2014-12-09, 14:47
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Okej, NE duger inte som faktaunderlag.

Kan du ge mig ett exempel på "vedertagen forskning engligt historievetenskapliga kriterier"?

Det är viktigt att jag hänvisar korrekt. (utesluter vi Popper?, tvungen att fråga då en annan användare menade att det var enligt den metoden som förnekarna använder sig utav).

Edit: Eller ännu enklare; att du helt enkelt berättar vart du själv inhämtar information? Låt oss säga att jag vill finna fakta kring händelserna i Ådalen 1931? Vart skulle du rekomendera mig att starta inhämtningen av faktainformation? Vart börjar jag? Vill börja i samma ände som du. Hjälp mig att säkerhetställa att händelseutvecklingen i Ådalen 1931 är en faktiskt händelse, och inte en konspiration.
Ja, Rudolfrapporten.

Har Popper forskat på "Förintelsen"?

Vad har Ådalen -31 med saken att göra?

1. Bevisa att det fanns en plan för fysisk utrotning av Europas judiska befolkning.
2. Bevisa att homicidala gaskammare existerade.
3. Bevisa att 6 miljoner judar togs av daga av tyskarna.

Det kan väl inte vara så svårt om det är sant?
Citera
2014-12-09, 14:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
1. För att det är kul.
2. Hmmm... Du har inte riktigt fattat namnet... Uttala det på engelska och använd avataren som ledtråd.

Jag har under bara det senaste året postat möjligen hundra dokument/länkar till enskilda dokument, samt länkar till många hundratals dokument. Om du inte accepterar de bevis som presenterats eller de dokument som presenterats i en massa olika rättegångar kan jag tyvärr inte gå in i den hjärna och arrangera signalerna rätt.

Men eftersom du ber så snällt kan jag ge dig ytterligare en möjlighet att få klarhet i det hela... Läs i länken nedan, där du har drygt 570 om hur det gick till i Auschwitz, med bevisning, bilder, förklaringar och länkar till källor. Om du vill vara en duktig pojke och läsa igenom hela boken noggrant, tänka och begrunda, ska jag ge dig ytterligare bevismaterial än allt annat jag tidigare postat.
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/
Åh, Mästaren försöker mästra?

Nej, du kan omöjligen ha "postat möjligen hundra dokument/länkar till enskilda dokument, samt länkar till många hundratals dokument" då några sådan icke existerar.

Sanningen är att du inte förmår förklara vad det är som ligger till grund för din TRO. Du klarar inte ens av att bevisa för din motdebattör eller för läsaren varför du tror på något du inte kan leda i bevis. Du sitter och svamlar, helt enkelt.

Vad gäller Pressac så har han blivit vederlagd för många många år sedan. Jag gör det lika enkelt som du och postar en länk till mer information:

https://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=356
Citera
2014-12-09, 15:03
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ja, Rudolfrapporten.

Har Popper forskat på "Förintelsen"?
Vad har Ådalen -31 med saken att göra?

1. Bevisa att det fanns en plan för fysisk utrotning av Europas judiska befolkning.
2. Bevisa att homicidala gaskammare existerade.
3. Bevisa att 6 miljoner judar togs av daga av tyskarna.

Det kan väl inte vara så svårt om det är sant?

Popper har vad jag vet inte forskat kring förintelsen. Men Popper har använts som metod. "Revisionistiska metoden"

Nä, det är absolut inte svårt att bevisa.

Men vi måste väl vara överens om en tillförlitlig källa först? Det är väl lika viktigt för dig som för mig? När du nu anser att du läst tiofalt mer än jag, vad och vart läser du då?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-09 kl. 15:42.
Citera
2014-12-09, 15:23
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Åh, Mästaren försöker mästra?

Du förstår fortfarande inte namnet? Engelskan inte så bra?

Citat:
Nej, du kan omöjligen ha "postat möjligen hundra dokument/länkar till enskilda dokument, samt länkar till många hundratals dokument" då några sådan icke existerar.

Det finns hundratals oberoende vittnesmål från judar, civilbefolkning, avhoppande tyskar, krigsfångar m.fl., signerade dokument, korrespondens, anteckningar, brevväxlingar m.m. Även teknisk bevisning och obduktionsprotokoll. ALLT som förnekarna sitter och ljuger om att det inte finns. Och det VET du.

Citat:
Sanningen är att du inte förmår förklara vad det är som ligger till grund för din TRO. Du klarar inte ens av att bevisa för din motdebattör eller för läsaren varför du tror på något du inte kan leda i bevis.

99.999% "Tror" på förintelsen. De resterande är nazister och anti-semiter. Men jag "tror" att de flesta som du i själva verket är tillräckligt intelligenta för att VETA att det är sant. Alltså har jag ingen anledning att övertyga dig eftersom du i själva verket VET och bara sitter och svamlar.
Citera
2014-12-09, 17:31
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du är en stadsbo ?? Vad är konstigt med det ?? Det är en story som man har hört av många andra göra.
Ni är ju besynnerliga. Varför inte chansa kasta ner barn i brunnen, med en chans att överleva. Jämför det med att de dör annars. Valet är ju lätt.

Ja, en brunn på landet skiljer sig mot en i staden. Good job, you so smart. Minns som sagt inte detaljerna. Det rörde sig snarare om vem som blev skyldig om ungen drunknade och hur lätt han tog på det hela. Risken att drunkna och bli kvarlämnad att dö är betydligt större på landet, då folk i regel inte brukar "hänga vid brunnslocken"... Dessutom hur visste judarna att nazisterna "massmördade" dem i en "industriell" skala? Hur uppstod ryktet/propagandan - om lägren hade en så dödlig utgång som hävdas?

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Du förstår fortfarande inte namnet? Engelskan inte så bra?

Det finns hundratals oberoende vittnesmål från judar, civilbefolkning, avhoppande tyskar, krigsfångar m.fl., signerade dokument, korrespondens, anteckningar, brevväxlingar m.m. Även teknisk bevisning och obduktionsprotokoll. ALLT som förnekarna sitter och ljuger om att det inte finns. Och det VET du.

99.999% "Tror" på förintelsen. De resterande är nazister och anti-semiter. Men jag "tror" att de flesta som du i själva verket är tillräckligt intelligenta för att VETA att det är sant. Alltså har jag ingen anledning att övertyga dig eftersom du i själva verket VET och bara sitter och svamlar.

Jag brukar hålla mig från att bryta in i andras diskussioner. Men du är så enfaldigt korkad att det vore en skam att inte häckla dig. Blizzardking driver med dig om ditt användarnamn. Fattar du inte det du lärde?

Varför låter du då inte evidensen tala för sig självt? Du är så enfaldigt jävla korkad att det blir dumt att diskutera med dig ö.h.t. Du sitter och återpostar gammal bemött "evidens" för din "sak". Istället för att följa upp diskussionerna, provar du igen för att se om det blir bättre nästa gång. Sen använder du dig regelbundet av alla argumentationsmisstag som kan begås. Men det värsta av allt är att du till synes inte ens är medveten om att du gör bort dig inför alla användare med en tresiffrig intelligenskvot. T.o.m dina åsiktsfränder tycker du är pinsam om man läser mellan raderna.

Det här är ett riktigt typexempel på hur du ständigt gör bort dig. Fattar du inte att det går att ifrågasätta hur en undersökning görs? Vilka har blivit frågade? Hur stort antal? Under vilka förhållanden? und so weiter... Men istället nöjer du dig med att alla som inte är eniga i din cp-skadade analys är nazister, fascister, rasister och "antisemiter".
Citera
2014-12-09, 19:18
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Blizzardking driver med dig om ditt användarnamn. Fattar du inte det du lärde?

Men han är så jävla dålig på att driva med folk så han behöver hjälp på traven.

MasterBait låter som (= bilden...) = Masturbate = onani. Ska man driva med namnet kan man säga Onanisten, Mästermasturbatören osv. osv. Vad som helst är bättre än det där han kom med.

Citat:
Varför låter du då inte evidensen tala för sig självt? Du är så enfaldigt jävla korkad att det blir dumt att diskutera med dig ö.h.t. Du sitter och återpostar gammal bemött "evidens" för din "sak". Istället för att följa upp diskussionerna provar du igen för att se om det blir bättre nästa gång.

Hmm... Det där låter som "revisionisterna" gör. Men till skillnad från dom har jag extremt mycket mer "evidens" att återposta.

... Men att diskussionen går i cirklar är dock inte enbart min förtjänst ...

Citat:
Fattar du inte att det går att ifrågasätta hur en undersökning görs? Vilka har blivit frågade? Hur stort antal? Under vilka förhållanden? und so weiter...

Jo, det går absolut att "ifrågasätta", no doubt about that. Förnekarnas metod att ifrågasätta handlar dock om att förvränga fakta, ljuga och manipulera. Det finns inga seriösa revisionistiska intentioner hos Leuchter, Faurisson, Irving, IHR, Codoh som i princip är de källor som förnekarna återkommer till.

Citat:
Men istället nöjer du dig med att alla som inte är eniga i din cp-skadade analys är nazister, fascister, rasister och "antisemiter".

Tja, det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln. Så är det ju alltid...

Tack för förolämpningarna. Man känner verkligen frustrationen hos er...

Citera
2014-12-09, 19:29
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Sluta prata skit! Jag har sannolikt läst tiofalt mer än du men det har inte med sakfrågan att göra.

VÄNLIGEN presentera några hållbara bevis för det påstådda massmordet på 6 miljoner judar!

Dödstalet i Auschwitz har reviderats ner vilket i sin tur borde påverkat slutsumman. Men lycka till att hitta en riktig siffra då man inte får utreda massmord. Numera är siffran 6 miljoner så helig att det anses vara hädelse att ifrågasätta den.

http://sv.metapedia.org/w/Auschwitz har lite intressant information om dödstal och revidering.
Citera
2014-12-09, 20:14
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Dödstalet i Auschwitz har reviderats ner vilket i sin tur borde påverkat slutsumman.

Ytterligare en vanlig "revisionistlögn". Dödstalet har aldrig reviderats ner. Det finns och har alltid funnits olika uppfattningar om hur många som dog, men den har inte reviderats ner.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Men lycka till att hitta en riktig siffra då man inte får utreda massmord. Numera är siffran 6 miljoner så helig att det anses vara hädelse att ifrågasätta den.

Ännu mera rappakalja. Jo, man får utreda massmord, det gör man ju hela tiden.
Siffran 6 miljoner är inte helig. Ingen vet det exakta antalet judar som dog i förintelsen. Vid krigsslutet låg den estimerade siffran på runt 5,7 miljoner. Sedan har forskare pendlat mellan allt från 5,4 till uppåt 7 miljoner. Men revisionisterna verkar vara helt fixerade vid siffran 6 miljoner...
Citera
2014-12-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
men fråga inte efter ett enda enskilt bevis som håller -----

Vad menar du med det?
Det finns massor med bevis som håller. Tusentals.
Men det finns inte ett enda som enskilt bevisar den totala bilden.

Det är tex därför du sitter och leker pajas här.

/VV

Jag menar följande:

Citat:
Lyft inte ut enskilda detaljer utan försök lyfta blicken och se helheten.

/VV
(FB) Bevis FÖR förintelsen? (min fetning)

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tror du verkligen på allt du läser?

Filmerna som visade ritningarna visade betydligt mer än så.
Precis som vanligt rycker den självutnämnde revisionisten ut en liten detalj som han hänger upp hela sitt anförande på.
-: Det står ju krematorium och inget annat!

Skärp till dig och försök begripa innebörden av hela bilden.
[...]
(FB) Två frågor! (om ritning på gaskammare samt överlevande) (min fetning)

Helhetsbilden/den totala bilden bevisar att det man inte ska tro på när man läser det "enskilt", håller som bevis när man skärpt sig, lyft blicken och...typ tittat på locket till pusslet:

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Du får gärna (försöka) lyfta ut enskildheter och detaljer för min del. Jag tror dock inte att särskilt många får ut särskilt mycket av det förfarandet. Om vi däremot fortsätter en smula med min tidigare pusselallegori så kan vi väl ta och lyfta ut t ex en helt blå pusselbit... Vad visar den? En himmel? En sjö? Ett hav? En blå husvägg? Berlinerblått (Preussisk blå)? En helblå klänning? En bit av Sveriges flagga?

Alltså, och detta torde vara självklart även för dig, Erleb:
Tittar du bara på den enskilda pusselbiten så kan den självklart visa i princip precis vad som helst som har en blå nyans. Försöker du däremot lyfta blicken något och ser eller skönjer helheten så märker du, i kombination med de övriga pusselbitarna, vad pusselbiten kan föreställa. När du har lagt pusslet så vet du vad den blå pusselbiten verkligen föreställer. Locket är till stor hjälp då du ska lägga pusslet.

Igen:
Citat:
Tittar du bara på den enskilda pusselbiten så kan den självklart visa i princip precis vad som helst som har en blå nyans.

Utan locket kan få för sig att den föreställer:

Citat:
En himmel? En sjö? Ett hav? En blå husvägg? Berlinerblått (Preussisk blå)? En helblå klänning? En bit av Sveriges flagga?

Eller en gaskammare för att avlusa kläder?

Men har man helhetsbilden via locket kan man utesluta såna tolkningar.

Det är alltså det VV menar med att man inte ska hänga upp sig på/lyfta ut en enskild detalj som t ex att det står "krematorium och inget annat" på ritningen. HELHETBILDEN gör att man vet vad det EGENTLIGEN står - en gaskammare för att mörda människor.

Men man kan tydligen med hjälp av det rätta "locket"/den rätta helhetsbilden även utesluta att frånvaron av blå pusselbitar skulle utesluta gasning av människor:

Citat:
Revissarna vill ha bevis! Men tyvärr; någon direkt "smoking gun" finns kanske inte. Det som finns är dock tonvis med dokumentation och vittnesuppgifter som (SAMMANTAGET) pekar i en enda rimlig riktning! En enda... Ingen annan... Sen kan man väl alltid tvivla! Givetvis! Hela denna förintelsehistoria är ju på sätt och vis alldeles "obegriplig"...
https://www.flashback.org/showpost.php?p=5674464&postcount=555

Citat:
Otaliga (?) bevis har ju redan presenterats, men som jag skrivit tidigare så finns det nog ingen smoking gun.
(FB) Bevis FÖR förintelsen?

Bevisen både finns och finns inte, men helhetsbilden är lika hel bevisen förutan...

Här är en sammanfattning av d00rkeys utlåtanden i ämnet:
(FB) Varför tror du på förintelsen?

klipp -och klistrametoden som ni märker, och givetvis, hela historien är ju på sätt och vis alldeles "obegripligt" (se d00rkey ovan), så även för klipp -o klistrarn....men hur fan får man annars fram en helhetsbild???

Här är en replik (med samma klipp/klistrametod) till en postare som tror att jag "lyckats" få d00rkey att spilla bönorna (spill the beans, ni vet) i bevisfrågan:

(FB) "Vittnesmål" om "utrotningsläger och gaskammare"

Här förklarar d00rkey för Zigga att ett enda enstaka tungt bevis inte behövs eftersom man har den totala mängden bevis:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Problemet är väl snarare att bevisen inte finns för det du påstår ?
Om man letar efter ett enda enstaka tungt bevis för Förintelsen så missar man att det inte behövs eftersom den totala mängden bevis som finns talar i en riktning snarare än en annan. Och det är just denna överväldigande bevisning, snarare än ett enda smoking gun-bevis, som gör att åtminstone jag tror att det som hände verkligen hände.
(FB) Varför tror du på förintelsen?

...........

Men tillbaka till den blå fläcken:

Citat:

[...]När du har lagt pusslet så vet du vad den blå pusselbiten verkligen föreställer. Locket är till stor hjälp då du ska lägga pusslet.

(FB) Påstådd förintelseöverlevare besökte min skola.

Men locket är till lika stor hjälp (glasklart!!) för pusselbitar som saknar blå färg:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Pedagogiskt ... auktoritativa påstående av en som tror sig veta.

Ferrocyanid är mycket loslig i vatten (rengöring, regnvatten osv), så det mesta försvann. Men det fanns rester kvar. Det fanns dessutom zinkcyanid på galvaniserade ventilationsöppningar.

Alltså! Först rengöring mellan gasningarna (på grund av exkrementer och dylikt), sedan sprängs lokalerna och efter det har de stått öppna för väder och vind i nu 60 år... Glasklart!! Tack quark!

(FB) Bevis FÖR förintelsen?

Dessutom kan frånvaron av blå färg vara det normala vid massgasningar av människor:

Citat:
Revisionister i detta forum har ju envist påstått att då det inte finns synligt prussian blue i gaskamrarna så kan de inte inte ha använts till att massgasa ihjäl människor.

Pressac uttalande kan bara betyda att vid gasning av människor så är det normalt att det inte blir synligt prussian blue, men att det är mer normalt att det blir synligt prussian blue vid avlusning.

Alltså blev därmed revisionisternas påstående, att det inte kan ha gasats ihjäl folk i Auschwitz gaskammare för det inte kan ses nåt prussian blue där, helt värdelöst.

Tack för det Groffe...

Dr Tinnitus
(FB) Revisionisten Pressac

jfr d00rkey ovan:

Citat:
Tittar du bara på den enskilda pusselbiten så kan den självklart visa i princip precis vad som helst som har en blå nyans.

Pusselbiten behövs inte om man har locket till pusslet....

Eller: ALLT blir pusselbitar om man har det rätta locket?

Glas-/Självklart!!!
Senast redigerad av Erleb 2014-12-09 kl. 22:55.
Citera
2014-12-09, 22:47
Medlem
varmluftsballongs avatar
Hur många började skrolla efter halva inlägget upp med en hand?

Men kom igen nu Erleb, detta håller ju inte. Var detta svaret för att jag bad om ett förtydligande? Om du skulle berätta vad du iakttagit för någon i telefon och som du nu här försökt belysa med ditt inlägg, hur hade du sagt då?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-09 kl. 22:49.
Citera
2014-12-09, 23:22
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag menar följande:
[...]
Jag får ärligt talat inte rätsida på vad du egentligen vill ha sagt. Men detta har jag nämnt tidigare skulle jag tro så.. Vi kan nog lämna det därhän (kanske... eller, nja, jo, njäe, men, alltså, hur, varför och främför allt.. vad då? ).

Så, jag väljer att inte kommentera mer än så här, för tillfället i alla fall:
Citat:
[...]
Pusselbiten behövs inte om man har locket till pusslet....

Eller: ALLT blir pusselbitar om man har det rätta locket?
[...]
Utan pusselbitar inget pussel. Utan pussel ingen bild (förutom på locket, om vi nu ska använda den allegorin alltså, fast det är ju i själva verket det som förnekarna alltid kritiserar oss; att vi inte skulle ha något annat än "locket".. *suck*).

En blå pusselbit är en blå pusselbit (och ingenting annat) men om du försöker inbilla mig eller någon annan att en enda blå pusselbit, utan några som helst andra pusselbitar (eller en bild på locket för den delen) över huvud taget skulle kunna visa att HELA pusslet föreställer en klar och solig sommardag vid Neuschwanstein så.. Lycka till! Du (och andra) är då ute i helt ogjort ärende. En enda blå pusselbit (!) är ingen smoking gun som ger en klar och entydig bild av att den ingår i ett större pussel som föreställer Neuschwanstein, och kan inte heller vara det (eller hur?).

Nu tror jag i och för sig att du genast kommer att infoga och dissikera det här svaret också i en ny klipp-och-klistra-orgie, men jag tar risken i vilket fall som helst:
Nej, en blå pusselbit kan inte vara röd eller grön eller orange. Den är blå och visar något som är blått... men VAD??

Och nej. Allt kan inte bli en pusselbit bara för att man råkar ha locket. En lovikavante är en lovikavante. En stump garn kan dock mycket väl vara en del av en lovikavante. Men för att man ska kunna få fram att garnstumpen (dålig jämförelse - jag vet) har varit en bit av en lovikavante måste man ha andra bevis, fakta eller uppgifter som pekar åt det hållet.

Om vi nu ska återgå till Förintelsen så ÄR det så att de olika bevisen (dokument, vittnesmål, rapporter, forensiska undersökningar etc) pekar ganska entydigt på att Förintelsen har ägt rum. Alla försök till alternativa förklaringar faller platt till marken, och det är detta som gör att Förintelsen ÄR ett historiskt faktum vare sig du/ni vill det eller ej. Den dagen då du/ni/förnekarna/"revisionisterna" kommer med en alternativ förklaring som håller ihop logiskt och kan sägas stödas av tillgängliga och hållbara bevis så blir det en annan sak, men den dagen väntar vi andra (inte) på. Och nej. Det räcker inte med att förövarna (nazisterna) själva skrev "evakuering österut" eller "leichenkeller" i olika dokument. Dels på grund av att mördare ytterst sällan själva skriver i klartext vad de ämnar göra eller redan håller på att genomföra, och dels därför att i princip allt annat pekar på att de ägnade sig åt förskönande omskrivningar.

Så det så!

PS/edit:
Jag tänker inte skriva mer om pussel, lock, berlinerblått eller Neuschwanstein i den här tråden. Ej heller om bevisläget (så det är inte lönt i just den här tråden att skriva typ "Ge mig ett enda bevis"). Vi har nämligen gått alltför långt ifrån topic som det nu är!
Senast redigerad av d00rkey 2014-12-09 kl. 23:40.
Citera
2014-12-09, 23:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Hur många började skrolla efter halva inlägget upp med en hand?
[...]
Hand upp!

Men sen ångrade jag mig och gjorde ändå ett tappert försök... Det gick dock inget vidare måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in