på, som florerar bland HA och deras anhängare...
Man vill inte uttala namnet Bandidos.
Man kallar dessa för Hattarna, eller nåt annat.

Allvarligt talat. Vad handlar denna sandlåda om ?
Tror man att det onda försvinner om man låtsas som att det inte finns ?

Även i de här trådarna kan man tydligt urskilja vilka som är anhängare till HA, bara genom ordvalet "Hattarna". Pinsamt.

Finns något liknande bland Bandidosfolket ?
Kallas HA för polkagrisarna, eller Viking Line, eller nåt annat ?

Helt seriöst. Jag förstår inte retoriken.
Vill man visa att man tycker riktigt illa om någon så tar man inte dennes namn i sin mun.
Citera
2008-04-27, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ja, du vet, RIKTIGA män brukar lägga av med att försöka vara tuffast någon gång i fem-sex årsåldern efter att de visat sina biceps för morsan. Andra män måste höra "Ååh, vad stark du är" livet ut.
Citera
2008-04-27, 12:44
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Ja, du vet, RIKTIGA män brukar lägga av med att försöka vara tuffast någon gång i fem-sex årsåldern efter att de visat sina biceps för morsan. Andra män måste höra "Ååh, vad stark du är" livet ut.

Tycker att de flesta av dessa själar någon gång varit utsatta misfits och får sin egen osäkerhet och dåliga självförtroende förstärkt med en grupptilhörighet. Vi är trots allt flockdjur och män i synnerhet ska väl alltid tävla, sen om det är vem som har den värsta fisen eller vem som är farligast... Som du påpekar så har de flesta badasses ett starkt bekräftelsebehov.

En annan fantastisk sak är att så många trycker i sig ångestdämpande, sömnpiller, anabola och andra droger för att kunna leva vilket borde tyda på att de egentligen är goa killar som valt fel väg men inte ser någon annan plats för sig själva förrän de hittat de riktiga värderna i t ex en familj eller vänner som är lojala på "riktigt". Det är hårt att vara kriminell badass
Citera
2008-04-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Jag kan tänka mig att det är ungefär som så att de flesta anser HA vara den främsta av de världsomspännande mc-klubbarna, och där vill man helst vara med. Om man nu inte platsar där av olka anledningar, så får man satsa på något av de "sämre" alternativen. Missnöjd med att man hamnat i B-laget vill man givetvis visa att man är bättre än A-laget

Sedan finns det givetvis även andra orsaker, som vilket gäng som finns på orten där man bor, gamla bekanta som redan tillhör något gäng och kanske etniskt ursprung.

Sedan är det inte precis så att din kompis Sven väljer mellan två Amerikabaserade gäng. Han väljer väl då mellan två svenska gäng som har rötterna i USA. Du tror väl inte att du köper en amerikansk hamburgare på Mc Donalds.
Jo jag kan iofs förstå varför man väljer det ena framför det andra. Det kan vara en sådan enkel sak som färger etc som när man väljer fotbollslag.
Men det jag inte kan förstå är varför de är så arga på varandra iom att de inte konkurrerar om något som tex motorcykeltävlingar, pengar etc.
Att medelålders män ställer till en sådan cirkus som de ibland gör endast för ett ryggmärke vägrar jag helt enkelt att tro på. De måste konkurrera om något...vad?
Citera
2008-04-27, 15:34
Bannlyst
Citat:
Jo jag kan iofs förstå varför man väljer det ena framför det andra. Det kan vara en sådan enkel sak som färger etc som när man väljer fotbollslag.
Men det jag inte kan förstå är varför de är så arga på varandra iom att de inte konkurrerar om något som tex motorcykeltävlingar, pengar etc.
Att medelålders män ställer till en sådan cirkus som de ibland gör endast för ett ryggmärke vägrar jag helt enkelt att tro på. De måste konkurrera om något...vad?

Ja...vad?
Citera
2008-04-27, 17:41
Medlem
JJDecays avatar
Citat:

ja man kan ju verkligen undra vad dom konkurerar om
Förmodligen är det:
1. Vackraste brudarna på festen
2. Kanske Ernst Kiiiirshgartner (eller va fan han heter) har haft åsikter om vilka färger som matchar en väst bäst
3. Vem som kan ha flest förkortningar, ftw,fffff, adiös, etc etc etc..

För det är ju inte pengar eller nån marknad dom konkurrerar om....
Dom är ju som resten av bikersvängen bara att kompisgäng som av misstag råkat skjuta ett pansarskott in hos konkurenten, eller en o annan som hittats i en grop i skogen...Händer ju i varenda scoutförening

Ps: smiley nojja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in