Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Om vi skulle använda bevisbördan som det är brukligt inom juridiken, så skulle fortfarande bevisbördan vara hans eftersom han aldrig bevisat att det ägde rum. Det är inte min uppgift att bevisa allt som inte existerar/äger rum i världen.
Enligt din logik skulle jag kunna säga att jag var där i lägret med honom hela tiden, och således vet att han inte var med om det. Bevisa att jag inte var där. Varsågod!
Det räcker förmodligen med att titta på ditt körkort (om du har något).
Man kan naturligtvis ifrågasätta de saker som Herr Grocher säger och det är inget konstigt med det.
Det är först när man påstår att han ljuger som man bör ha mer belägg för sitt påstående.
Visst kan man strunta i det och bara häva ur sig att han som var där har ingen aning om vad som hände, som en tvättäkta revisionist gör.
Men det blir bättre om man kan visa varför saker man påstår inte inträffade, inte kunde inträffa eller inte har inträffat.
Lite som Harrisburg och Chernobyl. Chanserna var orimligt små enl de som visste, men likväl så inträffade katastroferna.
TS får gärna komma tillbaka och berätta hur han kom fram till att tyskens favoritsysselsättning var att slita itu barn.
Det skall bli spännande att få se de bevisen.
/VV