Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om jag förstått TS rätt så skulle FB införa ett
administrativt komplicerat system bara för att redan anonyma användare skulle bli ännu mer anonyma...
Jag har en bestämd känsla av att FBs moderatorer har tillräckligt med arbetsuppgifter utan ett sånt system.
(min fetmarkering)
Man behöver ju bara utöka inläggstabellen med ett fritextfält som innehåller det fejkade nicket. Vid visning, 1. kolla om det finns data i det fältet, isf visa fejknicket istället för nicket, annars visa nicket. Undantag, om den som tittar är moderator, visa alltid det riktiga nicket.
Vid postning av inlägg, utöka med kryssruta för [X] Jag vill vara anonym. När posten lagras i databasen så hämtar man upp antingen befintligt anonymt nick som redan finns på inlägg från samma användare i den tråden, eller om inget finns, skapas ett nytt.
Typ..
Och moderatorerna påverkas inte alls, de ser allt precis som vanligt. Däremot så är det väl en dags arbete för programmerarna att fixa iordning denna funktion, vilket ligger 1000 år frammåt i tiden vad gäller prioritering då travelforum och wiki osv ska göras först.