Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-24, 14:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlix
Jo, det är jag väl medveten om.
Men det jag hittar inte den teksniska proceduren dom använder och hur väl skyddad man blir vid tex, Fildelning, Fra och bla bla bla...

Eller du växlar IP bara... Har du provat det? Påvärkas din uppkoplling?
https://www.flashback.name/faq/security/
Citera
2008-07-24, 15:45
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Slänger in en fråga som också handlar om anonymitet och jag tycker det är onödigt att göra en till tråd för det:
Hade för mig att man få ha flera konton om man har ett legitimt skäl till det - stämmer det?

Just nu har jag lite kompisar som vet om mitt konto och som troligtvis då och då läser mina inlägg, skulle jag då kunna fixa ett till konto för att kunna skriva om sådant jag inte vill/vågar erkänna för mina kompisar?
Nu är jag inte i ett sådant läge, men det kan ju komma någon gång och jag har för mig att det har stått i någon annan tråd att man får det.

Tacksam för svar
Citera
2008-07-24, 15:47
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Slänger in en fråga som också handlar om anonymitet och jag tycker det är onödigt att göra en till tråd för det:
Hade för mig att man få ha flera konton om man har ett legitimt skäl till det - stämmer det?

Just nu har jag lite kompisar som vet om mitt konto och som troligtvis då och då läser mina inlägg, skulle jag då kunna fixa ett till konto för att kunna skriva om sådant jag inte vill/vågar erkänna för mina kompisar?
Nu är jag inte i ett sådant läge, men det kan ju komma någon gång och jag har för mig att det har stått i någon annan tråd att man får det.

Tacksam för svar

Du får ha hur många konton du vill. Du behöver inte be om lov eller precisera varför. MEN - och detta är viktigt - du får inte skriva i samma tråd med olika konton.

Bara att skapa ett nytt konto på samma sätt som du skapade detta.
Citera
2008-07-25, 19:00
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Du får ha hur många konton du vill. Du behöver inte be om lov eller precisera varför. MEN - och detta är viktigt - du får inte skriva i samma tråd med olika konton.

Man får inte heller använda två konton och missbruka dessa. Tex starta olika trådar med ungefär samma frågeställning i samma delforum.
Citera
2008-07-26, 00:08
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Jag tycker frågeställningen är intressant och relevant även om jag vare sig knarkar, är gangster eller har något direkt att dölja.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
IP nummer loggas ja men det är bara en begränsad grupp moderatorer som har tillgång till dem och som ChristianX skriver höpgra upp så har de inte lämnats ut någon gång. Jag vet att Admin också har uttalat sig i frågan och återkommer med länk om jag hittar tråden.

Vad är det som säger att inte någon av dessa skulle kunna vara hackade eller uppgiftslämnande för någon myndighet?

Vad är det som säger att även om nu personerna bakom Flashback lovar anonymitet, att inte berörda myndigheter har program vilka exempelvis loggar och jämför trafikmängder hos ISP´n, som loggar och jämför ip´n med denna, med inloggningar och inlägg gjorda från olika användare?

Bara för att personerna bakom Flashback inte lämnar ut information, innebör det inte att inte andra skulle kunna göra det.

Varför skulle V-bulletin (för det är väl forumprogramvaran????) vara så säker och sakna myndighetsbakdörrar som andra program kan tänkas ha? Peddos blir ju spårade på slutna forum (vilket ju i sig självt bara är positivt).

Jag håller delvis med Stefan heter……, skriv inget som kan ledas till dig om du inte vill kunna bli spårad. För övrigt är inte jag i vart fall övertygad med argumentationen i den här tråden och tidigare om anonymiteten på Flashback. Detta inte nödvändigtvis beroende på personerna bakom Flashbacks höga målsättningar om denna, utan för saker utanför deras kontroll.

Skulle nog rätt sökert gissa att den dag någon öppet skryter om eller planerar ett större brott, kommer de av en tillfällighet bli stoppade i en rutinkontroll, eller av andra skäl (motiveringar) råka bli få påhälsningar av myndighetspersoner. De som skriver om sina grejer i knarkforumen får väl ses som ren darwinism.

Vilken är förresten Flashbacks ISP?

Häpp
Citera
2008-07-26, 00:16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Vad är det som säger att inte någon av dessa skulle kunna vara hackade eller uppgiftslämnande för någon myndighet?

Det finns det ju så klart ingen garanti för. Vill man vara helt anonym så får man ju skydda sig själv.
Citera
2008-07-26, 00:17
Medlem
Kingen_kings avatar
Men det är väl ändå SÄPO som driver flashback?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=249756
Citera
2008-07-26, 00:45
Medlem
Läs-/frågekontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det finns det ju så klart ingen garanti för. Vill man vara helt anonym så får man ju skydda sig själv.

Ärligt svar, hatten av. men görs något för att så inte skall vara eller bli fallet?
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Men det är väl ändå SÄPO som driver flashback?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=249756
Ähh, skitsnack, är det någon (som är frisk) som verkligen tror på det där?
Citera
2008-07-26, 13:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läs-/frågekonto
Ärligt svar, hatten av. men görs något för att så inte skall vara eller bli fallet?

Ähh, skitsnack, är det någon (som är frisk) som verkligen tror på det där?

Oavsett om man tror på denna konspirationsteori eller inte är kontentan av den ändå densamma, dvs att forumet på olika sätt är övervakat av myndigheter som SÄPO, FRA, polisen, medierna mfl eftersom forumet är öppet så därför måste man tänka på vad man skriver och inte avslöja för mycket om sig själv och hålla fast vid sin och andras anonymitet. Tyvärr måste jag påminna er än en gång om devisen som man tillämpar i alla andra länder: Lita aldrig på politiker och myndigheter!!
Citera
2008-07-26, 13:31
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag anser att forumet FB har gjort vad som rimligen kan göras för att garantera användarnas säkerhet.

Användarna har ett eget ansvar för sin egen säkerhet.
Välj svårforcerade lösenord.
Använd inte samma nick på olika forum.
etc. etc.

Man väljer själv sin säkerhetsnivå.
FRA ser dig!
Citera
2008-07-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock

MEN - och detta är viktigt - du får visst skriva i samma trådar.

Toskala
Citera
2008-07-26, 14:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
MEN - och detta är viktigt - du får visst skriva i samma trådar.

Toskala
Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna
Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.
Det tolkar jag som att man INTE får använda flera konton i samma tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in