Jag tycker frågeställningen är intressant och relevant även om jag vare sig knarkar, är gangster eller har något direkt att dölja.
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
IP nummer loggas ja men det är bara en begränsad grupp moderatorer som har tillgång till dem och som ChristianX skriver höpgra upp så har de inte lämnats ut någon gång. Jag vet att Admin också har uttalat sig i frågan och återkommer med länk om jag hittar tråden.
Vad är det som säger att inte någon av dessa skulle kunna vara hackade eller uppgiftslämnande för någon myndighet?
Vad är det som säger att även om nu personerna bakom Flashback lovar anonymitet, att inte berörda myndigheter har program vilka exempelvis loggar och jämför trafikmängder hos ISP´n, som loggar och jämför ip´n med denna, med inloggningar och inlägg gjorda från olika användare?
Bara för att personerna bakom Flashback inte lämnar ut information, innebör det inte att inte andra skulle kunna göra det.
Varför skulle V-bulletin (för det är väl forumprogramvaran????) vara så säker och sakna myndighetsbakdörrar som andra program kan tänkas ha? Peddos blir ju spårade på slutna forum (vilket ju i sig självt bara är positivt).
Jag håller delvis med Stefan heter……, skriv inget som kan ledas till dig om du inte vill kunna bli spårad. För övrigt är inte jag i vart fall övertygad med argumentationen i den här tråden och tidigare om anonymiteten på Flashback. Detta inte nödvändigtvis beroende på personerna bakom Flashbacks höga målsättningar om denna, utan för saker utanför deras kontroll.
Skulle nog rätt sökert gissa att den dag någon öppet skryter om eller planerar ett större brott, kommer de av en tillfällighet bli stoppade i en rutinkontroll, eller av andra skäl (motiveringar) råka bli få påhälsningar av myndighetspersoner. De som skriver om sina grejer i knarkforumen får väl ses som ren darwinism.
Vilken är förresten Flashbacks ISP?
Häpp