2009-10-17, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av lupoz
Uhm, va?
Behöver du avatar och användarnamn för att se om personen har en viss politisk åsikt?
Om du inte är helt pantad lär du märka var personen står i frågan som diskuteras och eftersom användaren kommer posta med samma username i tråden så kan du enkelt följa personens inlägg.
Återigen ett helmysko argument.
Behöver du avatar och användarnamn för att se om personen har en viss politisk åsikt?
Om du inte är helt pantad lär du märka var personen står i frågan som diskuteras och eftersom användaren kommer posta med samma username i tråden så kan du enkelt följa personens inlägg.
Återigen ett helmysko argument.
Jag tycker det här är lite småkul. Somliga är tydligen för tankspridda för att sköta sina smurfar ordentligt men förväntar sig att andra (och kanske de själva?) ska orka sitta och hålla reda på anonym535, anonym 836 osv i en tråd. Det förstår du väl själv att det inte fungerar i längden utan bara saboterar för diskussionen? Sen finns det givetvis fördelar också såsom att man slipper att vissa har förutfattade meningar om användare, men jag tycker nackdelarna är för stora.
Citat:
Ursprungligen postat av lupoz
Ingen behöver slita alls.
Det är enkla ändringar i forumets kod och några extra tabeller i databasen.
Varje post i databasen har användarens ID sparat.
Skulle posten bli rapporterad kommer Mod att se följande
"Inlägg har blivit rapporterat pga. blablablabla av [användare].
Användaren som postade har följande regelbrott i bagaget:
Brott mot blabla [Datum] [Åtgärd. tex. Varning/Avstängning]
Brott mot blahablaha [Datum] [Åtgärd]"
Man kan också lägga till:
"Användaren har fått följande inlägg rapporterade när han/hon har postat som anonym:[Lista med länkar och kort summering här i stil med Sökfunktionen]."
Detta för att stoppa dem som vill trolla som anonym.
Databasen kan kika användarens tidigare regelbrott då IDt är sparat.
Mod ser aldrig IDt och kan inte identifiera användaren genom IDt.
Någon skrev att detta kommer öka trollandet vilket det inte kommer att göra då Mods fortfarande ser alla tidigare regelbrott och kan straffa användaren.
Det är enkla ändringar i forumets kod och några extra tabeller i databasen.
Varje post i databasen har användarens ID sparat.
Skulle posten bli rapporterad kommer Mod att se följande
"Inlägg har blivit rapporterat pga. blablablabla av [användare].
Användaren som postade har följande regelbrott i bagaget:
Brott mot blabla [Datum] [Åtgärd. tex. Varning/Avstängning]
Brott mot blahablaha [Datum] [Åtgärd]"
Man kan också lägga till:
"Användaren har fått följande inlägg rapporterade när han/hon har postat som anonym:[Lista med länkar och kort summering här i stil med Sökfunktionen]."
Detta för att stoppa dem som vill trolla som anonym.
Databasen kan kika användarens tidigare regelbrott då IDt är sparat.
Mod ser aldrig IDt och kan inte identifiera användaren genom IDt.
Någon skrev att detta kommer öka trollandet vilket det inte kommer att göra då Mods fortfarande ser alla tidigare regelbrott och kan straffa användaren.
Det håller inte i praktiken enligt mig. T ex har jag för vana att hålla lite reda på vissa medlemmar och har de slängt ur sig ett antal OT inlägg i ett flertal trådar där jag modererar kan det generera i tillsägelse, då jag sällan delar ut för enstaka inlägg. Dessutom är det tveksamt om det fungerar på andra sätt i vårt modererande men det är detaljer vi inte behöver ta upp här.