Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-08, 22:29
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
70 000 kr i tillgångar säger inte mycket om ett företag. Omsättning, rörelsevinst och aktiutdelningen är det som berättar det viktiga.
Ja, men bolaget var nästan stendött. Ett par tusenlappar i oms. och allt var back.
Ett AB behöver 100k i tillgångar för att ens få registreras.

Jag mer eller mindre konstaterade att det knappast kan vara det enda.
Och det kan definitivt inte vara det bolaget som är ägare till guld värt 250k eller vad smyckena var värda. Jag undrar mest vad det är för bolag som tillgångarna står på. Inte medlemmarnas privata byggföretag och liknande.
Citera
2010-05-09, 00:50
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Ja, men bolaget var nästan stendött. Ett par tusenlappar i oms. och allt var back.

Och det kan definitivt inte vara det bolaget som är ägare till guld värt 250k eller vad smyckena var värda. Jag undrar mest vad det är för bolag som tillgångarna står på. Inte medlemmarnas privata byggföretag och liknande.

Det kan inte vara företag utomlands då? HA finns ju lite överallt.
Citera
2010-05-12, 14:13
Medlem
hultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha

Behövde. Nuförtiden är det 50k. För övrigt så finns det ju annat att bry sig om än att sminka resultaten...
Citera
2010-05-13, 01:23
Medlem
Jo, kan så vara. Fast lite svårt att hävda att bolaget äger guld för 250 000 om totala tillgångarna bara är 70 000 och inget guld finns upptaget i inventarieförteckningen. Så smart kan det var att ägna sig åt att fixera räkneskaperna. Fast vad vet jag, guldet kanske finns upptaget bland tillgångarna till ett lägre värde? Om så är fallet så förligger risken att någon åtalas för bokföringsbrott också.

Mvh
Burt
Citera
2010-05-13, 09:53
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Det kan inte vara företag utomlands då? HA finns ju lite överallt.

Det är väl antagligen precis vad det är. Följande text finns på H-A's hemsidor:

"HELLS ANGELS and the skull logo (R) are trademarks owned by Hells Angels Motorcycle Corporation, registered in the USA and in many other countries."
Citera
2010-05-15, 18:02
Medlem
mcmonsters avatar
RDMC Svenljunga har fått påhälsning igen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polisen-slog-till-mot-mc-klubb_4721719.svd
Citera
2010-05-15, 19:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

Härligt, gäller tydligen någon anmälan, vad vill polisen inte gå ut med än. Kan det vara så att de stygga bönderna i Svenneljunga haft fest under natten och att det i samband denna fest skett något? Misshandel, hot, rån, narkotikaförsäljning?

Citera
2010-05-15, 20:13
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Härligt, gäller tydligen någon anmälan, vad vill polisen inte gå ut med än. Kan det vara så att de stygga bönderna i Svenneljunga haft fest under natten och att det i samband denna fest skett något? Misshandel, hot, rån, narkotikaförsäljning?

Förmodligen allt det du nämnde. Det vet man ju hur dom där bikersvinen beter sig.
Citera
2010-05-15, 22:42
Medlem
Är det någon som har krimi5 dokumentären om Brian Sandberg som gick i Danmark i veckan?
Citera
2010-05-16, 12:57
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

När hela samhället söker efter en försvunnen 10-årig flicka har polisen resurser att göra en husransakan utan brottsmisstanke. Jag har svårt att se att det skulle vara rätt prioritering.
Citera
2010-05-16, 13:26
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
När hela samhället söker efter en försvunnen 10-årig flicka har polisen resurser att göra en husransakan utan brottsmisstanke. Jag har svårt att se att det skulle vara rätt prioritering.
Expressen hade också en artikel om denna razzia, och dom var ju hemskt snälla att påpeka att denna razzia inte hade med flickans försvinnande att göra.

Det var ju tur att dom klargjorde det, annars hade jag ju direkt trott att det var RD som hade rövat bort flickan.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2010-05-16, 20:34
Medlem
Ett avslaget PUT i veckan och samstämmiga uppgifter om att det inte föreligger någon brottsmisstanke bakom flickans försvinnande kanske gör prioriteringen lite mer begriplig. Däremot så är det ovanligt med husrannsakningar utan att det föreligger brottsmisstanke.

Mvh
Burt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in