Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-12, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
De verkar bete sig som alla andra kriminella om man får tro historierna, typ låta någon sälja kola på redis för att sen fixa en utomstående som robbar kranen och vips så sitter stackaren (nåja) i deras klor.
Vad fan tror folk? Så jävla trött på alla idioter som typ vill skjuta snattare och sen sitter och håller på HA i Danmarks-konflikten
"Vikingaråd"
Klart att Danskarna håller på danskarna i konflikten där, eller att svenskarna håller på danskarna. Eller ska de hålla på araberna?
Citera
2010-01-12, 17:09
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Klart att Danskarna håller på danskarna i konflikten där, eller att svenskarna håller på danskarna. Eller ska de hålla på araberna?

Om man har ungefär samma syn på brott och straff som mullorna i Iran bör man väl ändå inte hålla på någon i konflikten?
Citera
2010-01-12, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Om man har ungefär samma syn på brott och straff som mullorna i Iran bör man väl ändå inte hålla på någon i konflikten?
Man håller väl på sitt eget folk. Det fattar du nog också, om du funderar ett varv till.
Citera
2010-01-13, 03:10
Medlem
Tyrranics avatar
Måste bara skriva att HA är bland de grymmaste "gängen" någonsin! Där finns det kaliber! Håller precis på att läsa om dem i boken Svensk maffia och jag kan säga att jag gillar de mer nu än för ett år sedan.
Citera
2010-01-13, 11:14
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Måste bara skriva att HA är bland de grymmaste "gängen" någonsin! Där finns det kaliber! Håller precis på att läsa om dem i boken Svensk maffia och jag kan säga att jag gillar de mer nu än för ett år sedan.

Jag tycker Hells Angels verkar rätt tråkiga om man ska gå på beskrivningen av den fd medlemmen i som berättar sin historia i "svensk maffia".

Fast fd medlemmar pratar förstås bara skit och är "golare" osv kommer väl Lucky People Center och andra "fans" att skriva snart känner jag på mig.
Citera
2010-01-13, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
hmmm... om du seriöst menar det du skrivit så råder jag dig att höja medicineringen som du förmodligen redan blivit ordinerad.

om det är ironi så har du gjort min morgon . HA HA HA
Okej att du är bitter och gillar när folk sätter sig upp mot HA, men du verkar ha tappat din opartiskhet. Killen säger att i HA finns det kaliber, och att han gillar dem.

Kan du komma på en större klubb? Kan du komma på någon klubb som varit livvakter åt fler kändisar? Som man gjort film om? Barnsliga petitesser jag vet, men om HA inte kan beundras, vem fan kan då det.

Och det roligaste av allt är att du med all säkerhet sympatiserar med något skånegäng eller nåt.

Varför detta HA-agg? Kickad?

Jag vet att du tycker BMC är okej, eller?
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-13 kl. 11:20.
Citera
2010-01-13, 11:40
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Kan du komma på en större klubb? Kan du komma på någon klubb som varit livvakter åt fler kändisar?

Och det hänger väl samman med att HA alltid varit mediahoror av stora mått? Det är ett faktum som skrivs om dem i de flesta texter. Att HA fått komma på hollywoodfester och eskortera kändisar beror på att deras image är väldigt viktig. De har hela tiden applåderat när hollywood gjort glamoriserande filmer om bikers, de är säkert överförtjusta i en serie som "Sons of anarchy" osv. HA bygger mycket på en fantasi-bild.
Citera
2010-01-13, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Och det hänger väl samman med att HA alltid varit mediahoror av stora mått? Det är ett faktum som skrivs om dem i de flesta texter. Att HA fått komma på hollywoodfester och eskortera kändisar beror på att deras image är väldigt viktig. De har hela tiden applåderat när hollywood gjort glamoriserande filmer om bikers, de är säkert överförtjusta i en serie som "Sons of anarchy" osv. HA bygger mycket på en fantasi-bild.
Det är inte HA som gillar media. Det är tvärtom. Det finns en mystik där som andra klubbar saknar. Det finns många andra saker och exempel, men det orkar jag inte dra med dig.
Citera
2010-01-13, 11:52
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Det är inte HA som gillar media. Det är tvärtom.

Jag skulle säga att förhållandet är lika ömsedidigt mellan HA och media som mellan dokusåpakändisar och media. De behöver varandra. HA har mycket att vinna på att romantiseras och målas ut som nån sorts mystiska övermänniskor de egentligen inte är.

Men vad vet jag. Jag vet ju bara sånt jag läst eller sett i dokumentärer och så. Jag har ju ingen farbror i Cosa Nostra, som du..
Citera
2010-01-13, 11:57
Bannlyst
Citat:
Jag skulle säga att förhållandet är lika ömsedidigt mellan HA och media som mellan dokusåpakändisar och media
Dokusåpakändisar skulle dö ut om media försvann. HA skulle kunna få leva och vara helt ostört. En jävla skillnad, men det fattar inte du.

En dokukändis måste ständigt uppdateras i media för att vara aktuell, medan det räcker med det som varit om HA, folk kommer aldrig glömma. Men med kändisar behövs det nya nya hela tiden. Eller nyheter i alla fall.

Så där med media hade du totalfel. Som vanligt.
Citera
2010-01-13, 12:34
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Så där med media hade du totalfel. Som vanligt.

Jag tror inte det är totalfel att media är viktigt för Hells Angels.
Eller att de till viss del beroende av publiciteten.
Både den publicitet som beskriver dem som en mystisk och farlig organisation och den publicitet de får när de arrangerar insamling till barnsjukhus och sånt.

Utan mediahorandet skulle HA inte vara det varumärke det är idag.
Citera
2010-01-13, 12:40
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte det är totalfel att media är viktigt för Hells Angels.
Eller att de till viss del beroende av publiciteten.
Både den publicitet som beskriver dem som en mystisk och farlig organisation och den publicitet de får när de arrangerar insamling till barnsjukhus och sånt.

Utan mediahorandet skulle HA inte vara det varumärke det är idag.
Kan HA leva utan media? Ja. Ändå jämförde du det med en dokukändis som verkligen behöver Hänt i Veckan för att få mat i kylen.

Jag slutar min diskussion med dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in