2010-03-18, 11:24
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Var tillsammans med en tjej som också bodde ungefär en timma från stan och hade två hästar. Dock är hon 19 i dagsläget.
Skulle väl säga att det är precis som med andra hobbysar att det tar upp tid mm. Dock tkr jag att det kan var bra att ha en egen hobby/intresse. Det där med hästar kan också vara mysigt eftersom att man kan rida tillsammans mm men som folk sagt är det mkt arbete med dem också och man blir ganska låst. Dock går det ju som sagt att jämför med att utöva någon annan idrott som också tar upp mkt tid och engagemang.
Btw sluta stalka, lev vidare och lämna grabben ifred! Om han kommer tillbaka fine, men jag tkr inte att du ska lägga dig i eller liknande.
Citera
2010-03-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxkommunisten
Var tillsammans med en tjej som också bodde ungefär en timma från stan och hade två hästar. Dock är hon 19 i dagsläget.
Skulle väl säga att det är precis som med andra hobbysar att det tar upp tid mm. Dock tkr jag att det kan var bra att ha en egen hobby/intresse. Det där med hästar kan också vara mysigt eftersom att man kan rida tillsammans mm men som folk sagt är det mkt arbete med dem också och man blir ganska låst. Dock går det ju som sagt att jämför med att utöva någon annan idrott som också tar upp mkt tid och engagemang.
Btw sluta stalka, lev vidare och lämna grabben ifred! Om han kommer tillbaka fine, men jag tkr inte att du ska lägga dig i eller liknande.

Till dig och alla andra som säger att jag stalkar honom och sånt. Jag skulle inte säga att jag stalkar. Vi har pratat med varandra och beslutat att vi ska vara vänner. Och jag lägger mig inte i deras förhållande. Det är därför jag ventilerar här.

Det var inte jag som lämnade honom, han lämnademig. Han lämnade mig med att säga att ingenting var fel på mig eller vårt förhållande. Det bara blev. Vi var tillsammans i 7 år.

Absolut att det är bra med en hobby, det säger jag ingenting om. Det jag frågar mig är dock hur lite tid man kan ge förhållandet utan att det krackelerar om ni förstår vad jag menar?
Citera
2010-03-18, 11:39
Medlem
cyber3000s avatar
Ok, jag ska svara så seriöst jag kan!
Man är inte ihop med någon i 7 år och sen gör slut utan anledning.
Det finns många anledningar, men man lämnar inte någon lätt efter 7 år, så förmodligen kände han inte samma sak för dig som för 7 årsen, alla andra orsaker går att se förbi om man verkligen gillar någon.
Om han börjat gilla någon annan så måste du se till att han ser hennes dåliga sidor, så sabba för henne på alla sätt... typ döda hästen och skriv en lapp från honom eller... Så gick det med att vara seriös ^^
Hoppas du fatta vad jag mena, att han lämnade förmodligen dig för att han inte var "kär" längre, gör något nytt, visa att du fortfarande kan. Få honom nykär i dig!
Citera
2010-03-18, 11:40
Medlem
hampens avatar
Hästtjejer is the shit om man tar bort hästen =)
Citera
2010-03-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber3000
Ok, jag ska svara så seriöst jag kan!
Man är inte ihop med någon i 7 år och sen gör slut utan anledning.
Det finns många anledningar, men man lämnar inte någon lätt efter 7 år, så förmodligen kände han inte samma sak för dig som för 7 årsen, alla andra orsaker går att se förbi om man verkligen gillar någon.
Om han börjat gilla någon annan så måste du se till att han ser hennes dåliga sidor, så sabba för henne på alla sätt... typ döda hästen och skriv en lapp från honom eller... Så gick det med att vara seriös ^^
Hoppas du fatta vad jag mena, att han lämnade förmodligen dig för att han inte var "kär" längre, gör något nytt, visa att du fortfarande kan. Få honom nykär i dig!

Det är det jag försöker med! Lite svårt dock när han är nykär i henne liksom. Men det sägs ju att rebound förhållanden inte håller i längden. De blev tillsammans en månad efter det tog slut mellan oss och de hade inte känt varandra innan så det känner ju inte varandra så väl heller.

Jag har gjort alla misstag man kan göra. jag har visat mig desperat, jag har visat mig needy, jag har haft sex med honom bara dagar innan han blev tillsammans med den nya. Nu satsar jag på att vara en god vän (Jättesvårt när man är så kär) och försöker få honom att vilja umgås med mig som vän.

Som sagt, jag tror ändå att något finns där. Han tycker fortfarande att jag är attraktiv och som sagt så har han sagt att han ibland saknar det vi hade så jag hoppas att det ska väga över sedan när det tar slut med den nya.

Alla jag harpratat med säger att det verkar dömt att misslyckas redan från början. Han fyller 22 snart och hon har bra precis fyllt 17 så det är ändå en del som kommer att skära sig lite. Hon kan t.ex. inte följa med ut på krogen som han tillsammans med sina vänner. Många av hennes närmsta vänner är yngre än 17. Hur umgås man då?

Sedan som sagt det största problemet är väl just att de inte kan ses så ofta. I och för sig kan det prata på internet och på telefon men...
Citera
2010-03-18, 11:51
Medlem
cyber3000s avatar
Citat:
Det är det jag försöker med! Lite svårt dock när han är nykär i henne liksom. Men det sägs ju att rebound förhållanden inte håller i längden. De blev tillsammans en månad efter det tog slut mellan oss och de hade inte känt varandra innan så det känner ju inte varandra så väl heller.

Min kompis och hans tjej gjorde slut och blev tillsammans 7 gånger, nu är de förlovade så det är ju inte omöjligt
Citera
2010-03-18, 11:54
Medlem
Citat:
Min kompis och hans tjej gjorde slut och blev tillsammans 7 gånger, nu är de förlovade så det är ju inte omöjligt

Lite hopp i alla fall Hade de rebounds emellan då?
Citera
2010-03-18, 11:58
Medlem
cyber3000s avatar
Ja de hade dom. Men om han inte vill så kan du alltid pröva att sno bruden ifrån honom!
Det hade varit knäckande för honom
Citera
2010-03-18, 12:02
Medlem
cyber3000s avatar
OT: Och sen när du snott bruden, så kan du filma när ni har sex och lägga upp här! och ge till honom om du vill göra honom avundsjuk!
Citera
2010-03-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ja de hade dom. Men om han inte vill så kan du alltid pröva att sno bruden ifrån honom!
Det hade varit knäckande för honom

Hoppet återkkommer!!!! Det är ju en annan fördom jag har det där med att rebounds inte så ofta fungerar. Jag har som läst mycket om det i alla fall. Vet itne vad ni andra säger om det?

Hmm. vad menar du med att sno bruden? :P

edit: Ah, du menar att jag ska bli tillsammans med henne, det var ju konstruktivt :P
Senast redigerad av lurifax1 2010-03-18 kl. 12:06.
Citera
2010-03-18, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lurifax1
Hon har t.o.m två egna! Hon är bara 17 år så hon bor visserligen hemma. Hon bor dock en timme utanför stan dessutom och varken hon eller mitt ex om är 21 har körkort.
Pedofili! Övergrepp! Våldtäkt!

Det diffar FYRA år. FYRA år!!! Han är ett pervo som håller på med barn! Stegla honom!

// Roger P.

(Jag kan lika gärna sätta igång barnskändarskriet, förr eller senare kommer det ändå att dyka upp någon som totalt bortser från ämnet och börjar skrika sig hes om otukt och utnyttjande av minderårig. Det är liksom kommentarerna om tvåan lika givet på FB numera så fort tjejen i förhållandet är på "fel" sida om femtiostrecket.)
Citera
2010-03-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Pedofili! Övergrepp! Våldtäkt!

Det diffar FYRA år. FYRA år!!! Han är ett pervo som håller på med barn! Stegla honom!

// Roger P.

(Jag kan lika gärna sätta igång barnskändarskriet, förr eller senare kommer det ändå att dyka upp någon som totalt bortser från ämnet och börjar skrika sig hes om otukt och utnyttjande av minderårig. Det är liksom kommentarerna om tvåan lika givet på FB numera så fort tjejen i förhållandet är på "fel" sida om femtiostrecket.)

jag kan hålla med om att hon är ung, men så ung är hon ändå inte. Nästa år blir hon ändå myndig. Det jag dock tänker mig är att de har lite olika intressen och mål i livet på grund av ålderskillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in