Citat:
Ursprungligen postat av
Erleb
Jag menar följande:
[...]
Jag får ärligt talat inte rätsida på vad du egentligen vill ha sagt. Men detta har jag nämnt tidigare skulle jag tro så.. Vi kan nog lämna det därhän (kanske... eller, nja, jo, njäe, men, alltså, hur, varför och främför allt.. vad då?

).
Så, jag väljer att inte kommentera mer än så här, för tillfället i alla fall:
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
[...]
Pusselbiten behövs inte om man har locket till pusslet....
Eller: ALLT blir pusselbitar om man har det rätta locket?
[...]
Utan pusselbitar inget pussel. Utan pussel ingen bild (förutom på locket, om vi nu ska använda den allegorin alltså, fast det är ju i själva verket det som förnekarna
alltid kritiserar oss; att vi inte skulle ha
något annat än "locket".. *suck*).
En blå pusselbit
är en blå pusselbit (och ingenting annat) men om du försöker inbilla mig eller någon annan att
en enda blå pusselbit, utan några som helst andra pusselbitar (eller en bild på locket för den delen) över huvud taget skulle kunna visa att HELA pusslet föreställer en klar och solig sommardag vid Neuschwanstein så.. Lycka till! Du (och andra) är då ute i helt ogjort ärende. En enda blå pusselbit (!)
är ingen smoking gun som ger en klar och
entydig bild av att den ingår i ett större pussel som föreställer Neuschwanstein, och kan inte heller vara det (eller hur?).
Nu tror jag i och för sig att du genast kommer att infoga och dissikera det här svaret också i en ny klipp-och-klistra-orgie, men jag tar risken i vilket fall som helst:
Nej, en blå pusselbit kan inte vara röd eller grön eller orange. Den är blå och visar något som är blått... men VAD??
Och nej. Allt kan inte bli en pusselbit bara för att man råkar ha locket. En lovikavante är en lovikavante. En stump garn
kan dock mycket väl vara en del av en lovikavante. Men för att man ska kunna få fram att garnstumpen (dålig jämförelse - jag vet) har varit en bit av en lovikavante måste man ha andra bevis, fakta eller uppgifter som pekar åt det hållet.
Om vi nu ska återgå till Förintelsen så ÄR det så att de olika bevisen (dokument, vittnesmål, rapporter, forensiska undersökningar etc) pekar ganska entydigt på att Förintelsen har ägt rum. Alla försök till alternativa förklaringar faller platt till marken, och det är detta som gör att Förintelsen ÄR ett historiskt faktum vare sig du/ni vill det eller ej. Den dagen då du/ni/förnekarna/"revisionisterna" kommer med en alternativ förklaring som
håller ihop logiskt och kan sägas stödas av tillgängliga och hållbara bevis så blir det en annan sak, men den dagen väntar vi andra (inte) på. Och nej. Det räcker inte med att förövarna (nazisterna) själva skrev "evakuering österut" eller "leichenkeller" i olika dokument. Dels på grund av att mördare ytterst sällan själva skriver i klartext vad de ämnar göra eller redan håller på att genomföra, och dels därför att i princip allt annat pekar på att de ägnade sig åt förskönande omskrivningar.
Så det så!
PS/edit:
Jag tänker inte skriva mer om pussel, lock, berlinerblått eller Neuschwanstein i den här tråden. Ej heller om bevisläget (så det är inte lönt i just den här tråden att skriva typ "Ge mig ett enda bevis"). Vi har nämligen gått alltför långt ifrån topic som det nu är!