Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur ska man veta vem som är moderator?
Varför är det viktigt att veta vem som är moderator?
Och det står inte någonstans att man är _tvungen_ att posta som anonym.
Om moderatorn vill visa att han/hon är mod ja då postar personen inte som anonym.
En moderator ska ju självfallet kunna posta både anonymt och med sitt vanliga username i en och samma tråd.
Enda gången en moderator behöver visa att han/hon är Mod är om personen ger ut tillsägelser i tråden.
Ditt argument är korkat.
Citat:
Hur ska man veta vem som är av en viss åsikt?
Exempelvis i en politisk diskussion kan det vara positivt att veta var personen står politiskt.
Uhm, va?
Behöver du avatar och användarnamn för att se om personen har en viss politisk åsikt?
Om du inte är helt pantad lär du märka var personen står i frågan som diskuteras och eftersom användaren kommer posta med samma username i tråden så kan du enkelt följa personens inlägg.
Återigen ett helmysko argument.
Citat:
Jag ges dessutom ingen möjlighet med ert förslag att mentalt värdera användare vilket jag önskar kunna göra. Han är en idiot, han är dock en mycket bra skribent etc.
Återigen, värderar du personen "mentalt" utifrån personens användarnamn och avatar? Om svaret är ja så är du korkad och detta argument kan strykas. Om inte så har jag ingen aning om vad du menar. Personen skriver fortfarande precis likadant, enda skillnaden är att du inte kan klicka på någons profil och se vad han har skrivit för inlägg.
Citat:
Jag har vissa favoriter här på Flashback vars inlägg jag gillar att läsa. Ska jag berövas på den möjligheten? Ert förslag vore ungefär som en partiledardebatt där alla har burka och röstförvrängare.
Ja, det är just det som är meningen. Ingen ska kunna följa någon och se hans inlägg
om inte han/hon vill det. Det är just det som är hela grejen med att posta anonymt.
Du ska inte kunna klicka på någons profil och se vad personen skrivit om personen valt att posta anonymt.
Återigen, att posta anonymt är inte obligatoriskt utan du måste klicka i en ruta för att posta anonymt.
Du kan fortfarande följa dina favoritskribenter och läsa alla deras inlägg som de har valt att länka till sin användare.
Citat:
Tycker det känns korkat att administrationen ska slita som fan för något som skulle förstöra forumet bara för att ni är tankspridda?
Hört talas om användarvänlighet?
Du har inte kommit med några argument på hur detta skulle förstöra något alls. Enda du kommit med är att du inte kan se användarnamn och avatar och det är ett så korkat argument så det kan inte räknas som ett argument.
Ingen behöver slita alls.
Det är enkla ändringar i forumets kod och några extra tabeller i databasen.
Varje post i databasen har användarens ID sparat.
Skulle posten bli rapporterad kommer Mod att se följande
"
Inlägg har blivit rapporterat pga. blablablabla av [användare].
Användaren som postade har följande regelbrott i bagaget:
Brott mot blabla [Datum] [Åtgärd. tex. Varning/Avstängning]
Brott mot blahablaha [Datum] [Åtgärd]"
Man kan också lägga till:
"
Användaren har fått följande inlägg rapporterade när han/hon har postat som anonym:[Lista med länkar och kort summering här i stil med Sökfunktionen]."
Detta för att stoppa dem som vill trolla som anonym.
Databasen kan kika användarens tidigare regelbrott då IDt är sparat.
Mod ser aldrig IDt och kan inte identifiera användaren genom IDt.
Någon skrev att detta kommer öka trollandet vilket det inte kommer att göra då Mods fortfarande ser alla tidigare regelbrott och kan straffa användaren.