2009-09-08, 19:45
Medlem
Jag beklagar om min poäng var för avancerad.

Jag försöker säga att man inte kan ogiltigförklara ett vittnesmål om tortyr, enbart för att det som beskrivs är hänsynslöst blodtörstigt bortom allt vett.

Det behövs ingen Hannibal Lecter för att göra massor av andra människor väldigt illa. Även kvinnor, civila veklingar, till och med barn, klarar av att plåga folk i trängande situationer. Och varför skulle just SS-männen vara ett undantag?

Men visst, revisionister får gärna börja granska de vittnesmål från fångar, vakter, sonderkommandos, civila tjänstemän och allierade soldater, som stöder den etablerade historien. Jag kommer gratulera er om ni kan sammanställa en lista på hundra nutida eller historiska vittnesmål som det finns skäl att tvivla på. Då har ni bara några hundratusental kvar.

En snabbare väg för revisionister är att presentera ett enda vittnesmål - nutida eller historiskt - som stöder den revisionistiska versionen av historien.
Senast redigerad av CaesarDavid 2009-09-08 kl. 19:52.
Citera
2009-09-08, 20:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Jag beklagar om min poäng var för avancerad.

Jag försöker säga att man inte kan ogiltigförklara ett vittnesmål om tortyr, enbart för att det som beskrivs är hänsynslöst blodtörstigt bortom allt vett.

Det behövs ingen Hannibal Lecter för att göra massor av andra människor väldigt illa. Även kvinnor, civila veklingar, till och med barn, klarar av att plåga folk i trängande situationer. Och varför skulle just SS-männen vara ett undantag?

Men visst, revisionister får gärna börja granska de vittnesmål från fångar, vakter, sonderkommandos, civila tjänstemän och allierade soldater, som stöder den etablerade historien. Jag kommer gratulera er om ni kan sammanställa en lista på hundra nutida eller historiska vittnesmål som det finns skäl att tvivla på. Då har ni bara några hundratusental kvar.

En snabbare väg för revisionister är att presentera ett enda vittnesmål - nutida eller historiskt - som stöder den revisionistiska versionen av historien.
Inga problem. SKMA's agenter är ofta dåligt informerade.
Problemet är däremot att sanningshalten i alltför många vittnesmål är
på tok för låg och därför stöder den revisionistiska sidan av naturiga skäl.

Jag tog fram ett par exempel. Anser du det är möjligt att Moshe Peer överlevde minst
sex gasningar?

Varför ljög Rudolf Vrba om sina upplevelser?

Tror du på Elie Wiesels fabler om lastbilsflak som tippade levande spädbarn
i brinnande gropar

Vi har en vittnesmålstråd redan, varför försöker du undvika det?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=297930

Återigen, Wiesel-tråden är värd all läsning:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=171616

Ska vi ta debatten i dessa två trådar?
Citera
2009-09-08, 20:55
Medlem
Tre vittnesmål som revisionisterna inte anser hållbara. Väck mig när du har hittat 97 till.

Även om Peer, Vrba eller Wiesel (vars öden jag gärna sätter mig in i någon annan gång) skulle visa sig ljuga eller minnas fel, så skulle inte deras vittnesmål på något sätt stödja den revisionistiska versionen. Det skulle vara som att använda NASA:s felräkningar som intäkt för att astrologi fungerar.

När jag talar om vittnesmål som stöder den revisionistiska versionen, så menar jag vittnesmål som beskriver den revisionistiska versionen. Som helt enkelt skildrar hur de judar som samlas i de polska lägren försvann genom andra utgångar än skorstenarna.

Och om du känner för det, så får du gärna förklara vad jag har med SKMA att göra.
Senast redigerad av CaesarDavid 2009-09-08 kl. 21:03.
Citera
2009-09-08, 21:19
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
"Andra världskriget tog slut för över 60 år sedan. Men de överlevandes minnen lever kvar, och har förts över till barnen och barnbarnen.
- Det är mycket som är överfört. Köer till exempel tycker jag är jätteobehagligt att stå i, för då står jag i kön till gaskammaren eller till sorteringen. Det är fruktansvärt obehagligt. Allting annat försvinner och det enda jag ser är ett koncentrationsläger, berättar Hannah Schildt 19 år. Hennes morfar (Mietek Grocher) överlevde förintelsen.

När jag trode att jag hört allt...är det det här som kallas shutzpa?
Citera
2009-09-08, 21:54
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Tre vittnesmål som revisionisterna inte anser hållbara. Väck mig när du har hittat 97 till.

Även om Peer, Vrba eller Wiesel (vars öden jag gärna sätter mig in i någon annan gång) skulle visa sig ljuga eller minnas fel, så skulle inte deras vittnesmål på något sätt stödja den revisionistiska versionen. Det skulle vara som att använda NASA:s felräkningar som intäkt för att astrologi fungerar.

När jag talar om vittnesmål som stöder den revisionistiska versionen, så menar jag vittnesmål som beskriver den revisionistiska versionen. Som helt enkelt skildrar hur de judar som samlas i de polska lägren försvann genom andra utgångar än skorstenarna.

Och om du känner för det, så får du gärna förklara vad jag har med SKMA att göra.
Det finns hundratals, om inte tusentals.

Här nedan är en länk till den tråd som CaesarDavid tydligen skyr som pesten.

Det finns så många sjuka vittnesmål att man med bestämdhet kan hävda att ingen av dem hade bedömts trovätdig i en hederlig regelrätt rättegång. Att någon kan försvara sådana lögner tyder tvivelsutan på att man har en agenda, som CaesarDavid uppenbarligen har) men naturligtvis kan jag inte bevisa hans koppling til SKMA, eller om det är EXPO, men
de använder samma taktik och teknik hela bunten:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=297930
Citera
2009-09-08, 22:13
Medlem
218 sidor, nu gav du mig en rejäl hemläxa.

Memorera telefonkatalogen, så är vi kvitt.

Som sagt har jag inte satt mig in i de där vittnesmålen ännu, men deras sanningshalt är som sagt inte relevant för den stora bilden.

Även om jag är generös mot revisionisterna och antar att ungefär hundra vittnen antingen blåljugit eller hallucinerat (varför de nu skulle ha gjort det, om alla mådde bra i koncentrationslägren) så skulle det fortfarande inte ge något stöd till hypotesen att alla andra smet iväg till Sibirien och gömde sig.

Det ändrar inte på det faktum att det var mellan fem och sex miljoner judar färre i Europa vid krigets slut än vid krigets början, att en hel del av dessa (bland annat de norska) kunde spåras till de polska lägren men inte längre, att Goebbels, Himmler med flera höjdare berättade att judarna mördades i massor, och att inte en enda lägervakt eller nazitjänsteman lämnat någon alternativ förklaring till vart judarna tog vägen.
Citera
2009-09-10, 22:31
Medlem
feldgraus avatar
Jag blir så jävla less på er. KAN NI ALDRIG HÅLLA ER TILL ÄMNET? Ska det vara så jävla svårt? Fattar ni inte att när jag och WG2k ledsnat så pass på era jävla sandlådefasoner så lämnar vi Rev, och inte en jävel kommer att vilja ta över modereringen av en hög dagisbarn. Och då kommer Rev stängas och ni kommer inte kunna diskutera överhuvudtaget. Är det vad ni vill?

Nej, jag tror inte heller det. SÅ SKÄRP ER FÖR FAN. /MOD

/feldgrau
Citera
2009-09-11, 08:37
Medlem
Citat:
Som sagt har jag inte satt mig in i de där vittnesmålen ännu, men deras sanningshalt är som sagt inte relevant för den stora bilden.
Det var en märklig inställning! Jag minns tråden väl och då att det inte presenterades ett enda trovärdigt vittnesmål om hur förintelsen skulle ha gått till på alla dessa sidor. För min uppfattning om ”den stora bilden” är det avgörande. Förklara gärna varför du anser att det inte är relevant.
Citera
2009-09-11, 10:22
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Det var en märklig inställning! Jag minns tråden väl och då att det inte presenterades ett enda trovärdigt vittnesmål om hur förintelsen skulle ha gått till på alla dessa sidor. För min uppfattning om ”den stora bilden” är det avgörande. Förklara gärna varför du anser att det inte är relevant.
Han skriver ju en förklaring i textmassan som du valt att inte citera?
Citera
2009-09-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Han skriver ju en förklaring i textmassan som du valt att inte citera?
Demografin är inte topic för tråden men du som var med då tråden var aktuell stärker ju min uppfattning eftersom du inte hänvisar till något trovärdigt vittnesmål.
Citera
2009-09-11, 10:44
Medlem
Månsans avatar
Varför ser vi aldrig en tråd fullproppad med arga dementier från SS-personal, lägervakter, soldater ur Waffen-SS eller Wehrmacht. Om förintelsen är påhittad borde dessa protestera i massor mot den stora riggade bluffen. Eller har kanske nassarnas verkställande fotfolk också blivit övertatade att delta i judarnas bluff?
Citera
2009-09-11, 13:39
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Demografin är inte topic för tråden men du som var med då tråden var aktuell stärker ju min uppfattning eftersom du inte hänvisar till något trovärdigt vittnesmål.
Nu var väl frågan om du verkligen hade läst CaesarDavids inlägg och inte bara snutten du citerade. Det fanns en förklaring till CaesarDavids inställning, som du ifrågasatte, i det som inte citerades.

Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in