Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-14, 09:00
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Och då kan få ett utav följande två scenarier: Antingen orkar man inte hitta på nya nick hela tiden, och vips har man ett etablerat 'anonymt' användarnamn, eller så kommer folk att sno varandras anonyma nick och utge sig för att vara någon annan enbart i syfte att jävlas.

Välja ett anonymt nick vore ju hur korkat som helst, nej. Man ska bli tilldelad ett nick typ "Anonym001" från början, sen får man hållas med det. Om folk har svårt med att olika personer blandas ihop anonymt så får man sätta en avatar till användare Anonym001 som alltid är samma avatar till alla Anonym001.
Citera
2010-02-14, 11:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummiankan^^
Välja ett anonymt nick vore ju hur korkat som helst, nej. Man ska bli tilldelad ett nick typ "Anonym001" från början, sen får man hållas med det. Om folk har svårt med att olika personer blandas ihop anonymt så får man sätta en avatar till användare Anonym001 som alltid är samma avatar till alla Anonym001.
Jämför följande scenarier:
  • Du vill använda ditt anonyma konto. Du ber forumet om ett användarnamn, och det slumpar fram Anonym001. Du postar under ditt personliga anonyma konto Anonym001 och ingen vet vem du är. För att det inte ska bli rörigt för andra väljer du dessutom en unik avatar att förknippa med kontot.
  • Du vill använda ditt alternativa konto. Du registrerar ett nytt konto och väljer användarnamnet Anonym001. Du postar under ditt personliga alternativa konto Anonym001 och ingen vet vem du är. För att det inte ska bli rörigt för andra väljer du dessutom en unik avatar att förknippa med kontot.
Är det bara jag som tycker att den eventuella skillnaden här inte på långa vägar rättfärdigar all tid det skulle ta att fixa den här funktionen?
Citera
2010-02-14, 11:23
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jämför följande scenarier:
  • Du vill använda ditt anonyma konto. Du ber forumet om ett användarnamn, och det slumpar fram Anonym001. Du postar under ditt personliga anonyma konto Anonym001 och ingen vet vem du är. För att det inte ska bli rörigt för andra väljer du dessutom en unik avatar att förknippa med kontot.
  • Du vill använda ditt alternativa konto. Du registrerar ett nytt konto och väljer användarnamnet Anonym001. Du postar under ditt personliga alternativa konto Anonym001 och ingen vet vem du är. För att det inte ska bli rörigt för andra väljer du dessutom en unik avatar att förknippa med kontot.
Är det bara jag som tycker att den eventuella skillnaden här inte på långa vägar rättfärdigar all tid det skulle ta att fixa den här funktionen?
Nej!.
Citera
2010-02-14, 13:50
Bannlyst
Om man inte orkar hitta på nya nick och göra nya konton om man inte vill använda det man har så vill man alltså att det ska finnas en funktion på forumet som gör det åt en. Ja jesses, flashback ska curla användarna. Snart kommer det väl en förfrågan om att flashback ska skriva inläggen åt en också.
Citera
2010-02-14, 16:54
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Om man inte orkar hitta på nya nick och göra nya konton om man inte vill använda det man har så vill man alltså att det ska finnas en funktion på forumet som gör det åt en. Ja jesses, flashback ska curla användarna. Snart kommer det väl en förfrågan om att flashback ska skriva inläggen åt en också.

Fan, du förstod precis vad jag ville ha! Jäklar va smart du måste vara, kan jag få din autograf?
Citera
2010-02-14, 16:58
Bannlyst
Man får väll stå för det man skriver
Citera
2010-02-14, 16:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummiankan^^
Vad är det för skillnad på att heta Anonym001, eller att heta Gummiankan^^?
Ingen vet vem du är i alla fall, så länge du inte outar dig själv.

Eller menar du att det ska finnas flera olika anonym001 på forumet?

Du är lika anonym oavsett vad du nickar.
Citera
2010-02-14, 17:05
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Man ska stå för sin åsikt och det gör användarnamnet.
Citera
2010-03-05, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Mig veterligen har Flashback aldrig någonsin lämnat ut några uppgifter om en användare till tredje part. Så om du inte skriver några uppgifter själv som kan härledas till dig skulle jag vilja påstå att du är tämligen säker.
Kan ni moderater se anvandarnas IP da?
Citera
2010-03-05, 09:44
Medlem
Tartaglias avatar
Jag tror det stod så någonstans i början av tråden.
Citera
2010-03-05, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tartaglia
Jag tror det stod så någonstans i början av tråden.
Att vissa moderatorer kan se IP? Da ar man ju inte anonym ett skit, racker med att man gar till polisen med IP:t och sager att man blivit bedragen pa blocket fran det IP:t och vipps du har ett namn
Citera
2010-03-05, 11:06
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldo-1994
Att vissa moderatorer kan se IP? Da ar man ju inte anonym ett skit, racker med att man gar till polisen med IP:t och sager att man blivit bedragen pa blocket fran det IP:t och vipps du har ett namn

Det finns ju alltid någon som kan se det iaf.
Om inte moderator så kan admin för hela sajten se det.

Men man skall ju alltid vara säker på att det går att ta reda på.
Är det tillräckligt allvarligt så spelar det ingen roll om man kör genom
hundra anon-proxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in