Teoretiskt sett kan vi (vem som helst) regga 100 konton, anonym1 till anonym100 och göra inloggningsuppgifterna publika. Sen är det bara att välja nåt av dom när man vill posta anonymt. Vi delar broderligt på dessa konton alltså.
Vill jag svara anonymt i en tråd så kollar jag om någon annan redan gjort det i den tråden och ser jag att anonym2-4 är upptagna redan i tråden så väljer jag anonym5 när jag svarar. Eftersom varje anonymkonto i varje tråd är olika personer så är det inte missbruk av multipla konton (dvs, man diskuterar inte med sig självt)
Så i praktiken går det ju att göra på detta viset så länge alla är snälla och inte loggar in på anonym1 och svarar på anonym1-s inlägg så att säga.
Nu tycker jag inte att man ska göra så här då det finns en hel del nackdelar med detta, t.ex. att flera samtidigt kan titta i tråden och välja att svara anonymt och välja samma anonym5 eftersom vi gör det samtidigt osv.
Men det *går* rent teoretiskt att göra så. Var bara det jag ville säga.
Sen lägger man på ett monkey-script för att fixa detta automatiskt så är vi nästan hemma, utan att FB-programmerarna har behövt göra någonting.