Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 01:03
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Attitytd? Vilken attityd? Vem har jag dissat? Bara för att du är en HA rövslickare höger till vänster, kan jag inte rå för, försöker du vara ball eller nått för att du inte outar nån? Är du nån omerta gangster?

Jag vet och känner till RW mer än vad du tror. Varför ska du alltid glamorisera HA i alla trådar som kungarna, och tuffingarna? Sen nån säger något som inte passar ska du spela allan ballan och skriva: " jag vet" "jag känner" "jag har erfarenhet" "har varit där" osv

Lägg ner med sånt där snack.

Du är fan helt jävla obildbar. Aldrig har jag glorifierat HA men jag dömer inte hunden efter pälsen, hade du ens bemödat dej läsa min inlägg och framför allt tänkt efter innan du låter brödlådan glappa så hade du insett det.

Du vet tydligen inte vad "outa" är och hade jag velat tala om vem jag är hade jag väl fan skrivit mitt namn....är du vad du kallar "omerta gangster"( fattar inte var fan du får alla jävla ord ifrån ) eftersom du inte säger vem du är.

Jag har tagit mej tid att läsa alla dina inlägg och ja jag har konstaterat att du är en jävla luffare som vänder kappan efter vinden, ena sekunden är det parasiter nästa sitter du och skriver hur coola dom är.
Ta dej nu tid och lä igenom mina trådar sen kan du se om jag någonsin glorifierat HA, jävla luffare!
Citera
2011-03-08, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Du är fan helt jävla obildbar. Aldrig har jag glorifierat HA men jag dömer inte hunden efter pälsen, hade du ens bemödat dej läsa min inlägg och framför allt tänkt efter innan du låter brödlådan glappa så hade du insett det.

Du vet tydligen inte vad "outa" är och hade jag velat tala om vem jag är hade jag väl fan skrivit mitt namn....är du vad du kallar "omerta gangster"( fattar inte var fan du får alla jävla ord ifrån ) eftersom du inte säger vem du är.

Jag har tagit mej tid att läsa alla dina inlägg och ja jag har konstaterat att du är en jävla luffare som vänder kappan efter vinden, ena sekunden är det parasiter nästa sitter du och skriver hur coola dom är.
Ta dej nu tid och lä igenom mina trådar sen kan du se om jag någonsin glorifierat HA, jävla luffare!

Jag läser inläggen som du svara till mig, varför ska jag läsa dina tidigare inlägg?
Till skillnad från dig så tycker jag inte det är något häftigt att känna folk här och där, du kan inte utgå från dina erfarenheter som ett facit då du inte vet hur strukturen är över hela landet, jag har heller inte outat något namn direkt heller om det inte redan varit ute på nått sätt.

Varför skulle jag vilja skriva mitt namn på nätet? Är det någon överhuvudtaget som brukar skriva sitt riktiga namn som alias?

Omerta gangster var ett namn jag drog upp bara pågittat. Lol, finns det omerta gangsters ens? Alla blåser alla i kriminella världen förr eller senare. Fiender, golare och dylikt är något man får räkna med i den branchen, man tar saker som det kommer, det är inget man kommer på helt plötsligt. Take it or leave it. What goes around comes around.. eller hur säger man?

Kram på dig.
Citera
2011-03-08, 07:53
Medlem
81rulezs avatar
Jag kan bara säga: Hells Angels är och förblir för mig de största och bästa. Efter 15 år i dessa kretsar så vet jag vad jag talar om... Friheten till eget tänkande och handlande i detta forum borde ju vara givet. Av egen erfarenhet yttrar man sig. Spekulationer och ryktesspridning är på en annan nivå.
Citera
2011-03-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o

Va snackar du om?
Här ska du se att killen alltid läser noga igenom vad han svarar på & dessutom har ett intellekt som vida överstiger oss andra här på FB.
https://www.flashback.org/t1479074
(läs hela tråden)

@,81rulez
Hur ser du som har insyn på HA då? är det ett biker gäng eller en kriminell organisation som polisen vill måla upp en bild utav?
Senast redigerad av rafaelo 2011-03-08 kl. 09:08.
Citera
2011-03-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Jag kan bara säga: Hells Angels är och förblir för mig de största och bästa. Efter 15 år i dessa kretsar så vet jag vad jag talar om... Friheten till eget tänkande och handlande i detta forum borde ju vara givet. Av egen erfarenhet yttrar man sig. Spekulationer och ryktesspridning är på en annan nivå.

För oss som varit med längre än så och var med innan HA's spriding i Sverige och har sett hur bikerlivet såg ut innan - så kan jag inte hålla med dig. Håller med om att dom är störst, men bäst skulle jag inte klassa någon av dom stora - skulle snarare kalla dom för förstörande.

Det var snarare så att bikerlivet började dö med intåget av dom stora klubbarna.

Även om det förekom bråk och slagsmål klubbar emellan, så fanns det inget förtryck, ingen överförmyndare som sätter regler efter hur det passar dom, inga våldsamma svansar som misshandlar, eller har ihjäl, människor för skitgrejjer. Både andra bikers och civila.

Det handlade om att bygga och åka hoj och festa med likasinnade utan att sätta sig över någon, utan att hota, kräva eller tvinga sig till lojalitet med mer subtila metoder.

Då handlade bikerlivet om frihet - idag handlar det om massor av påtvingade regler och passar inte dom, om man inte är stor nog, så läggs man ner eller får på käften om man hävdar sin rätt.
Citera
2011-03-08, 09:36
Medlem
bajenvraks avatar
Det går inte att föneka att du har en klar poäng Atero, visst är det så att biker scenen har blivit bra mer komplex sen de stora klubbarna kom med i spelet i Svea. Men om man skall se dem utifrån sin egen kontext ja då är HA helt klart cream of the crops. De förkroppsligar den dröm som många naturligt går och bär på. Drömmen om att få fri, vinden i ansiktet, globalt brödraskap o allt det där. Inget man för egen del går och tänker på jämnt men ibland så visst… HA var kanske inte först men det är deras standard alla andra klubbar följer.
Citera
2011-03-08, 11:07
Medlem
Citat:
Det tyckte vi som var aktiva i Danmark i mitten på 80-talet också, sen visade detta sig vara en romantisk drömvärld som inte höll i verkligheten. Jag fick alltmer respekt för Bullshit och HA:s tidigare supporters (som bildade BMC) som stod emot och tog fajten, även om Bullshit var i stort underläge, RESPEKT. Ännu mera avsky fick jag när ett antal skåningar fick för sig att bulta på en MC-journalist i Stockholm med bollträn och när dessa helylleänglar i Stockholm satte en pistol till huvudet på ett spädbarn, sånt ger mig avsmak.
Citera
2011-03-08, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
För oss som varit med längre än så och var med innan HA's spriding i Sverige och har sett hur bikerlivet såg ut innan - så kan jag inte hålla med dig. Håller med om att dom är störst, men bäst skulle jag inte klassa någon av dom stora - skulle snarare kalla dom för förstörande.

Det var snarare så att bikerlivet började dö med intåget av dom stora klubbarna.

Även om det förekom bråk och slagsmål klubbar emellan, så fanns det inget förtryck, ingen överförmyndare som sätter regler efter hur det passar dom, inga våldsamma svansar som misshandlar, eller har ihjäl, människor för skitgrejjer. Både andra bikers och civila.

Det handlade om att bygga och åka hoj och festa med likasinnade utan att sätta sig över någon, utan att hota, kräva eller tvinga sig till lojalitet med mer subtila metoder.

Då handlade bikerlivet om frihet - idag handlar det om massor av påtvingade regler och passar inte dom, om man inte är stor nog, så läggs man ner eller får på käften om man hävdar sin rätt.

Men det är väl det som är charmen med det hela 1% vanliga gammla bikerlivet kan man väl fortsätta med alla är inte som ha och bmc. Sen anpassar sig allt eftersom tiden går.
Citera
2011-03-08, 12:04
Medlem
81rulezs avatar
Som samhället för övrigt utvecklar sig, så gör väl klubbar likaså.
Citera
2011-03-08, 18:12
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Va snackar du om?
Här ska du se att killen alltid läser noga igenom vad han svarar på & dessutom har ett intellekt som vida överstiger oss andra här på FB.
https://www.flashback.org/t1479074
(läs hela tråden)

@,81rulez
Hur ser du som har insyn på HA då? är det ett biker gäng eller en kriminell organisation som polisen vill måla upp en bild utav?

Det var humor på hög nivå och mina misstankar om att gaggen sniffar lim har mer eller mindre bekräftats, tack Raffe!!!!
Citera
2011-03-08, 18:13
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero

+1
Citera
2011-03-08, 18:50
Bannlyst
Citat:
Som samhället för övrigt utvecklar sig, så gör väl klubbar likaså.
Är du ledaren för någon grupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in