Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-13, 13:55
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Okej att du är bitter och gillar när folk sätter sig upp mot HA, men du verkar ha tappat din opartiskhet. Killen säger att i HA finns det kaliber, och att han gillar dem.

Kan du komma på en större klubb? Kan du komma på någon klubb som varit livvakter åt fler kändisar? Som man gjort film om? Barnsliga petitesser jag vet, men om HA inte kan beundras, vem fan kan då det.

Och det roligaste av allt är att du med all säkerhet sympatiserar med något skånegäng eller nåt.

Varför detta HA-agg? Kickad?

Jag vet att du tycker BMC är okej, eller?

Tack för orden, behövde lite support kände jag då jag inte har förstånd att förstå killar som är anhängare till onda ögon i form av Dehno Acar osv, vilket denna människa säkerligen är. Finns inget gäng som är större och kan mäta sig med HA, så sant som det är sagt!
Citera
2010-01-13, 14:16
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tror inte det är totalfel att media är viktigt för Hells Angels.
Eller att de till viss del beroende av publiciteten.
Både den publicitet som beskriver dem som en mystisk och farlig organisation och den publicitet de får när de arrangerar insamling till barnsjukhus och sånt.

Utan mediahorandet skulle HA inte vara det varumärke det är idag.
Givetvis är det så.
Citera
2010-01-13, 14:26
Bannlyst
Media finns. Det kan ingen ändra på. Skillnaden mellan MC-klubbarna var att HA skulle hängas ut vare sig de ville eller inte, och då var de smarta nog att försöka putsa till sin fasad, och försöka ge en så objektiv bild av sig själva som möjligt. Skulle media skriva om dem, så skulle de vara med och påverka vad som skrevs. Och det är väl smart?

HA sökte inte upp media, på det sättet som Denho ringer GT. Media söker upp HA för det är spännande. Oftast får media ett klick i luren. Men ibland får de en inblick i läget. För media kommer man aldrig undan. Och när man insett att man aldrig kan undkomma media, som offentlig mc-klubb, så är väl det jävligt smart att utnyttja det till sin egen fördel, till skillnad från de flesta andra.

Media behöver HA, det säljer lösnummer. Men HA behöver givetvis inte medias rampljus. Det borde ju ni förstå.
Citera
2010-01-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Givetvis är det så.

Absolut, håller helt med.

Media skapar ett intresse för Mc kulturen och HA, vilket till en viss del hjälper dom med rekryteringar, rykten och kontakter.
Marknadsföring.
Citera
2010-01-13, 14:39
Bannlyst
Citat:
Media behöver HA, det säljer lösnummer

De är nog intreserade av att förmedla bilden av dina idoler med indrivningar, utpressning och diverse våld mm och inte enbart bilden som intresserade mc entusiaster.
Citera
2010-01-13, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
De är nog intreserade av att förmedla bilden av dina idoler med indrivningar, utpressning och diverse våld mm och inte enbart bilden som intresserade mc entusiaster.
De är intresserade av att tjäna pengar.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-13 kl. 14:45.
Citera
2010-01-13, 15:35
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
De är intresserade av att tjäna pengar.

Självfallet är de intresserade av pengar och jag är på din sida. Visst är det en stor uppståndelse i media angående detta gäng och varför inte tjäna pengar på att synas i media, det som får folk att öppna ögonen. Jag hade gjort samma sak om jag varit i den sitsen.
Senast redigerad av Tyrranic 2010-01-13 kl. 15:37. Anledning: Tillägg.
Citera
2010-01-14, 01:34
Medlem
Citat:
Kan HA leva utan media? Ja. Ändå jämförde du det med en dokukändis som verkligen behöver Hänt i Veckan för att få mat i kylen.

Jag slutar min diskussion med dig där.

Jag har en tjejkompis som jobbat som frisör på ett spa hotell. Hon berättade att hon en gång klippte Thomas Möller då han besökte deras hotell. Han var mer krävande än de flesta kvinnorna som besökte spat, berättade hon.

Han färgade håret och plockade ögonbrynen, sen så vart han missnöjd med klippningen också. Då blev han rasande och svor åt min kompis, han skrek

- Vet du vem jag är? Jag är ju för fan en kändis, så här kan jag inte gå ut och visa mig!!

Personalen var livrädda för honom efter hans utbrott
Citera
2010-01-14, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tycker Hells Angels verkar rätt tråkiga om man ska gå på beskrivningen av den fd medlemmen i som berättar sin historia i "svensk maffia".

Fast fd medlemmar pratar förstås bara skit och är "golare" osv kommer väl Lucky People Center och andra "fans" att skriva snart känner jag på mig.

man ska inte fästa så stor vikt vid vad den här fd Hells Angels medlemmen berättar i boken, jag tycker hela boken var rent ut sagt usel, fanns vissa små detaljer angående Bandidos som stämde och "MC-kriget", resten var bara ren blajja och dom har missat massor av info som kunde gjort boken mer trovärdig men ändå inte avslöja för känsliga detaljer om medlemmarna eller klubbarna

H.A Sthlm har kvar en del medlemmar från Choopers MC/Perkele tiden, det är inte mycket som ändrats genom åren, dom är ett sammansvetsat gäng. Dom tar inte in folk hur som helst, räkna med decennium för att komma in i gemenskapen där. Dom har inte låga kriterier som andra klubbar har....
Citera
2010-01-14, 03:40
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
man ska inte fästa så stor vikt vid vad den här fd Hells Angels medlemmen berättar i boken, jag tycker hela boken var rent ut sagt usel, fanns vissa små detaljer angående Bandidos som stämde och "MC-kriget", resten var bara ren blajja och dom har missat massor av info som kunde gjort boken mer trovärdig men ändå inte avslöja för känsliga detaljer om medlemmarna eller klubbarna

H.A Sthlm har kvar en del medlemmar från Choopers MC/Perkele tiden, det är inte mycket som ändrats genom åren, dom är ett sammansvetsat gäng. Dom tar inte in folk hur som helst, räkna med decennium för att komma in i gemenskapen där. Dom har inte låga kriterier som andra klubbar har....

Låter onekligen intressant och jag tror dig faktiskt. Publiciteten kanske blev för mycket för detta, och ger man författaren en bit av fingret så tar han säkerligen hela handen om han kan. Creds till de gamla metoderna som du beskrev, där de inte tar in folk hur som helst. Vore faktiskt coolt att vara en del av ett sånt umgänge, som man vet att man kan lita på och man faktiskt har hängt med ett bra tag. Men är det så med HA som det står i boken, att allt fler o fler i gänget blir mer o mer kåta på pengar och skiter i gemenskapen, eller är detta bara humbug från författaren och den gamla medlemmen?
Citera
2010-01-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Låter onekligen intressant och jag tror dig faktiskt. Publiciteten kanske blev för mycket för detta, och ger man författaren en bit av fingret så tar han säkerligen hela handen om han kan. Creds till de gamla metoderna som du beskrev, där de inte tar in folk hur som helst. Vore faktiskt coolt att vara en del av ett sånt umgänge, som man vet att man kan lita på och man faktiskt har hängt med ett bra tag. Men är det så med HA som det står i boken, att allt fler o fler i gänget blir mer o mer kåta på pengar och skiter i gemenskapen, eller är detta bara humbug från författaren och den gamla medlemmen?

svårt och svara på då vi snackar om hundratalet medlemmar i Sverige, men det är absolut inte representativt för klubben skulle jag vilja påstå, visst finns en del som börjat komma sig till åren och tänker mycket på att tjäna deg, medans dom yngre är glada att ha ens ha kommit in i gemenskapen, och har mer offer vilja för klubben och känner mycket för klubben. klart att en del av gubbarna också lever för klubben och inte tappar glöden, men om vi snackar hela kollektivet så - Nej
enskilda medlemmar- Ja det förekommer
H.A är väldigt hierarki styrt och har hårda traditioner till skillnad från BMC där det är vanligare att t.ex en prospect sitter och tar en öl med en fullvärdig medlem.
Men det skiljer sig ju också geografiskt, då H.A klubbarna är olika.

I Bromma och Nacka är det bra sammanhållning, speciellt i Bromma!
Citera
2010-01-14, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Självfallet är de intresserade av pengar och jag är på din sida. Visst är det en stor uppståndelse i media angående detta gäng och varför inte tjäna pengar på att synas i media, det som får folk att öppna ögonen. Jag hade gjort samma sak om jag varit i den sitsen.
Jag syftade i och för sig på att det var media som vill tjäna pengar, och där av skriva saftiga rubriker. Men sedan förnekar jag inte att HA är smarta och gör det dem kan för att ge en så bra bild av sig själva som möjligt. Allt annat vore ju osmart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in