Citat:
Ursprungligen postat av cyber3000
Ok, jag ska svara så seriöst jag kan!
Man är inte ihop med någon i 7 år och sen gör slut utan anledning.
Det finns många anledningar, men man lämnar inte någon lätt efter 7 år, så förmodligen kände han inte samma sak för dig som för 7 årsen, alla andra orsaker går att se förbi om man verkligen gillar någon.
Om han börjat gilla någon annan så måste du se till att han ser hennes dåliga sidor, så sabba för henne på alla sätt... typ döda hästen och skriv en lapp från honom eller... Så gick det med att vara seriös ^^
Hoppas du fatta vad jag mena, att han lämnade förmodligen dig för att han inte var "kär" längre, gör något nytt, visa att du fortfarande kan.
Få honom nykär i dig! 
Det är det jag försöker med! Lite svårt dock när han är nykär i henne liksom. Men det sägs ju att rebound förhållanden inte håller i längden. De blev tillsammans en månad efter det tog slut mellan oss och de hade inte känt varandra innan så det känner ju inte varandra så väl heller.
Jag har gjort alla misstag man kan göra. jag har visat mig desperat, jag har visat mig needy, jag har haft sex med honom bara dagar innan han blev tillsammans med den nya. Nu satsar jag på att vara en god vän (Jättesvårt när man är så kär) och försöker få honom att vilja umgås med mig som vän.
Som sagt, jag tror ändå att något finns där. Han tycker fortfarande att jag är attraktiv och som sagt så har han sagt att han ibland saknar det vi hade så jag hoppas att det ska väga över sedan när det tar slut med den nya.
Alla jag harpratat med säger att det verkar dömt att misslyckas redan från början. Han fyller 22 snart och hon har bra precis fyllt 17 så det är ändå en del som kommer att skära sig lite. Hon kan t.ex. inte följa med ut på krogen som han tillsammans med sina vänner. Många av hennes närmsta vänner är yngre än 17. Hur umgås man då?
Sedan som sagt det största problemet är väl just att de inte kan ses så ofta. I och för sig kan det prata på internet och på telefon men...