2011-04-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Du får väl ringa tidningsexperten?
Var inte min mening att såra dig..Har du något att tillföra min frågeställning?
Citera
2011-04-16, 03:39
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets

Jag kan försöka.. Generellt sett går det inte direkt att köpa sig förbi stadierna, de är ju till för att medlemmen skall lära känna klubben och de denne. Ytterst extrem fall folk blivit members på ”nolltid”, du kan räkna med minst två år och då spelar det ingen roll hur mycket pengar du har. Sen vet jag fall det har gått snabbare men då har det inte handlat om pengar utan hängivenhet. Vad tidningen kanske syftar på är de medlemmar det ryktas om i vissa länder som köpts. Du kommer liksom inte ifrån ingenstans o köper dig in i en klubb som HA. Finns fall främst i Kanada där vissa klubbar blivit extremt uppvaktade av HA o lovade guld o gröna skogar men det är en annan story…
Citera
2011-04-16, 04:47
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets

Jepp du menar det bara är internet experter här lite syrligt så då kan du väl vända dej till din källa istället dvs tidningen, nej bli inte ledsen nu men du har inte sårat mej.....du gav mej bara morgonens skratt.

Humor
Senast redigerad av b-o 2011-04-16 kl. 05:05.
Citera
2011-04-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jag kan försöka.. Generellt sett går det inte direkt att köpa sig förbi stadierna, de är ju till för att medlemmen skall lära känna klubben och de denne. Ytterst extrem fall folk blivit members på ”nolltid”, du kan räkna med minst två år och då spelar det ingen roll hur mycket pengar du har. Sen vet jag fall det har gått snabbare men då har det inte handlat om pengar utan hängivenhet. Vad tidningen kanske syftar på är de medlemmar det ryktas om i vissa länder som köpts. Du kommer liksom inte ifrån ingenstans o köper dig in i en klubb som HA. Finns fall främst i Kanada där vissa klubbar blivit extremt uppvaktade av HA o lovade guld o gröna skogar men det är en annan story…

Ja, det verkar rimligare.
Citera
2011-04-16, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Hur gick det till egentligen när luleå fick sitt chapter?? Detta är pinsamt för HA, hoppas dom raderas från dom.
En av medlemmarna i HA East Side (PA) är barndomskamrat med vissa av Luleåpacket.
Kraven var väl inte lika hårda...
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=4798218
Citera
2011-04-17, 19:27
Medlem
Tidigare i tråden ställdes listor upp med medlemmar i dom olika avdelningarna.

Vilka är prospects / hängisar ? Hur många är dom ?

Brumm Brumm
Citera
2011-04-17, 21:33
Medlem
flakmoppes avatar
Varför har Pub 25 i Malmö blivit "HAs pub"? Äger domd en?
Citera
2011-04-17, 23:31
Medlem
Är dom alltid där?
Citera
2011-04-18, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmoppe
Varför har Pub 25 i Malmö blivit "HAs pub"? Äger domd en?

Hmm intressant. När MFF spelar är den fylld med firmagrabbar
Citera
2011-04-18, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Hmm intressant. När MFF spelar är den fylld med firmagrabbar
Ganska vanligt bland firmor att "wow vi hänger lite med H.A, matcho matcho" deras gudar typ, samma sak är det i sthlm inte ovanligt dom hänger på deras klubbhus och drar lite linor.
Citera
2011-04-18, 14:50
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ganska vanligt bland firmor att "wow vi hänger lite med H.A, matcho matcho" deras gudar typ, samma sak är det i sthlm inte ovanligt dom hänger på deras klubbhus och drar lite linor.

Det är tur att vi har dig gagahihi, du verkar veta hur det funkar i den undre världen. Vilka nätverk som finns och vad som sker.
Citera
2011-04-18, 15:04
Bannlyst
Citat:

Var väl f.ö HA som satte ner foten och krävde (nåja..) "ordning" efter ett jävla liv i Linköping(?) efter något fotbollsevenemang?

Nog att jag inom vissa ramar kan förstå "1% mentaliteten" och målet med detta men dessa "firmor"/"fotbollsgladiatorer" är för mig ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in