2014-12-09, 12:13
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hur kommer det sig då att varken du eller någon annan har lyckats med bedriften att posta ETT ENDA av dessa "bevis" under alla år ni vistats här om det finns "Tusentals"?

Finns ju massor av bevis och det vet du också om. Problemet är ju att förnekarna inte accepterar några källor alls? ( utom möljligen pro-antisemitiska-hemmasnickrade-sajter).

Eller du kräver ett bevis i form av en handskriven order som finns dokumenterat med fem vittnen, förslagsvis Eichman, Goebbles och tre utomstående oberoende (icke-judiska)personer som verifierar att det är Hitler som skrev ordern om just gasningen, tillhörande fotografi för tillfället vid undertecknandet? Därtill inspelat band där man kan höra att det är just en gasning vederbörande talar om?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-09 kl. 12:15.
Citera
2014-12-09, 12:18
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Finns ju massor av bevis och det vet du också om. Problemet är ju att förnekarna inte accepterar några källor alls?

Eller du kräver ett bevis i form av en handskriven order som finns dokumenterat med fem vittnen, förslagsvis Eichman, Goebbles och tre utomstående oberoende (icke-judiska)personer som verifierar att det är Hitler som skrev ordern om just gasningen, tillhörande fotografi för tillfället vid undertecknandet? Därtill inspelat band där man kan höra att det är just en gasning vederbörande talar om?
Allt jag ber om är att någon leder sina påståenden i bevis. Det har inte hänt under de drygt tio år jag vistats i detta subforum.

Kan du radera detta faktum?
Citera
2014-12-09, 12:24
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Allt jag ber om är att någon leder sina påståenden i bevis. Det har inte hänt under de drygt tio år jag vistats i detta subforum.

Kan du radera detta faktum?

Men BlizzardKing har du med handen på hjärtat tagit del av de länkar som presenterats under dessa tio år? Jag har gått igenom, inte alla, men många. Inte för att jag tvivlar utan för att jag helt enkelt är nästintill nördigt intresserad av historia.

Hur skulle ett sådant "bevis" se ut som får dig att tänka "ja det har du ju rätt i"?
Citera
2014-12-09, 12:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Men BlizzardKing har du med handen på hjärtat tagit del av de länkar som presenterats under dessa tio år? Jag har gått igenom, inte alla, men många. Inte för att jag tvivlar utan för att jag helt enkelt är nästintill nördigt intresserad av historia.

Hur skulle ett sådant "bevis" se ut som får dig att tänka "ja det har du ju rätt i"?
Bevis är alltså:

1. Kriminaltekniska bevis
2. Dokumentära bevis
3. Vittnesmål - vittnesmålen bör förstås styrkas av 1 eller 2, helst båda för att vara av betydelse för bevisning

Kan du nu plocka fram något dylikt som ingen annan kunnat göra under de dryga tio år jag vistats här?
Citera
2014-12-09, 12:46
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Bevis är alltså:

2. Dokumentära bevis
3. Vittnesmål - vittnesmålen bör förstås styrkas av 1 eller 2, helst båda för att vara av betydelse för bevisning

Kan du nu plocka fram något dylikt som ingen annan kunnat göra under de dryga tio år jag vistats här?

Nä du BlizzardKing, även om du inte svarar på min fråga är det tydligt att du under tio år inte tagit del av de källor som presenterats. Varför har du inte det?

Vad är då vitsen för mig att presentera ytterligare bevis som du ändå inte kommer ta del av? Varför ber du om bevis öht?
Citera
2014-12-09, 13:31
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
2. Dokumentära bevis

När man blir presenterad länkar med bevisning kan man:

Enligt förnekarna:
1. Förneka att länken och dess innehåll finns, alt.
2. glömma bort direkt att man sett dom.
3. Hålla för ögonen och sjunga högt la la la för sig själv och hoppas att de ska ha försvunnit
4. Läsa och komma på en himla massa orsaker till att underkänna innehållet.

Enligt vanliga människor med hyfsad intelligens:
1. Acceptera innehållet eller:
2. Läsa vidare genom bokens källor för att få innehålet ytterligare bekräftat. Eller om man är en riktig forskarnörd och känner att man har tid:
3. Kontakta institutioner, forskare och organisationer för att få kopior och översättningar av originalhandlingar som ex.vis teknisk bevisning, korrespondens och brevväxlingar.

Allt finns där som öppna handlingar och finns tillgängliga.

Men först, för att gå vidare måste man:
1. Vara villig att läsa om förintelsen från andra källor än från nynazister och anti-semiter.
2. Gärna jämföra med vad förnekarna skriver. Om inte av intresse så i alla fall få sig ett gott skratt.
3. Vilja veta mer, eller vilja veta någonting öht.
4. Ha den intellektuella kapacitet som behövs för att tillhöra de andra 99,999% av mänskligheten som inte är nynazister och "förnekade".
Citera
2014-12-09, 13:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Nä du BlizzardKing, även om du inte svarar på min fråga är det tydligt att du under tio år inte tagit del av de källor som presenterats. Varför har du inte det?

Vad är då vitsen för mig att presentera ytterligare bevis som du ändå inte kommer ta del av? Varför ber du om bevis öht?
Sluta prata skit! Jag har sannolikt läst tiofalt mer än du men det har inte med sakfrågan att göra.

VÄNLIGEN presentera några hållbara bevis för det påstådda massmordet på 6 miljoner judar!
Citera
2014-12-09, 14:03
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
När man blir presenterad länkar med bevisning kan man:

Enligt förnekarna:
1. Förneka att länken och dess innehåll finns, alt.
2. glömma bort direkt att man sett dom.
3. Hålla för ögonen och sjunga högt la la la för sig själv och hoppas att de ska ha försvunnit
4. Läsa och komma på en himla massa orsaker till att underkänna innehållet.

Enligt vanliga människor med hyfsad intelligens:
1. Acceptera innehållet eller:
2. Läsa vidare genom bokens källor för att få innehålet ytterligare bekräftat. Eller om man är en riktig forskarnörd och känner att man har tid:
3. Kontakta institutioner, forskare och organisationer för att få kopior och översättningar av originalhandlingar som ex.vis teknisk bevisning, korrespondens och brevväxlingar.

Allt finns där som öppna handlingar och finns tillgängliga.

Men först, för att gå vidare måste man:
1. Vara villig att läsa om förintelsen från andra källor än från nynazister och anti-semiter.
2. Gärna jämföra med vad förnekarna skriver. Om inte av intresse så i alla fall få sig ett gott skratt.
3. Vilja veta mer, eller vilja veta någonting öht.
4. Ha den intellektuella kapacitet som behövs för att tillhöra de andra 99,999% av mänskligheten som inte är nynazister och "förnekade".
Varför indelningsivrar du, Mästerbetet?

Enligt din logik måste alltså tvivlare ha lägre intelligens och i så fall är det upp till dig att bevisa det. Kan du det?

Kan du posta ett enda autentiskt dokument som skulle kunna presenteras i en rättegång som bindande för det påstådda massmordet på 6 miljoner judiska martyrer?

Jag ger dig en chans till, annars måste vi konstatera att du sitter här och ljuger. Och som om inte det vore nog så sprider du även hat då du tycks anse att tvivlare är lägre stående varelser. Skärpning tack!
Citera
2014-12-09, 14:07
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Sluta prata skit! Jag har sannolikt läst tiofalt mer än du men det har inte med sakfrågan att göra.

VÄNLIGEN presentera några hållbara bevis för det påstådda massmordet på 6 miljoner judar!

Men BlizzardKing, då tar vi det steg för steg? Men först måste jag veta vad du anser är en tillförlitlig-objektiv källa? Funkar Nationalencyklopedin?

Edit: Nu kör vi det seriöst. Vill liksom inte hamna i en situation där jag blir ombedd att föreställa mig själv sittande i en bastu blåsande på mina tår medan jag tänker räckvidd.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-09 kl. 14:17.
Citera
2014-12-09, 14:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Men BlizzardKing, då tar vi det steg för steg? Men först måste jag veta vad du anser är en tillförlitlig-objektiv källa? Funkar Nationalencyklopedin?
Vedertagen forskning enligt historievetenskapliga kriterier är det lilla krav jag ställer, så NE räknas väl knappast dit.

Har du någonsin sett en vetenskaplig rapport baserad på uppslagsverk?
Citera
2014-12-09, 14:16
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Vedertagen forskning enligt historievetenskapliga kriterier är det lilla krav jag ställer, så NE räknas väl knappast dit.

Har du någonsin sett en vetenskaplig rapport baserad på uppslagsverk?

Okej, NE duger inte som faktaunderlag.

Kan du ge mig ett exempel på "vedertagen forskning engligt historievetenskapliga kriterier"?

Det är viktigt att jag hänvisar korrekt. (utesluter vi Popper?, tvungen att fråga då en annan användare menade att det var enligt den metoden som förnekarna använder sig utav).

Edit: Eller ännu enklare; att du helt enkelt berättar vart du själv inhämtar information? Låt oss säga att jag vill finna fakta kring händelserna i Ådalen 1931? Vart skulle du rekomendera mig att starta inhämtningen av faktainformation? Vart börjar jag? Vill börja i samma ände som du. Hjälp mig att säkerhetställa att händelseutvecklingen i Ådalen 1931 är en faktiskt händelse, och inte en konspiration.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-09 kl. 14:39.
Citera
2014-12-09, 14:39
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Varför indelningsivrar du, Mästerbetet?

1. För att det är kul.
2. Hmmm... Du har inte riktigt fattat namnet... Uttala det på engelska och använd avataren som ledtråd.

Citat:
Kan du posta ett enda autentiskt dokument som skulle kunna presenteras i en rättegång som bindande för det påstådda massmordet på 6 miljoner judiska martyrer?
...
Jag ger dig en chans till,

Jag har under bara det senaste året postat möjligen hundra dokument/länkar till enskilda dokument, samt länkar till många hundratals dokument. Om du inte accepterar de bevis som presenterats eller de dokument som presenterats i en massa olika rättegångar kan jag tyvärr inte gå in i den hjärna och arrangera signalerna rätt.

Men eftersom du ber så snällt kan jag ge dig ytterligare en möjlighet att få klarhet i det hela... Läs i länken nedan, där du har drygt 570 om hur det gick till i Auschwitz, med bevisning, bilder, förklaringar och länkar till källor. Om du vill vara en duktig pojke och läsa igenom hela boken noggrant, tänka och begrunda, ska jag ge dig ytterligare bevismaterial än allt annat jag tidigare postat.
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/
Senast redigerad av MasterBait 2014-12-09 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in