Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Vari ligger denna...? HA har väl aldrig påstått att de skulle vara en etnisk homogen grupp alt hysa sympatier för rasism? Möllers egen fetish får stå för honom men den framstår snarare som ett samlade än en politisk ståndpunkt.

Att indivder inom en viss grupp utgörs till majoritet av en viss etnisk grupp gör inte dessa per automatik till rasister el att de skulle se ner på ngn av annan etnisk bakgrund. Den första hel svarta medlemen dög upp i HA på 80-talet, så gott som alltid funnits asiater i HA. O detta långt innan chapters dök upp i EU.

Så har jag också uppfattat det. Men finns det nån av utländsk härkomst i Sveriges HA? om ite verkar det ju lite "speciellt"
Citera
2011-03-08, 00:15
Medlem
bajenvraks avatar
Av utländsk härkomst några stycken, av "annan etnisk" härkomst vet jag faktiskt inte. I Svea tror jag inte det faktiskt men det säger ändå inget då biker kapitalet är så litet(av annan etnisk härkomst inom denna grupp ännu mindre). Men att det skulle finnas regler om folks etnicitet är bara bull, ingen bryr sig. Konflikter har alltid byggt på beteenden o handlingar, inte hudfärger, så har det alltid varit inom denna sfär oavsett vad.

Icke heller pengar, du har denna rätta inställningen o klarar dig hela vägen, ja då spelar det ingen roll hur du ser ut. Sen kunde vissa klubbar kanske gallra hårdare än andra framför allt i Sverige. Men det är ovan man inte skall tumma på, inget annat.
Citera
2011-03-08, 00:16
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Så har jag också uppfattat det. Men finns det nån av utländsk härkomst i Sveriges HA? om ite verkar det ju lite "speciellt"

Har jag inte fel för mej så finns det en hel del Finnar i HA samt någon Dansk...andra nationaliteter vet iaf inte jag om.
Citera
2011-03-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Har jag inte fel för mej så finns det en hel del Finnar i HA samt någon Dansk...andra nationaliteter vet iaf inte jag om.

Börjar du bli dragen?
De va länge sen jag hörde nån svensk skrika jävla svartskalle till en finne eller dansk...
Citera
2011-03-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Av utländsk härkomst några stycken, av "annan etnisk" härkomst vet jag faktiskt inte. I Svea tror jag inte det faktiskt men det säger ändå inget då biker kapitalet är så litet(av annan etnisk härkomst inom denna grupp ännu mindre). Men att det skulle finnas regler om folks etnicitet är bara bull, ingen bryr sig. Konflikter har alltid byggt på beteenden o handlingar, inte hudfärger, så har det alltid varit inom denna sfär oavsett vad.

Icke heller pengar, du har denna rätta inställningen o klarar dig hela vägen, ja då spelar det ingen roll hur du ser ut. Sen kunde vissa klubbar kanske gallra hårdare än andra framför allt i Sverige. Men det är ovan man inte skall tumma på, inget annat.

Ok, sen är det ju så att den "äkta biker grejen" med rock & allt vad det innebär inte heller går hem hos dom flesta utlänningar. Det här med koncentration & disciplin brukar inte vara nåt utmärkande drag hos folk från mellanöstern heller.
Citera
2011-03-08, 00:28
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Börjar du bli dragen?
De va länge sen jag hörde nån svensk skrika jävla svartskalle till en finne eller dansk...

Hahaha nä Raffe inge dricka här inte, förstod vad du menade. Men tittar man på de etniska grupperna i Sverige så är det väl ingen som i sitt ursprungsland direkt varit knuten till 2 hjul.

De som kommer närmst är väl då de som arbetskrafts invandrade på 60-70 talet Öststatare och Finnar ( största grupperna ) . Tittar du på den invandring som varit senare tid så är det väl med handen på hjärtat inte folk som kommer från en kultur med MC representerat?

Det har garanterat inte med "rasism" att göra inom någon Svensk hojklubb utan mer om vilka som attraheras av den livsstilen.

Edit : Såg att du skrivit samma sak efter jag postade.
Senast redigerad av b-o 2011-03-08 kl. 00:29. Anledning: tillägg
Citera
2011-03-08, 00:31
Bannlyst
Förstår däremot inte hur blattedräggen som jobbar under HA i samband tex i RW support som största springpojkarna, dom tror verkligen dom en dag kommer bli en fullvärdig HA medlem!
Citera
2011-03-08, 00:37
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Förstår däremot inte hur blattedräggen som jobbar under HA i samband tex i RW support som största springpojkarna, dom tror verkligen dom en dag kommer bli en fullvärdig HA medlem!

Nu har jag inte koll på R&W överallt men i Regionen jag håller till tror jag inte det finns en enda som är av utländsk härkomst eller "blatte" som du säger....men som sagt har inte koll på dom över hela Sverige.
Citera
2011-03-08, 00:45
Bannlyst
Citat:
Nu har jag inte koll på R&W överallt men i Regionen jag håller till tror jag inte det finns en enda som är av utländsk härkomst eller "blatte" som du säger....men som sagt har inte koll på dom över hela Sverige.
Nej du har ingen vidare koll på den fronten verkar det som. Finns en och annan blattar eller invandrare i RW. Både RW i gbg och sthlm har blatte medlemmar.
Citera
2011-03-08, 00:50
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Nej du har ingen vidare koll på den fronten verkar det som. Finns en och annan blattar eller invandrare i RW. Både RW i gbg och sthlm har blatte medlemmar.

Då har jag väl bättre koll på andra ställe. När ska du lägga ner din jävla attityd? Bara för folk inte har koll där du bor så är man tydligen helt jävla blåst.
Låt mej förklara; ibland släpper man inte allt man vet för man inte vill outa sej eller så intar man en mer ödmjuk inställning. Men sitta & dizza som du gör till höger och vänster gör knappast att folk tar dej på allvar, bara ett tips.

Åter till topic. I trakterna där jag bor känner jag R & W ganska väl och där har dom inga invandrare i sin omgivning så det verkar som du inte har någon koll på R & W generellt.
Citera
2011-03-08, 00:57
Bannlyst
Citat:
Då har jag väl bättre koll på andra ställe. När ska du lägga ner din jävla attityd? Bara för folk inte har koll där du bor så är man tydligen helt jävla blåst.
Låt mej förklara; ibland släpper man inte allt man vet för man inte vill outa sej eller så intar man en mer ödmjuk inställning. Men sitta & dizza som du gör till höger och vänster gör knappast att folk tar dej på allvar, bara ett tips.

Åter till topic. I trakterna där jag bor känner jag R & W ganska väl och där har dom inga invandrare i sin omgivning så det verkar som du inte har någon koll på R & W generellt.
Attitytd? Vilken attityd? Vem har jag dissat? Bara för att du är en HA rövslickare höger till vänster, kan jag inte rå för, försöker du vara ball eller nått för att du inte outar nån? Är du nån omerta gangster?

Jag vet och känner till RW mer än vad du tror. Varför ska du alltid glamorisera HA i alla trådar som kungarna, och tuffingarna? Sen nån säger något som inte passar ska du spela allan ballan och skriva: " jag vet" "jag känner" "jag har erfarenhet" "har varit där" osv

Lägg ner med sånt där snack.
Citera
2011-03-08, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ok 33 oneliners raderade.

Kan vi ta och skärpa upp debatten en smula??!

Det här är ett diskussionsforum, inte nån jävla chatt.

Så ta och kamma till er, nästa gång blir det tillsägelser.

SKÄRPNING!!

/Mod.

LoL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in