Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-15, 14:07
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straightleg
Vill inte vara en besserwisser
Men HA har redan 3 avdelningar i Stockholm...
Stockholm, Eastside och Capital City

Däremot tror jag inte heller att de kommer öppna fler i Stockholm på ett tag

Du ser man hänger inte med i svängarna...Capital city...Mer än man visste, HA breder ut sig snabbare än Harley Owners Group
3st avdelningar i Stocholm...Är inte det att ta i, så satans stort är det ju inte.

Min nyfikna fråga kvarstår om nån vet, finns det ett maxantal medlemmar innan en avdelning måste delas och bli en ny avdelning. Eller är det godtyckligt från avdelning till avdelning?
Citera
2009-02-15, 15:05
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Min nyfikna fråga kvarstår om nån vet, finns det ett maxantal medlemmar innan en avdelning måste delas och bli en ny avdelning. Eller är det godtyckligt från avdelning till avdelning?
Inget som specificeras is bylaws iallafall.
Citera
2009-02-15, 15:58
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Inget som specificeras is bylaws iallafall.

OK..Det kan ju vara ett "enkelt" sätt att få en klubb att verka större än vad den kanske är. Fler avdelningar, men ingen utifrån vet hur många medlemmar respektive avdelning har

Å andra sidan ett dyrt sätt med ny lokal etc etc etc...

Inte för jag tror det är anledningen i detta fall, men ändå, det är ju ett sätt att verkar stora...Så alla som asperierar på att vara "internationalla" skapa nya chapters, var 1 i varje avdelning
Citera
2009-02-15, 16:34
Medlem
abc..barns avatar
historia

Citat:
Vet inget om DD, mer än de lilla man sett på deras hemsida, där fick man intryck av att dom var HA vänliga med 81tröjor och 1% märken och det otroligt coola uttrycket ducks fly in formation
dom startade i degerfors och några av dom gick till hells i karlstad och några tog klubbnamnet och flyttade till stockholm ....tror en flyttade ner och vart red devils medlem.. så dom kan och vet nog vad som krävs....dd va en trevlig klubb när dom fanns i degerfors.
ännu mer historia ifrån kalskoga o degerfors... dd va en utbrytar grupp från stroke machine där vissa är med i bmc säffle och helsingborg idag...
och någon eller några gick till united mc.
som vanligt så gissar jag bara
Senast redigerad av abc..barn 2009-02-15 kl. 16:36. Anledning: felstavning
Citera
2009-02-15, 20:18
Medlem
Wurztens avatar
Regler är ju till för att brytas. Den gamla klassiska regeln att det ska vara minst 8 mil (50 miles) mellan HA-avdelningarna är ju definitivt inte i bruk längre
Citera
2009-02-15, 21:46
Medlem
Citat:
Skulle någon av DD bli HA, får dom nog vackert ansluta till befintliga charters. Finns nog knappast rum för en 3e avdelning HA i Stockholm...Tycker man

Ren och skär fråga, är det så att när en avdelning blir för många medlemmar att det delas upp i fler (finns det således en gräns för antal medlemmar i en avdelning, innan den ska pga. bylaws delas i en ny avdelning)?
Eller är det godtyckligt hos varje avdelning om den ska delas eller ej?

Det var interna dispyter i Eastside och Bromma som gjorde att Capital City blev till..
Citera
2009-02-15, 22:29
Medlem
Jullens avatar
Har inte orkat läsa igenom hela tråden men kan nån svara på vilken politisk sida Hells Angels och andra kriminella MC- gäng troligtvis står på, vilket politiskt parti hade de förspråkat för?
Citera
2009-02-15, 22:50
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violence
Det var interna dispyter i Eastside och Bromma som gjorde att Capital City blev till..

måste va nåt ordentligt då både 1 o 2 hoppat av/ blivit outade ur eastside tydligen senaste året...
Citera
2009-02-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKiller
måste va nåt ordentligt då både 1 o 2 hoppat av/ blivit outade ur eastside tydligen senaste året...
Vilka tänker du på då?
Citera
2009-02-15, 23:51
Medlem
Jämförelser!

En vanlig företeelse är att man ursäktar en dålig handling med en annan! Att bara för att legala företag, banker och myndigheter beter sig för jävligt skulle detta ursäkta organiserade kriminella handlingar av t.ex. gängbildningar med eller utan motorcyklar! För mig som är äldre än tomten och fostrats i enkel arbetarmiljö med förhållandevis hög moral och rättspatos är bägge alternativen oförenliga med det som för mig rankas som bra värderingar.

Vill jag att mina ungar skall behöva lära sig att sänka blicken när nån av de kriminella gängens ungar ställer till problem i skolan? Nej!

Vill jag godta att vänner som på fyllan hamnat i bråg med en medlem ur ett gäng skall behöva känna sig hotade av vargflockar? Nej!

Vill jag att folk som hamnar i trubbel med banker skall få sina liv förstörda för att de inte kan pröjsa p.g.a. arbetslöshet eller sjukdom? Nej!

Vill jag att familjemedlemmar skall känna sig hotade av poliser med mens? Nej!

Same shit! No difference! Det är bara två sidor av samma mynt av översitteri och protektionism! Inget långsiktigt alternativ om man verkligen vill utveckla
bra samhällsstrukturer! Såna långsiktiga lösningar kräver mer mod och förstånd än att välja ett klubbemblem eller en gängtatuering!
Citera
2009-02-16, 16:24
Medlem
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=477010

Nu händer det grejer i Göteborg!
Citera
2009-02-16, 16:45
Medlem
vad kan man säga, det är ju kriminallitet av helt annan kaliber än den som diskuteras i t.ex Bandidostråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in