Citat:
Ursprungligen postat av
Euripides
Det är en jude. Det är alltså inte lönt att du motsätter dig det han kväker ur sig. Judar har alltid rätt och naturligtvis ska man inte ifrågasätta sanningshalterna i deras olika uttalanden, hur vilda de än låter. Du vill ju inte bli stämplad som antisemit av en jude, då är du rökt. Personligen har jag alltid kännt mig besvärad när någon berättar historier, som de hävdar är sanna, utan att det alls finns något krav på att styrka det påstådda. Det kommer bli väldigt skönt när sista "överlevaren" dör.
Har du inte hört talats om andra och tredje generationens "överlevare" din naiva stackare?
Citat:
Evidence shows that the children of Holocaust survivors, referred to as the Second Generation, can be deeply affected both negatively and positively -- by the horrific events their parents experienced. The intergenerational transmission of trauma is so strong that Holocaust-related influences can even be seen in the Third Generation, children of the children of survivors.
http://judaism.about.com/od/holocaust/a/hol_gens.htm
Du måste väl förstå i ditt hjärta att även skojare kan ha barn och barnbarn. Det sjuka är att det aldrig slutas älta om eländet... Det är dessutom som en sjuk fiskehistoria, fisken blir bara större och större för var gång den berättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Det där håller jag med om.
Dessutom vore det ytterst märkligt om det inte förekom historier som var 'förbättrade'.
Det finns nog alltid sådana och kanske har även du, som jag, brett på några extra lager när vi berättat en historia.
/VV
Alltså, vad fan?

Det finns inga moraliska förpliktelser att överväga här? Det är inte precis som att jävlas med en ångestfylld och bakfull kompis...

Vad bra att du erkänner att det var en historia iaf och som alla historier kan de vinklas, böjas och töjas.
För tio år sen träffade även jag på denna besynnerliga skojare och han dillade då om krossade flaskor inkörda i vaginan på unga judiska kvinnor/flickor. Det var också något om att hissa ner 2-3 år gamla barn i brunnar med hinkar för att undkomma de mordiska nazisterna. Minns inte alla detaljer men det var besynnerligt iaf.
Som alla 'överlevare' blev han allt mer påtagligt psykotisk, ju längre in i showen han befann sig. Någon som är lite yngre/nyligen haft missnöjet att stöta på honom kanske kan bekräfta om det stämmer?