Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-30, 07:00
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Jag skrev att jag TROR precis som många andra på detta forum ofta gör. Jag bidrar till debatten i detta fall med det jag TROR om saken.

Låter det inte mer troligt att polisen skulle ha väntat med tillslaget ett par månader till ifall de inte hade nog med bevis? Varför skulle dom röja sig själva med att göra ett tillslag innan de ens har nog med bevis för fällande domar?

Sant, finns ingen anledning att slå till om man inte har tillräckligt på fötterna.
Citera
2009-04-30, 07:52
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Sant, finns ingen anledning att slå till om man inte har tillräckligt på fötterna.
Nej men det har hänt förr att fabror blå kammat noll. Denna gången tror jag som ni att de har ett case som håller. Tror, inte vet.
Citera
2009-04-30, 08:09
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Fortsättning på historien...

NWT:
http://www.nwt.se/karlstad/article521502.ece

VF:
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Sex-personer-gripna-i-Varmland-i-HA-razzia-090428.aspx

Mera fortsättning...

NWT:
http://www.nwt.se/karlstad/article522220.ece

VF:
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Misstankt-Hells-Angelsmedlem--skyldig-21-miljoner-i-skatt-090430.aspx
Citera
2009-04-30, 10:51
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffepojken
Vad menar du? Att HA skulle göra razzia hos ordningsmakten?

Förövrigt ska ni inte känna er så stolta över helikoptern. Den skickar dom till och med på fotbollssupportrar mellan varven...
Inte razzia men kanske raid. "Tar du min hoj bränner jag upp din bil eller hus".
Något åt det hållet skulle inte förvåna mig i alla fall. Börjar bli dax för lite hämndaktioner snart. Man kan inte bara spela mot ett mål.

Angående helikoptern så tycker jag att den passar bättre in hoss polisens huliganjägare. MC-klubbar har en tendens att ligga på ETT ställe hela tiden så polisen vet mycket väl vart dom skall slå till.

Hulliganer springer ju gatlopp och åker land och rike runt för att puckla på varandra, och har även en tendens att springa och försöka gömma sig när snuten är efter dom, därav så ser jag att det finns ett mkt större behov av en helikopter vid hulliganevenemang än hoss oss stackars bikers.
Citera
2009-04-30, 11:22
Medlem
[quote=Roadrage]Inte razzia men kanske raid. "Tar du min hoj bränner jag upp din bil eller hus".
Något åt det hållet skulle inte förvåna mig i alla fall. Börjar bli dax för lite hämndaktioner snart. Man kan inte bara spela mot ett mål.
QUOTE]

Ja va fräckt!! hoppa på enskilda poliser som gör sitt jobb

Kanske bättre att slopa tala i mobilen om ditt o datt?
Citera
2009-04-30, 11:24
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Inte razzia men kanske raid. "Tar du min hoj bränner jag upp din bil eller hus".

Angående helikoptern så tycker jag att den passar bättre in hoss polisens huliganjägare. MC-klubbar har en tendens att ligga på ETT ställe hela tiden så polisen vet mycket väl vart dom skall slå till.

Hulliganer springer ju gatlopp och åker land och rike runt för att puckla på varandra, och har även en tendens att springa och försöka gömma sig när snuten är efter dom, därav så ser jag att det finns ett mkt större behov av en helikopter vid hulliganevenemang än hoss oss stackars bikers.
Ja det är rätt patetiskt att använda helikopter för att bevaka folk som sitter på en tältplats med en öl i näven.
Citera
2009-04-30, 11:34
Medlem
Roadrages avatar
[quote=414]
Citat:
QUOTE]

Ja va fräckt!! hoppa på enskilda poliser som gör sitt jobb

Kanske bättre att slopa tala i mobilen om ditt o datt?
Fräckt och fräckt vet jag inte men dom brukar ju vara jävligt snabba att hänvisa till "den som ger sig in i leken får leken tåla". Det skall gälla åt båda hållen i sånna fall.
"dom gör bara sitt jobb" Det där utrycket köper jag inte. Vem fan har satt en picka mot huvudet på dom och tvingat dom bli poliser?

De flesta av oss inom bikerkretsar har enbart dåliga erfarenheter av snutar. Dom kan inte hjälpa det tror jag. Den makt som dom får som "ordningsmakten" här i landet, stiger dom åt huvudet direkt.

All Cops Are Bastards

Och du. Tänk på hur du klipper i citaten. Det blir problem med hur du gör. kolla ovan får du se.
Senast redigerad av Roadrage 2009-04-30 kl. 11:36.
Citera
2009-04-30, 11:40
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Ja det är rätt patetiskt att använda helikopter för att bevaka folk som sitter på en tältplats med en öl i näven.
Du tänker på High Chapparalls Bike Meet?
Jag menar att dom tar i när dom stormar klubbkåkar med helikopter.

Hur mycket tror du att det kostade snuten att hålla "choppern" igång under i princip hela Bike Meet för några år sedan?
Citera
2009-04-30, 12:23
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Du tänker på High Chapparalls Bike Meet?
Jag menar att dom tar i när dom stormar klubbkåkar med helikopter.

Hur mycket tror du att det kostade snuten att hålla "choppern" igång under i princip hela Bike Meet för några år sedan?

Det är inte bara på Bike meet, det är/har varit på alla hojfester där procentklubbarna kommer, oftast får man hela paketet med piketbuss och id-kontorll också.
Där har nog rullat miljarder från det kontot genom åren, första gången jag upplevde det var till ett swapmeet i Skåneland för runt 15 år sedan.
Citera
2009-04-30, 12:55
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det är inte bara på Bike meet, det är/har varit på alla hojfester där procentklubbarna kommer, oftast får man hela paketet med piketbuss och id-kontorll också.
Där har nog rullat miljarder från det kontot genom åren, första gången jag upplevde det var till ett swapmeet i Skåneland för runt 15 år sedan.
På bike meet höll dom den igång dygnet runt över området. Och så stort är det inte. 3 dygn non stop. "Chi ching" ( vet inte hur man stavar till lätet från en kassaapparat)

Visst förekommer det att dom har övervakning via luften på andra träffar också, dock tycker jag att det sker i något mindre utsträckning än hur dom höll på där nere.

På ett swapmeet? Ja det va väll och ta i. Dom kanske letade efter stulna hojdelar med superkikare från luften.
Citera
2009-04-30, 14:57
Medlem
phantasm666s avatar
Det är inte bara en procent klubbarna som får påhälsning av både helikopter och piket styrka....var på en väldigt trevlig midsommar fest år 2000 med den klubben jag var med i då utanför Simrishamn med ett antal andra icke en procent klubbar.
Helikoptern surrade hela kvällen och en piket buss stod parkerad strax utanför fest området....
Citera
2009-04-30, 16:26
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phantasm666
Det är inte bara en procent klubbarna som får påhälsning av både helikopter och piket styrka....var på en väldigt trevlig midsommar fest år 2000 med den klubben jag var med i då utanför Simrishamn med ett antal andra icke en procent klubbar.
Helikoptern surrade hela kvällen och en piket buss stod parkerad strax utanför fest området....
Det är nog en del i deras strategi för att få alla MC klubbar klassade som kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in