Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det tolkar jag som att man INTE får använda flera konton i samma tråd.

Men du som är så insatt i de hela, moderatorwannabe, varför säger då de flesta mods att det är helt okej att skriva i samma trådar, så länge du inte talar med dig själv?

Edit: Räcker ju med att läsa skiten du klistrat in för att förstå att de är helt okej att skriva i samma trådar som din(a) andra användare.

Toskala
Citera
2008-07-26, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Bara för att personerna bakom Flashback inte lämnar ut information, innebör det inte att inte andra skulle kunna göra det.
Det är allmänt att känt att Outlaw läcker som ett såll. Vet en som hittat information om sig själv som bara kan komma från någon moderator, har för mig att Fet-Evert skrev de samma för ett tag sen. Det finns även exmods som blivit avstängda pga detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Jag håller delvis med Stefan heter……, skriv inget som kan ledas till dig om du inte vill kunna bli spårad. För övrigt är inte jag i vart fall övertygad med argumentationen i den här tråden och tidigare om anonymiteten på Flashback. Detta inte nödvändigtvis beroende på personerna bakom Flashbacks höga målsättningar om denna, utan för saker utanför deras kontroll.

Skulle nog rätt sökert gissa att den dag någon öppet skryter om eller planerar ett större brott, kommer de av en tillfällighet bli stoppade i en rutinkontroll, eller av andra skäl (motiveringar) råka bli få påhälsningar av myndighetspersoner. De som skriver om sina grejer i knarkforumen får väl ses som ren darwinism.

Ja, läs Diesels inlägg i Varning till alla på drogforumen.

Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Tänkte bara ge er alla en snabb varning ang. detta forum. Jag har haft husrannsakan, varit på förhör osv tack vare att jag är moderator här. Polisen har haft en pärm med många av mina inlägg utskrivna härifrån och väldigt bra koll på när jag varit inloggad osv.

Vill bara att ni ska vara medvetna om att de har förbannat bra koll på detta forum, så tänk innan ni skriver.

[................]
[................]

Så bara så ni vet, ni är inte anonyma här, polisen håller koll, så tänk för fan innan ni skriver, annars kommer ni ångra er.

Citat:
Ursprungligen postat av Trancelation
Har det hänt att flashback har hackats?

Det är inte så ovanligt att forum hackas ...

Jag har källor som hävdar att FBs databas är hackad, detta är dock inget som finns tillgängligt för allmänheten.
Citera
2008-07-26, 17:41
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Oavsett om man tror på denna konspirationsteori eller inte är kontentan av den ändå densamma, dvs att forumet på olika sätt är övervakat av myndigheter som SÄPO, FRA, polisen, medierna mfl eftersom forumet är öppet så därför måste man tänka på vad man skriver och inte avslöja för mycket om sig själv och hålla fast vid sin och andras anonymitet. Tyvärr måste jag påminna er än en gång om devisen som man tillämpar i alla andra länder: Lita aldrig på politiker och myndigheter!!

Hade ju varit rätt märkligt om myndigheterna hade försuttit en så bra chans som ett internetforum innebär, att övervaka där en del skryter om sina knarkvanor, olika brott osv. Jag hade gjort det, om jag varit polis.

Citat:
Ursprungligen postat av Clavia Nord
Det är allmänt att känt att Outlaw läcker som ett såll. Vet en som hittat information om sig själv som bara kan komma från någon moderator, har för mig att Fet-Evert skrev de samma för ett tag sen. Det finns även exmods som blivit avstängda pga detta.

I ett forum, där mer eller mindre anonyma moderatorer rekryteras för deras insatser som postare och hur mycket de är på forumet, är det knappast konstigt om det kommer in ett och annat ägg eller personer med anknytning till olika myndigheter.

Citat:
Ja, läs Diesels inlägg i Varning till alla på drogforumen.

Kan inte bedöma sanningshalten i påståendet, men om jag hade knarkat eller varit kriminell, hade i vart fall inte jag skrävlat om det på ett öppet internetforum. Hade sannolikt inte varit här alls.

Citat:
Jag har källor som hävdar att FBs databas är hackad, detta är dock inget som finns tillgängligt för allmänheten.
Tror inte jag på, tror nog att det görs försök. Däremot är jag övertygad om att myndigheter har tillgång till IP och ev. pmboxar för de som de vill ha tillgång till. Varför skulle polisen försitta en så utomordentligt fin chans, där massa bland annat knarkare och brottslingar är samlade på ett å samma ställe och dessutom skryter om det?

De poliser jag har träffat är inte dumma, även om den genomsnittlige gangstawannabeen här påstår det.

Häpp
Senast redigerad av Läs-/frågekonto 2008-07-26 kl. 17:53.
Citera
2008-07-26, 22:09
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det tolkar jag som att man INTE får använda flera konton i samma tråd.

Keyword: "omväxlande" ??
Citera
2008-07-27, 18:36
Medlem
och nu, har alla helt totalt gått ifrån den ursprungliga tråden
Citera
2008-07-27, 20:35
Medlem
Claritys avatar
Som dem gamla indianerna en gång i tiden sade, du är inte mer anonym på internet än vad du gör det till.
Citera
2009-08-27, 11:32
Medlem
Gummiankan^^s avatar
På tiden att göra FB anonymt? [Sammanfogade]

Med tanke på det som har hänt med katterna osv. så borde FBs ledning få in forumet på den anonyma sidan igen. Se till att personer kan skriva precis det de vill utan att riskera att bli outade. Jag har ett förslag:
När man postar en ny tråd eller ett nytt inlägg i en viss tråd så ska man kunna välja: "Jag vill vara anonym". Detta gör att ens nick byts ut mot ex. "Anonym001" under samtliga ens poster i nämnd tråd. Detta gör att även om personen har outat sig innan, eller riskerar att göra det senare så kommer aldrig det han har skrivit anonymt att komma i "orätta händer".

För att detta ska fungera:
  • Allt som kan spåra en försvinner, även saker som om man är online eller inte tex.
  • Man skriver alla eller inga inlägg i en viss tråd anonymt. Om man börjat skriva med sitt riktiga nick så använder man det hela tråden. Likadant omvänt såklart.
  • Ens anonyma nick ska vara olika i varje tråd, och countern ska bara räkna upp viken i ordningen man är som är anonym i tråden.
  • Man ska ha samma anonyma nick genom hela tråden för att undvika förvirring. Men så ska varje tråd man skriver i göra ett nytt anonymt nick åt en.
  • Om man missköter funktionen på något sätt så ska rätten att skriva anonymt dras in omedelbart. Man får ansöka om att få tillbaka det först efter tex. ett år
  • Bara mods eller admins får se vilket nick som egentligen står bakom anonym och att det loggas vilka som har begärt användarnamnet. För att förhindra att någon tar fram alla nick på ett bräde.

Om det nu är någon som sitter och kliar sig i huvudet så gör jag ett exempel:

Jag startar en ny tråd, ämnet är "Jag gillar att misshandla människor". Såklart så vill jag inte att det ska komma ut så jag kryssar i en ruta när jag skapar tråden i vilken det står
"Gör mig anonym i detta ämne".
Nästa person som svarar känner likadant och vill också bikta sig, han väljer när han skriver att kryssa i rutan "Svara anonymt".
Tredje personen har inget att skämmas för och kryssar inte i rutan, då ser allt ut som vanligt.

Följande kommer de som läser tråden se:
Jag lånade dig lite Heinze. Betänk att jag har hittat på all text.
http://i27.tinypic.com/j7exko.jpg

Detta var sm sagt en tanke, bra eller anus?
Citera
2009-08-27, 11:35
Medlem
svampdamps avatar
Tycker jag verkligen inte, idioter skall kännas igen så man vet vem man har att göra med i diskussioner/argumentationer
Citera
2009-08-27, 11:41
Medlem
Ettan^s avatar
Det skulle ju vara en bekväm lösning, det folk gör nu istället är att skapa smurfkonton vilket kanske belastar servrarna i onödan.

Men det skulle nog bli en hel del problem också, modsen skulle få en hel del extra arbete, så det faller nog på den punkten om inget annat.
Citera
2009-08-27, 11:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummiankan^^

Detta var sm sagt en tanke, bra eller anus?

Kort och gott anus
Citera
2009-08-27, 11:47
Medlem
Rostmannens avatar
Som upplagt för trolltrådar.
Citera
2009-08-27, 11:50
Medlem
pooboxxxs avatar
Nja, det lär inte hända. Leder nog bara till fler troll och tomma provokationer. Man kanske skulle kunna starta ett komplement till FB i form av något chan-liknande projekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in