2009-08-27, 15:12
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid

Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Historia skrivs av dem som vinner krigen, behöver jag säga mer?

En sliten revisionistklyscha som dyker upp emellanåt. Om det verkligen hade varit så, så skulle folk i allmänhet inte ha associerat namnen Katyn, Hiroshima eller Dresden till något speciellt.

Inte sliten, men däremot väl beprövad och still-going-strong. Beviset för detta är t.ex. att USA under lång tid kunnat hävda att atombombsattacken mot Hiroshima och Nagasaki var befogade för att få slut på kriget - vilket revisionistisk forskning visar att det inte var eftersom Japans krigsmateriella och civila resurser var på upphällning. Valet stod mellan kapitulation eller kolaps. Detta valde man att negligera, med förödande konsekvenser för städernas invånare.

Hade Nazi-Tyskland fällt en motsvarande bomb över de allierades domäner vet vi med säkerhet vilka rättsliga konsekvenser detta fått om kriget fortsatt löpa ut till Tysklands nackdel.

Tack för ordet!
Citera
2009-08-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Inte sliten, men däremot väl beprövad och still-going-strong. Beviset för detta är t.ex. att USA under lång tid kunnat hävda att atombombsattacken mot Hiroshima och Nagasaki var befogade för att få slut på kriget

Huruvida något är befogat eller inte, går sällan att få klarhet i. Det är snarast en filosofisk fråga.

Det som däremot går att ta reda på, är huruvida en handling ägt rum eller inte. I huvudfrågan på det här forumet, så kan vi vara helt säkra på att åtminstone den ena sidan har uppåt väggarna fel. Och vi vet väl alla vilken sida det är, eller hur?

Citat:
- vilket revisionistisk forskning

Vilka revisionister? Är det Irving, Zündel och Faurisson som varit i farten? Ska alla som kallar sig "revisionister" kunna hedras för all forskning som kallas "revisionistisk"?

Citat:
visar att det inte var eftersom Japans krigsmateriella och civila resurser var på upphällning. Valet stod mellan kapitulation eller kolaps. Detta valde man att negligera, med förödande konsekvenser för städernas invånare.

Om detta skulle vara någon akademisk konsensus, hur skulle det då kunna ha blivit det när "revisionistisk forskning" är så undertryckt som revisionister påstår?

Citat:
Hade Nazi-Tyskland fällt en motsvarande bomb över de allierades domäner vet vi med säkerhet vilka rättsliga konsekvenser detta fått om kriget fortsatt löpa ut till Tysklands nackdel.

Nürnbergrättegångarna handlade inte i första hand om krigsförbrytelser. Även om de fanns med bland åtalspunkterna, så åtalades ingen enbart för krigsförbrytelser, och ingen dömdes enbart för krigsförbrytelser. Endast de som gjort sig skyldiga till brott mot mänskligheten (utanför slagfältet) dömdes till döden.

Och om nazisterna skulle ha släppt en sådan bomb - och de allierade frångått ovanstående praxis, och utdömt dödsstraff - vem skulle i så fall ha fått sota för det? Överbefälhavare Hitler var redan död. Flygvapenchefen Göring blev dödsdömd ändå, genom sitt befäl över SS.
Senast redigerad av CaesarDavid 2009-08-27 kl. 19:47.
Citera
2009-08-28, 11:32
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Förhållandena var fruktansvärda. Inget vatten och ingen mat. Mietek berättar om att han hade smugglat med en påse strösocker, men munnen var så torr i brist på saliv, så att sockret smälte aldrig i munnen

http://www.fenixkunskapscentrum.se/handelser.htm
Citera
2009-08-28, 12:27
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Vilka revisionister? Är det Irving, Zündel och Faurisson som varit i farten? Ska alla som kallar sig "revisionister" kunna hedras för all forskning som kallas "revisionistisk"?

Nej, det första namn jag tänkte på var Raul Hilberg. det var väl han som publicerade en bekännelse om att det inte fanns några dokument som bevisar att nazisterna skulel systematiskt utrota det judiska folket i Europa med gas. Och sen tänkte jag på den där fransmannen; du vet, kommunisten som satt i koncentrationsläger och blev irriterad över att hans medfångar ljög om att de sett gaskamrarna i deras läger.

Citat:
Om detta skulle vara någon akademisk konsensus, hur skulle det då kunna ha blivit det när "revisionistisk forskning" är så undertryckt som revisionister påstår?

Förmodligen därför att USA inte har så mycket att förlora på att sanningen om beslutstagandet att fälla atombomberna kommer fram i öppen dager numera, i synnerhet inte eftersom debatt redan förts i den frågan. Nu är det ju mer aktuellt att diskutera huruvida USA använt miniatombomber i Irak (utanför Basrah) under första Gulfkriget och Afghanistan under befrielsen 2000.

Citat:
Nürnbergrättegångarna handlade inte i första hand om krigsförbrytelser. Även om de fanns med bland åtalspunkterna, så åtalades ingen enbart för krigsförbrytelser, och ingen dömdes enbart för krigsförbrytelser. Endast de som gjort sig skyldiga till brott mot mänskligheten (utanför slagfältet) dömdes till döden.

Vad Nürnbergrättegångarna egentligen handlade om har jag inga synpunkter om. Men sett i backspegeln upplever jag en stor rättsosäkerhet i hur rättegångarna hanterades. Det är symptomatiskt för krigsrättegångar. Förmodligen är det lika illa idag.

Citat:
Och om nazisterna skulle ha släppt en sådan bomb - och de allierade frångått ovanstående praxis, och utdömt dödsstraff - vem skulle i så fall ha fått sota för det? Överbefälhavare Hitler var redan död. Flygvapenchefen Göring blev dödsdömd ändå, genom sitt befäl över SS.

Rättegången hade tveklöst tvingat Tyskland att betala ett fett skadestånd till de drabbade och till en återuppbyggnadsfond. Att avrätta och fängsla människor är i dylika sammanhang av sekunda vikt. De ihjälgasade kurderna i norra Irak blev ju inte mer levande bara för att despoten Saddam Hussein hängdes (vilken den israeliska säkerhetstjänsten borde ha avlivat betydligt tidigare).

Tack för ordet!
Citera
2009-08-28, 12:31
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Förhållandena var fruktansvärda. Inget vatten och ingen mat. Mietek berättar om att han hade smugglat med en påse strösocker, men munnen var så torr i brist på saliv, så att sockret smälte aldrig i munnen

http://www.fenixkunskapscentrum.se/handelser.htm

Undrar om hans historier var lika vilda när han började inom gebitet eller om han gradvis har nyttjat sin artistiska frihet till att bre på lite?

Kan tänka mig att han var någorlunda sanningsenlig när han började på sjuttiotalet men spårat ur efter trettio år av utbredningar utan mothugg.
Citera
2009-08-28, 12:36
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Undrar om hans historier var lika vilda när han började inom gebitet eller om han gradvis har nyttjat sin artistiska frihet till att bre på lite?

Kan tänka mig att han var någorlunda sanningsenlig när han började på sjuttiotalet men spårat ur efter trettio år av utbredningar utan mothugg.

Det verkar onekligen som han gillar att sväva ut en del, ja.
Citera
2009-08-28, 17:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Går det att slita sönder spädbarn i två delar? Det är nog inte så lätt att hitta någon som har testat, och som har lust att berätta om det. Men om man tänker på vad riktigt starka människor kan göra på cirkusföreställningar, och tävlingar av typen "världens starkaste man", så verkar det inte vara fysiskt omöjligt.

Herregud, kommer du från Alice i Underlandet-världen eller? De judar som färdats runt i decennier på svenska skolor och förgiftat barns och ungdomars sinnen med sina ömkliga, vidskepliga, judeocentriska martyrsagor är en skam för Sverige. Skammen faller tyngst på alla de icke-judiska "vuxna" som upprätthåller den här idiotcirkusen med "överlevare som berättar" de mest orimliga saker - att judarna Göndör, Subicky, Grocher osv. tar tillfället i akt att spela jiddischamatörteater är inte så underligt. Sådana varelser har en helt annan syn på vad som är lögn respektive sanning än en sekulärt orienterad etniskt svensk med några förnuftsgåvor - för juden är "det sanna" identiskt med "det som är bra för judarna" (eller rättare sagt det juden inbillar sig "är bra för judarna").

Citat:
Och att vakter skulle ha slagit och spottat på småbarn och gravida kvinnor låter inte heller som någon orimlighet som ger skäl att ifrågasätta hela berättelsen.

Så när sionisttrakasserade palestinier nästa gång berättar om sådant judebeteende så tror du utan minsta tvivel på det? Det är alltid rätt att tvivla tills saker letts i bevis.
Citera
2009-08-28, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Så när sionisttrakasserade palestinier nästa gång berättar om sådant judebeteende så tror du utan minsta tvivel på det? Det är alltid rätt att tvivla tills saker letts i bevis.

Tja, ni Zzzzionistkritiker har ju köpt den uppdiktade snyfthistorien om den s k "organhandeln" så varför inte? Inga sakliga belägg behövs tydligen i den kontexten så det tordes bli samma resultat av din liknelse.
Citera
2009-08-28, 18:52
Medlem
De Miros avatar
Ja visst låter det ganska överdrivet, får nästan lite Vasilij Grossman-vibbar av vad den mannen säger. Och som alla vet är Vasilij Grossmans anteckningar och intervjuer med personer som sägs ha sett eller överlevt förintelsen sjukt överdrivna och tillputsade.

Jag tvivlar inte på att nazisterna begick sjukt vidriga och sadistiska övergrepp på människor men som sagt det är för mycket effektsökeri i många av berättelserna.
Citera
2009-08-28, 19:11
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jag är väldigt övertygad om att det förekom jävligt sjuka saker på den tiden. Tror dom gjorde saker som folk inte ens vill prata om, om jag ska vara ärlig.. Men däremot tror jag också att han kanske överdriver sina historier lite, ingen skulle ju någonsin säga emot.

Gör man det blir man för det första klassens svarta får, och för det andra så säger gubben nog bara "du var ju inte där så hur kan du veta" - vilket iofs är ganska sant

Jag råkade nämligen göra något i stil med det när jag var liten. Var en tjej som hette Flora Glad och hälsade på oss när vi gick typ i 4:an. Efter att hon hade berättat sina historier så fick vi fråga saker, så en kille frågade om han kunde få se hennes tatuering med serienummer eller vad man ska kalla det. Så hon gick runt och visade den och alla sa "Ååh wow" eller höll bara andan för att dom var så överspända. Men så kom hon till mig, jag som aldrig orkat hålla käften i hela mitt liv hahah det första jag säger är att den är fake och att hon har fått den med ett tuggummi Jag var den enda som inte kramade Flora när hon gick Hahah, fyfan vad jag vill vara barn igen.
Flora Gladh trodde Rudolf Hess och -Höss var samma person när hon besökte min klass, åtminstone blandade hon ihop dem hejvilt.

Det var även en del historier om en SS-kvinna med totenkopfkeps och piska. Jag trodde SS endast tog in män.
Senast redigerad av Wie bitte? 2009-08-28 kl. 19:15.
Citera
2009-08-28, 19:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Tja, ni Zzzzionistkritiker har ju köpt den uppdiktade snyfthistorien om den s k "organhandeln" så varför inte? Inga sakliga belägg behövs tydligen i den kontexten så det tordes bli samma resultat av din liknelse.

Vad är uppdiktat vad gäller den skabbige njurhandlaren och förbrytaren rabbi Rosenbaum?

http://www.nydailynews.com/news/ny_crime/2009/07/26/2009-07-26_rogue_kidney_brokers_resell_organs_fetched_from _poorest_nations_on_black_market.html

Nu är många judars faiblesse för vämjeliga skumraskaffärer inte denna tråds ämne, utan huruvida Mietek Grocher och hans kollegor i bondfångarbranschen är trovärdiga eller inte. Svaret är givetvis att de inte är det, att de systematiskt ljuger och försöker besmutsa och skuldbelägga icke-judiska européer för brott dessa aldrig begått.
Citera
2009-08-29, 01:23
Medlem
felias avatar
Vore intressant att få veta vad Mietek Grocher får i arvode för sitt perversa värv när han duperar FPU´s blivande kadetter i kampen för judisk överhöghet och ofrivilliga organdonationer. Vill minnas att forum för dövstum historia anlitat j*******t Mietek Grocher för en sleazeinspelning med tillhörande splattereffekter. Det borde rendera ett fett gage i Spielbergklass.

Alla ni som haft den dubiösa äran att få beskåda Mietek Grocher kanske sett sedelbuntarna och gjort en uppskattning hur många decimeter höga de var? Hoppas edera föräldrar fick valuta för skattepengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in